Hoeslakens Wiegje, afwijkende maat.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yotsuba, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben een keileuke schommelwieg, (zie plaatje)
    Nu is de maat van het matrasje die er in zit 40x90, dat is allemaal heel leuk maar de meeste winkels verkopen alleen maar wieg hoeslakens van 40x80.
    Heeft iemand deze wieg eerder ook al gebruikt? en passen de 40x80 ook ?

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    nee sorry geen ervaring mee...

je zou eventueel ook een stuk stof naar kleur kunnen aanschaffen iets groter als de matras en die eromheen leggen :)

of je neem hem van het ledikantje en trekt het strak aan de onderkant.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde probleem.
    Wisten wij bij het kopen van de wieg veel dat 90x40 geen standaard maat is.
    Ik heb nog oude lakens. Ik denk dat ik daarvan zelf maar hoeslakens op maat ga maken.

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja wij hadden er ook echt niet bij stil gestaan :( en heb ook niet zon zin om 2 verschillende maten wieg hoeslakens te kopen (ook voor de kinderwagen natuurlijk)
    Dus stiekem hoop ik gewoon dat iemand zegt dat die van 80 ook prima past :D

Zit er eventueel aan te denken om gewoon een nieuw matrasje van 40x80 te kopen voor inde wieg.. en dan vul ik de ruimte die we dan over hebben wel op met knuffels ofzo?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik meende dat je geen knuffels in de wieg mag leggen ivm stikkingsgevaar. Onze wieg heeft ook afwijkende maten, ik denk er over om gewoon een ledikanthoeslaken te gaan gebruiken en deze aan de onderkant met veiligheidsspelden vast te gaan zetten.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb volgens mij precies dezelfde wieg! :) En dus ook dezelfde maat matrasje. Ik heb een badstof hoeslaken gekocht 40x80 en die past er net omheen. Het matrasje krult ook niet om, maar misschien maakt het wel iets verschil dat er nog een aerosleep matrasje overheen ligt. Weet dus niet of 'ie omkrult zonder aerosleep.
    Wil ik strakjes wel even testen hoor, maar denk ook wel dat het aan het soort matrasje ligt.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hier een wiegje met afwijkende maten maar gebruik gewoon hoeslakentjes van het ledikantje. wiegje gebruik je niet zolang dus ook zonde om daar dan speciaal lakentjes voor te kopen. hoeslakentje gewoon goed strak onder het matrasje doen en evt. met veiligheidsspeld vast zetten.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Net even getest en het past echt prima hoor, misschien scheelt het dat het badstof is. Maar als je het zo ziet zou je niet zeggen dat 'ie er officieel niet omheen hoort.

9. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi

Hier precies dezelfde wieg, wij hebben de aerosleep 40x 80 + de bijbehorende hoeslakens (40x80).
    Op het eerste gezicht leek het niet te passen, maar als je alles er goed omheen doet past het prima en krult het matrasje niet meer op.
    Ik neem aan dat dit dan ook met andere hoeslakentjes ook zo is.
    Anders kunnen er ook verschoonkussenhoezen omheen. Die kun je ook niet teveel hebben.

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hadden een langwerpig rond matrasje daar pasten de Hema wieg hoeslakentjes om.
    Deze zijn wat van strech en rekken best veel mee.
    De wieg hoeslakens passen trouwens ook super om de Hema verschonings kussen. Beter dan de Hema kussen hoezen zelf.

Gebruik de onderlakens van de wieg nu nog voor de verschoningskussens

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht

Aah SUPER ientje!! :) Thx a lot!
    Er zit toch zon foam achtig matrasje bij? stelt niet zo gek veel voor ?
    (even voor de zekerheid ;) )

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Voor degene die hetzelfde wiegje hebben, kraamzorg raadde ons gisteren aan om toch een normaal dikker matrasje aan te schaffen.
    Zon schuimmatrasje is prima voor even in de kinderwagen maar voor de wieg is het beter om een normale te hebben :)

Deel Deze Pagina