Hoeveel kindjes in de babygroep van kdv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loewiese, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Mijn dochter gaat naar een kinderdagverblijf en zit daar in een babygroep (kindjes tot max. 1,5 jaar). In de groep zitten 10 kindjes met 2 leidsters. Ik vind dat nogal veel en ik heb op internet ook gevonden dat het er volgens een Convenant Kwaliteit Kinderopvang maar 9 mogen zijn met 2 leidsters. Vind ik wel balen ook omdat ze zeggen dat ze zo'n uitzonderlijk hoge kwaliteit leveren blablabla en daar betaal je ook flink voor. Met hoeveel kindjes zit die van jullie in een groep?
    Groeten,
    Maaike
     
  2. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime zit in een groep 0-2 jarigen. Er zitten ongeveer 11 a 12 kindjes in de groep met twee leidsters.
    Maar volgens mij kan 1 leidster meer echt kleine baby's hebben en ligt de grens van minder kinderen per leidster op een iets oudere leeftijd. Maar zeker weten doe ik het niet.
     
  3. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb op een babygroep gewerkt en we hadden dagelijks 10 baby's op 2 leidsters. Sommige dagen hadden we 8-9 baby's onder het jaar en dat was echt niet te doen. 8-9 baby's 3 keer per dag de fles geven en sommige ook nog eens boterhammen en dan nog 2 keer slapen. We kwamen echt nergens aan toe behalve eten en verschonen. Het is voor de wat oudere baby's niet leuk zo'n dag want we hadden geen tijd om met ze te spelen :cry:

    En andersom hadden we dagen dat we veel oudere baby's hadden en 1 of 2 kleintjes en dan kregen de kleintjes weer amper aandacht. Ik vond het altijd heel moeilijk te accepteren en wilde zelfs hierdoor stoppen met werken omdat ik het niet eerlijk vond naar de baby's toe maar het gaat volgens mij overal zo behalve bij een gastouder of echte kleine kdv.
     
  4. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    bij ons kdv is de regel, bij 4 baby's onder 1jr - 1 leidster
     
  5. lidia

    lidia Fanatiek lid

    hoi

    ik werk ook op en kdv en wij zijn maar een klein kdv,,
    we hebben 1 babygroep(van 0 tot 1 1/2 )
    een dreumesgroep en een peutergroep..
    bij ons zitten er max 9 baby's op 2 leidsters

    maar als je het niet goed vindt gaan bij jou kindje op het kdv
    dan zou ik er wel wat van zeggen,,
    misschien kunnen ze dan wat geruster stellen.. en vertellen waarom er zoveel kindjes zijn .. succes

    gr
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa zit ook op het kdv en bij haar in de groep (0-1½ jaar) zitten er 8 kindjes (incl. alyssa) en 2 leidsters..
     
  7. Niet meer actief

    hoe willen ze dat verdelen dan?

    4,5 babies per leidster? :)


    wat maakt 1tje meer of minder nou uit
     
  8. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hier 10 kindjes in de o tot 2 jaar groep
    groetjes Bianca
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    een leidster mag max 4 babies onder haar hoede hebben dus ligt aan het aantal leiders en natuurlijk de ruimte maar ik schat zo tussen de 9 en 12 kids
     
  10. melle

    melle Bekend lid

    31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya zit in een groep van 0 tot 1,5/2 jaar met 10 kindjes. Ze hebben 3 leidsters (1 leidster / 1 stagaire / 1 groepshulp)
     
  11. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons ook!
     

Deel Deze Pagina