Met openbaar vervoer reizende mama's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik ben nog niet opnieuw zwanger, maar tijdens mijn vorige 'babyperiode' ervoer ik het als bijzonder moeilijk om als mama zonder rijbewijs ergens heen te raken. Trein, bus, ... de deuren zijn te smal voor de kinderwagen, hij weegt teveel, is moeilijk in te klappen,... De babytas draagt onhandig en ga zo maar door.

    Daarom zou ik zo vroeg al raad en tips willen vragen aan kersverse mama's: wat is de meest compacte, smalle en/of lichte buggy? Welke buggy klapt het makkelijkste dicht? Welke babytas vonden jullie makkelijkst om mee te nemen?

    Ik ben vastberaden dit keer de voor ons beste spullen te kopen. Ik ben vorige keer wel 3 keer veranderd van kinderwagen...
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    sorry kan je niet helpen.

    Maar ik ben laatst met de trein geweest en de kinderwagen mee. Een quinny. Ging echt heel goed.

    Maar een hele lichte kleine buggy weet ik zo niet.
     
  3. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Is een draagzak niet veel handiger als je met het openbaar vervoer gaat?
     
  4. Niet meer actief

    Als je snel op visite gaat ofzo wel, maar om te gaan winkelen is een draagzak of doek niet zo handig
     
  5. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik zou een draagdoek nemen om je kindje in te dragen, en een goedkope kleine buggy (kruidvat soms al 30 euro) ingeklapt mee nemen. Als je dan weer uit het OV ben, klap je hem open, kindje erin, en je winkelavontuur kan beginnen!
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Is leuk als je kind wat ouder is maar toch niet bij een babytje?
     
  7. edokid

    edokid Actief lid

    24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Ervaring heb ik er nog niet mee, want ik ben zwanger van ons eerste kindje, maar wij hebben de bugaboo gekocht. Je noemt wel specifiek een buggy; dat is dit natuurlijk niet (alhoewel ze daar nu ook één van hebben geloof ik). Wij hebben ook allebei geen rijbewijs, dus zijn afhankelijk van het openbaar vervoer en bovendien wonen we in het centrum in een bovenwoning, dus moest de wagen én licht én van smal formaat zijn. Zodoende zijn we op de bugaboo uitgekomen. Qua aanschaf hebben we mazzel gehad dat prenatal een zaterdagochtend in juni vroege-vogel-korting had, wat 20% korting op het gehele assortiment betekende! Bovendien geven ze bij wagens boven de E 500,- 10% aan cadeaubonnen.
    Die vroege-vogel-korting is volgens mij iets wat elk jaar ergens in de maand juni terug komt. Als je je abonneert op de nieuwsbrief, wordt je op de hoogte gehouden. Wij kregen het mailtje één dag vantevoren...

    Succes met zwanger worden en je uiteindelijke keuze maken!
     
  8. yofoda

    yofoda Actief lid

    ik zou een maxi taxi proberen die zijn klein en makkelijk in de tram en bus en je hoeft je buggy in de tram en bus niet in te klappen teminste hier van conexion en htm hoeft dat niet ik vervoer lucas nu vanaf dat ie 2 en halve maand is in een buggy als ik met de tram moet met de bus pas me kinderwagen wel want die heeft geen trap

    veel succes met je keuze
    groetjes jolanda
     
  9. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben vandaag met de bus op stap geweest.
    geen problemen gezien.
    je kan tegenwoordig de wagen gewoon de bus inrijden.
    het makkelijkst uitstappen is als je dat dan weer achterste voren doet.
    ik heb zelf trouwens een quinny buzz.
    neem aan dat het tegenwoordig hetzelfde gaat met de trein...
     
  10. Niet meer actief

    Ik geraakte nooit tussen de deuren omdat er een stang in het midden zit
     
  11. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    HAndig dat je makkelijk de bus kan in rijden ja als we die hier hadden ging ik ook met de bus naar de stad..scheelt een boel parkeer centjes..helaas rijden hier de "streekbussen" en ja daar zit een trapje in en als je alleen gaat is dat heel lastig omdat de chaufeur niet mag helplen......helaas toch maar met de auto...
     
  12. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ook ik cross overal naar toe zonder rijbewijs en gewoon met het ov. Ik heb een bugaboo. Lekker licht en makkelijk.
    Kom met de bugaboo overal(bus, tram, metro/randstadrail en trein!), hij is lekker wendbaaren niet zo bijzonder breed(groot pluspunt!)
     
  13. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb ook geen rijbewijs, en ik heb de speedi xs
    lekker makkelijk en kom snel de bus in moet ik in een streekbus met trap of de chaffeur helpt mee, zoniet iemand anders wel en anders klap ik hem in 2 tellen inelkaar ook geen probleem
    maar meestal ga ik met de fiets en een fietskar erachter of heb ik hem in de draagdoek, behalve als ik weet ik ga kleren kopen dan niet
     

Deel Deze Pagina