Ik ben een half jaar geleden gaan samenwonen met mijn vriend. We huren een mooi en leuk appartement. Het enige nadeel is ... Ik heb ontdekt dat er schimmel groeit op mijn veluxramen. Eén in de badkamer en één in de kamer waar we de babykamer van willen maken. Ik vind dit ontzettend vies, en vermoed dat dit ook niet zo gezond kan zijn. Ik heb de schimmel met warm water en afwasmiddel eraf gekregen. Nu vraag ik mij af of dit genoeg is. Moet ik er nog met een ander product over gaan? Gaat de schimmel terugkomen? Of is dit genoeg. Ik heb ook de indruk dat er geen vernislaag op de ramen zit. Als dit er al was, dan is die laag er toch wel af. Zou het helpen als ik er een nieuwe vernislaag opzet? Zou dit de schimmel tegengaan? Vind het allemaal wel raar, want we verluchten het appartement elke dag. Heeft er iemand dit ook al gehad? En wat kan ik er nog tegen doen? - Hilli -
Grootmoeders tip: voeg aan je sopje een scheutje bleekmiddel toe. Hiervan gaat de schimmel waarschijnlijk helemaal dood. Zet daarna wel je raam open en gebruik bij het aanbrengen handschoenen, want het is agressief spul. Succes!
PS: wij hebben het ook gehad en uiteindelijk hebben wij nieuwe inzetramen gekocht op Marktplaats. Idd goed idee om ze eerst weer helemaal te schuren en vervolgens in een aantal lagen te zetten. Als je ze ook een kleur wil meegeven is grondverf ook heel slim.
Bedankt voor de tip. Ga ik meteen proberen. Met het schilderen ga ik nog even wachten tot het wat beter weer is denk ik. Maar een nieuwe grondkleur zou idd ook geen kwaad kunnen. - Hilli -
Het veluxraam wat bij ons in de badkamer zit, zat ook onder de schimmel toen we het huis kochten. We hebben het flink geschuurd en nieuwe lagen verf overheen gedaan. Die mensen hadden dat raam ook altijd gesloten, ik lucht veel en het is niet meer teruggekomen.