Hoofdbeschermer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamavyas, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo dames,

Ik wil voor Yassir een hoofdbeschermer kopen. Ik ben de hele tijd aan het googlen, ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik zoek van Bebe jou pom pon. Weet iemand hoe duur deze is en kan ik hem bij alle babyzaken kopen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Hanan

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    bedoel je een hoofdbeschermer voor in zijn bedje tegen de spijlen?

3. Niet meer actief

Als je dat bedoeld, mag je het niet gebruiken. ( heb ik in tijdschriften gelezen)
    Het is onveilig. Je kindje kan er tegenaan komen te liggen en zo geen lucht krijgen.

Ze zijn schattig dat wel.

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ja dat bedoel ik(sorry niet duidelijk vermeld)

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Onveilig? Yassir komt af en toe met zijn hoofdje tegen de spijlen. Mij lijkt het ideaal.

6. Niet meer actief

Ja het is je eigen keus natuurlijk. Maar dat was ik in boeken las. Wij wilden er ook een kopen, maar hebben er toch maar vanaf gezien.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Natuurlijk moet je het zelf weten, maar je kindje kan beter tegen de spijlen liggen dan tegen een hoofdbeschermer en geen lucht krijgen! Ivm met wiegendood worden ze afgeraden, maar het is je eigen keus.
    Ik zou ook niet weten waar je degene die jij zoekt kunt kopen eerlijk gezegd..Misschien bij www.babywalz.com ?

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    dan dacht ik het goed haha,
    Maar ik heb geen idee waar ze die verkopen. Opmdat ze idd onveilig zijn ivm wiegendood denk ik niet dat er veel zaken zijn waar ze verkocht worden.

Lars lag ook altijd met zijn hoofd tegen de spijlen en toen hij ouder werd bonkte hij met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan. Ook kroop hij helemaal omhoog om bovenin zijn bedje te gaan liggen.

Zolang Yassir er niet wakker van wordt zou ik er niks aan doen. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.

9. Niet meer actief

Ik weet dat Anel ze wel verkoopt.

Maar niet die jij vroeg.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou er idd ook niks aan doen... kan echt geen kwaad als ie daar met zn hoofd tegen komt hoor (mijn dochter bonkt al vanaf een paar maand oud als ze in bed ligt afentoe, tis vervelend om te horen maar ze doet het zelf en zal er op een bult na niks aan over houden hoor)

In NL wordt het sterk afgeraden om te gebruiken, verhoogd idd de kans op wiegendood.

11. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Volgens mij heb je ook van die speciale kussens die je tegen het hoofeinde aan legt. Heb ik zien staan in de catalogus van Babypark. Deze schijnen wel te mogen.

12. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dit staat bij mij zelf vermeld in mijn kraam boekje.

groetjes susanne

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Idd ja, die hebben ze ook overal in die babykamers die ze verkopen liggen in de ledikantjes.
    Maar zijn dat dan niet dezelfde die Hanan bedoelt?

14. Niet meer actief

ze mogen wel, het wordt niet verboden. Maar worden als zeer groot risicofactor gezien mbt wiegedood. Zo ook knuffels en dergelijke.

15. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoontje van 2 die bonkt er ook konstant tegenaan. Maar omdat het idd in Ned wordt afgeraden hebben we het maar niet gedaan. Nu gebruiken we een kussen, niet om zijn hoofdje erop te leggen, maar dat hij niet tegen het einde bonkt. Hij heeft het eigenschap dat hij steeds hoger wilt gaan liggen.
    Trouwens als ik zo naar de duitse boeken kijk zie ik het daar veel vaker voorkomen. Dus ik denk haast dat wanneer je toevallig in Duitsland bent, daar vele soorten kunt aanschaffen en in ned moeilijk aan kunt komen. En idd bij babywalz.

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Is een kussen dan niet nog gevaarlijker?

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een kussen lijkt mij idd ook niet veilig

18. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik vind het heel dubbel. Ik heb ze in heel veel winkels zien liggen, maar vind het ook gevaarlijk en ook dat lees je overal. Raar dat ze dan toch verkocht worden.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ze worden verkocht omdat het niet verboden is en idd het ziet er leuk uit! Maar leuk is niet per definitie veilig!

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Dekbedjes schijnen ook niet veilig te zijn maar worden toch verkocht, ook zoiets

Deel Deze Pagina