Hoi, Ik heb een vraag over mijn zoon Quinten, hij is de afgelopen 5 dagen niet gegroeit. Dat komt door mijn borstontsteking. Er zitten door de antibiotica te weinig voedingsstoffen in mijn BV. Vrijdag gaan we weer wegen bij het CB. Ik heb geprobeerd KV te geven maar dat spuugt hij er allemaal uit. Gelukkig heb ik nog wel wat afgekolfde BV in de vriezer. Wie heeft dit ook meegemaakt? Wat deed je eraan? Groetjes Jessica
ja hier net zo. Ik heb de eerste week een borstonsteking gehad. Ik ben toen gaan kolven, uit de "zieke" borst kwam in het begin maar 10 ml en uit de andere wel 70 ml maar idd met weinig stoffen door de antibiotica. Ik heb het een week volgehouden om om de anderhalf a 2 uur te voeden en toen ben ik gestopt. Ik heb eerst hypoallergene voeding gegeven een week, dit ging niet goed, toen de Pepti ook dit ging niet goed en nu hebben we nutramigen en dat gaat erg goed!
ik heb met 2 weken een borstontsteking gehad, bij kwam er met kolven in een uur tijd 40cc uit beide borsten (hij dronk 100cc)... ik heb de hele avond en nacht gekolfd en Quinton aangelegd, maar er kwam weinig tot niets meer uit... Resultaat ontevreden ontroostbaar mannetje... ik had een proefverpakking KV voor 6 maanden en ouder in huis en heb hem dat verdund gegeven, om hem toch maar iets te geven.. en hij deed het perfect hierop... ook sliep hij veel beter en rustiger... volgende ochtend ben ik KV gaan halen... Heb toen Friso 1 gehaald en heb er geen problemen mee gehad, Maar na een tijdje spuugde hij veel weer uit, ik ben toen overgegaan op Friso Comfort... en hij spuugde weinig tot niets meer..!
Hoi, Danje voor jullie antwoorden! De borstontsteking is weer helemaal terug! Echt balen terwijl het net zo goed ging! Ik heb gisteren veel gekolfd, omdat mijn vooraadje uit de vriezer bijna op is. Morgen ga ik weer naar het CB om te wegen. Wat is nutramigen voor voeding? En Friso comfort? Groetjes Jessica
Friso Comfort, is tegen spugen en eventuele harde ontlasting, ik had het dus voor het vele spugen van Quinton
Nutramigen is voeding voor kindjes die bijv een ernstige koemlkallergie met daarbij ernstige huidproblemen hebben. Ik gebruik Nutramigen en krijg dit ook vergoed. Ik zou heir neit zomaar mee beginnen tenzij je een machtiging van je verzekering hebt. Een pot nutramigen kost nl 20 Euro en zeker in de eerste paar maanden gebruik je daar wel een aantal per week van. Ik zou eerst een Friso ofzo proberen of Nutrilon als je Friso al hebt geprobeerd.
Sorry maar wie zegt dat? Op de bv-cursus zeiden ze dat er nooit te weinig voedingsstoffen in je bv kunnen zitten. Hoe is het nu trouwens? Gaat het al wat beter?
Bij mijn nicht was de voeding wel genoeg (ruim) qua hoeveelheid maar niet qua veding zelf... dus voedingstoffen...
Hoi, De borstontsteking is alleen maar erger geworden vandaag, dus ik heb een radicaal besluit genomen: Ik stop nu helemaal met borstvoeding. Ik heb nu nutrilon gegeven met johannesbroodpitmeel erin en dat houd hij binnen. Ik heb nog voor een paar voedingen BV in de vriezer, daar doe ik dat JBP-meel ook in, het gaat goed. Ik ga 5 x p.d. kolven, om de BV toch op gang te houden tot mijn borstontsteking over is. Dan zie ik wel verder. Ik hou die optie wel open. Groetjes Jessica
Ik weet niet of Quinten ook nog een nachtvoeding krijgt, maar om je voeding op peil te houden is het zeker aan te raden ook snachts 1 maal te kolven.
Tijdenseen BO is het het beste om juist NIET te stoppen met voeden! Des te eerder is het over. Een kolf is veeel minder krachtig dan je baby! Bel anders een vrijwilliger van een van de bv-organisaties of een boede lactatiekundige! De telefoonnummers kun je vinden op www.borstvoedingsforum.nl
Nou, het komt vaker voor dan wat ze aangeven. In mijn omgeving ken ik al zeker 3 mensen die niet genoeg voedingstoffen in hun voeding hadden, wel veel moedermelk. Volgens mij willen ze mensen alleen maar wijsmaken dat het niet zo vaak voorkomt...
volgens mij komt het best vaak voor. Mijn moeder had genoeg voeding, maar wij groeiden er niet op. Mijn nichtje heeft 6 weken bv gegeven en ze bleef een huilbaby houden die maar af bleef vallen. Toen zij over ging op kv kreeg ze een heel ander kind. Ik ben absoluut pro borstvoeding, en heb bijna 6 maand ft gekolfd maar vind wel dat je moet doen wat het beste is voor het kind. Voor sommige kindjes is dat kunstvoeding en daar is helemaal niets mis mee!
oh, ik wil niets over kv zeggen hoor. Ik vroeg het me gewoon ineens hoe ze erachter komen dat er te weinig voedingsstoffen in je bv zitten. Nemen ze dan een monster ofzo van je melk en gaan ze dat analyseren? Hoe gaat dat in zijn werk?
Hoi, Nou bij mij was het duidelijk, Quinten zat wel echt vol na de voeding, soms te vol, maar hij groeide niet meer nadat ik was begonnen met antibiotica. Daarvoor groeide hij juist heel goed! Ik ben vandaag bij het CB geweest, en Quinten is weer gegroeid! Hij woog 3 dagen geleden nog 3750 en nu (op een andere weegschaal) 4060! Die KV doet dus wonderen! We hebben nu het advies om Nutrilon Omni te gaan gebruiken. Quinten vind het heerlijk en houd het dankzij de Johannesbroodpitmeel binnen. Het gaat dus weer goed hier! Groetjes Jessica
Hoi Jessica, Goed om te horen! Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het was dat hij niet groeide. Het belangrijkste is dat hij nu wel groeit, de manier waarop is niet zo belangrijk. En nu lekker genieten.
Hoi, Ik heb Syntocinon neusspray gekregen van de HA voor het toeschietreflex. En dat werkt perfect, na een half uurtje kolven had ik ineens 150 ml! Ik ga 3 keer per dag kolven om het een beetje op gang te houden en als ik klaar ben met antibiotica kan ik Quinten af en toe weer gaan aanleggen...Het is nog geen verloren zaak! Groetjes Jessica
Hoi, Getver, getver, getver! Staat erbij de bijwerkingen van de neusspray voor het toeschietreflex dat in zeldzame gevallen een allergische huidreactie kan optreden... Nou ik zit dus helemaal onder de kriebelende rode stippen! Dat betekend dus dat de borstvoeding helemaal klaar is... Groetjes Jessica