Quinten, zo heet mijn zoon. Volgensmij weet iedereen hoe je dat schrijft. Rhys nooit van gehoord. Had daar ook een hele andere uitspraak bij bedacht eigenlijk. Niet mijn smaak.
Ontzettend bedankt voor alle reacties! Quinten is inderdaad een bekende naam. Met lastig bedoelde ik vooral op uitspraak (Kwin-tun of Kwen-tun etc.) en schrijwijze die bij namen als Sem, Finn etc. toch vanzelfsprekender zijn. De spellingvarianten die ik heb gevonden zijn: Quentin, Quenten, Quintin (het zijn er nog veel meer). Vooral de "Que-" versies zie ik veel. Als uitspraak houd ik: Kwin-tun aan. De naam Rhys wordt inderdaad meer uitgesproken als Reece dan Ries. Maar deze engelse spelling trekt me niet zo. Vandaar m'n voorkeur voor de orginele Welse spelling Rhys. Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie reacties tot dusver! Krijg ik een beetje beeld bij de "buitenstaander" meningen bij deze namen. Ze blijven allebei nog wel even op het lijstje. Reacties zijn nog steeds van harte welkom!
Absoluut Quinten, volgens mij is dit ook de meeste gebruikte schrijfwijze.Om de uitspraak zou ik me ook niet druk maken, een vriendin heeft haar zoontje zo genoemd en iedereen spreekt het goed uit. Rhys vind ik persoonlijk niet mooi en een lastige naam qua uitspraak én schrijfwijze...
Ik vind Rhys leuk! Ik zou het een beetje Engels uitspreken, zoals 'Wries' zeg maar. Iemand in de serie 'Neighbours' heet zo, daar schrijven ze ook 'Rhys'.