Hoi ik ben Rosanna en bijna 13 weken zwanger, ik ben heel erg blij dat de zwangerschap tot nu toe heel erg goed gaat. Gisteren moesten we toevallig naar het ziekenhuis voor de nekplooimeting,en hebben ons kindje bijna 45 min in beeld kunnen zien,wat was dat een mooi emotioneel moment.We hebben het nu dus ook een een tijdelijke naam gegeven BABY BOUNCER,het was zo actief het lichaampje stuiterde op en neer ,het boxten met zijn armpjes en voetbalden met zijn voetjes,de echoscopiste die had moeite om het goed stil te krijgen in beeld.Na de beelden van gisteren heb ik z'n gevoel gekregen dat het een jongentje word. Wie heeft ook na het gezien te hebben van de echo het gevoel wat voor geslacht het word? En wie heeft het goed geraden? Nou bij mij is het nog veelste vroeg om te zien wat voor geslacht het heeft dus ik moet nog denk even 1 maandje wachten,spannend,ben benieuwd of ik het goed heb( al maakt het mij helemaal niet uit of het een jongen of meisje word,als het maar gezond is) groetjes rosanna
Hoi Rosanna, wat een mooi moment heb jij gehad zeg! Ik had al die tijd het gevoel bij mezelf dat het een jongetje was, terwijl m'n vriend er heilig van overtuigd was dat het een meisje was. Pas de week voor de pretecho begon m'n gevoel te veranderen, dat het weleens een meid kon zijn. Uiteindelijk bleek het ook een meisje te zijn. Op de 16 weken echo was het goed te zien en op de 20 weken echo ook. Wil je het wel weten?
Hoi Cathie, Ja zeker wil ik het weten,kan eigenlijk niet wachten. We hebben al een dochter van 4 jaar,en aan haar hebben we het vorige week verteld dat ze een broertje of zusje krijgt,nou die is helemal over de wolken,en die wilt nou ook graag weten wat het nou is,we hebben haar dus nu ook beloofd dat als we weer voor de echo mogen gaan dat zij mee mag. Het rare is dat toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik tot 40 weken vol gehouden dat het een jongentje was,we konden namelijk niet zien op de echo wat het was. Dit word spannend. groetjes rosanna
wij zaten echt gigantisch fout, iedereen in onze omgeving dacht dat het een jongetje zou worden, met de 20 weken echo zei de echoscopiste gelijk dat het een meisje is
Hoi Rosanna, je kan altijd een geslachtsbepalende echo laten maken met 18 weken! Dan kijken ze alleen daar naar. Is wel leuk hoor. Ben benieuwd of je gelijk krijgt. Mijn gevoel zat er in eerste instantie compleet naast. De omgeving zit er ook naast want bijna iedereen denkt een jongen
bij mijn eerste zaten we helemaal goed. was en meid en dat dachten wij ook en eignelijk iedereen. heb niemand gehoord dat het een jongen zou worden. was ook met pretecho dat we het zelf zagen neit aan de echo van tussen de benen hor maar aan het koppie dat was zo fijn eenechte meid. we wisten het officieel dus ook niet. maar hadden wel de gevoelens. bij deze hebben we nog niet echt een idee. hihi
Ik heb het nu alleen even over mijn derde en vierde kind hoor bij de eerste twee had ik dit niet zo sterk, maar...... Bij Naeyyssa zei ik bij de eerste echo (op 10 weken en een beetje) tegen mijn man: "Let op mijn woorden, het is WEER een meid hoor!" en ik kreeg gelijk.. Na drie meiden ging ik er eigenlijk onbewust een beetje vanuit dat ik gewoon geen jongetjes zou kunnen krijgen, maar toen ik weer zwanger was, kreeg ik een echo op 8 weken en 4 dagen.. Mijn eerste reactie was: "Verklaar me voor gek, het kan vast niet, maar ik weet het zeker: dit is een jonk!" De gynaecoloog lachte me recht in mijn gezicht uit en zei "dat kan ik je over een week of 12 vertellen", maar dat voorgevoel liet me niet meer los. Op 16 weken bleek inderdaad dat het een jongetje is :-D en op 20 en 28 weken was hij dat nog steeds!
Ik had bij mijn zwangerschap tot de 20 weken echo het gevoel dat het een jongetje zou worden. De echoscopist zei echter dat het een meisje was... ik was zo verbaasd dat ik echt vroeg of ie het zeker wist. Toen heeft ie nog een keer gekeken en ja, hij bleef er bij! Dus toch maar van een meisje uitgegaan al voelde dat een beetje vreemd. Uiteindelijk was ik er aan gewend en toen bleek bij de bevalling dat ik het toch al die tijd goed had gehad... het was namelijk helemaal geen meisje maar een flinke knul
Ik heb vanaf dag 1 gedacht dat het een jongen zou worden maar op de beurs kwam er 100% een meid uit rollen. Zo zie je maar weer, gevoel is iets wat niet altijd klopt.
Hoi, Bij mijn zoontje had ik ook zoiets bij de eerste echo met 12 weken. Hij was ook erg beweeglijk en schopte steeds met z´n beentjes. M´n schoonmoeder was met me mee, en we zeiden tegen elkaar: dit is een jongen. Bleek het ook nog zo te zijn. Dus we hadden een goed gevoel. Groetjes Annegina
ik dacht altijd dat ik eerst een meisje zou krijgen totdat ik een posi test had. eerste wat ik zei was: het word een jongen! wist het heel zeker en mijn vriend dacht dit ook. Met 13 weken (had extra echo's op vroedschool vanwege examens) en was toen al heel duidelijk te zien een jongen wat zelden voorkomt met die weken. En de 20 weken echo bevestigde het ook nog eens. Hier klopte mijn voorgevoel dus wel.
Ik dacht dat ik een meisje kreeg, tot inderdaad die 12 weken echo. Hoewel Sverre stil lag (slapend) wist ik meteen toen ik hem zag: 't is een jongen! En dat bleek 8 weken later ook overduidelijk zo te zijn! Deze keer had ik niet echt een idee bij de termijnecho - maar ik gok op meisje/jongen.
Bij de eerste echo dacht ik Meisje.. waarom? geen flauw idee.. iedereen - vooral mijn vriend- dacht dat het een jongen zou worden, maar het wordt een meid!
vanaf de eerste dag da tik zwanger was direkt gezegd het word een kereltje had ook alleen maar jongens namen bedacht. en wat bleek ik had gelijk tijdens de echo vroeg de gyn aan mij of ik getrouwd was met een surinaamse man dus ik vroeg hoezo nou zei hij een jongen met zo'n groot geslachtsdeel zien we niet vaak bij nederlandse mannen en ja toen hij was geboren bleek ook ecth dat het mega groot was
Hoi meiden, Ik had altijd stiekem een voorkeur voor een meisje, maar ja...dat kan je niet kiezen. Toen ik m'n eerste echo had dacht ik echt dat het een jongetje is. Afgelopen maandag (17 weken) hebben we een echo gehad voor de geslachtsbepaling en het is een MEID! Papa had helemaal gelijk!
Wij gingen vanaf pos test... met iedereen weddenschap aan.. geslacht en geboorte Ik zei meteen een jongen en 8april (3weken te vroeg) En ja hoor een jongetje.. en begon op 6april.. was erg spannend en ja beviel op 8april!