Quooker: alles in één kraan, of losse quooker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lichtroze, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

We zijn bezig met het uitkiezen van apparatuur voor onze nieuwe keuken, en nu twijfel ik over het type Quooker. In eerste instantie wilde ik de fusion (alles in één, dus koud, warm en kokend water), maar twijfel een beetje of dit wel veilig genoeg is. Anderen (en vooral kinderen) zullen de kraan ook gaan gebruiken, kunnen zij niet per ongeluk in aanraking komen met het hete water? Is dit gevaar minder groot bij een aparte kraan, of juist groter? Omdat als je dan de verkeerde kraan gebruikt, je meer moeite zult doen om hem aan te krijgen, en dus sneller aan het hete water komt?).

Wie heeft ideeën hierover?

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Mn ouders hebben een losse. Moet zeggen dat ik dat veiliger vind want het is echt super heet! Als je per ongeluk dat ding indrukt dan kan je je echt goed verbranden. Dus ik zou gaan voor een losse ;)

3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik zou ook voor een losse gaan. Vooral met jonge kinderen.

4. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Hier een alles in 1. Het is niet zo eenvoudig om er kokend heet water uit te krijgen. Mijn moeder heeft het na 2 jaar nog steeds niet onder de knie. ;) Mij lijkt dat een aparte kraan juist veel interessanter is voor kinderen. Je zou het gewoon zelf even bij een keuken boer moeten proberen.

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij hebben de fusion en kleine kinderen. Je moet 2x snel drukken en dan draaien zeg maar. Dat lukt onze kinderen echt niet (4 en 6). Daarnaast kunnen ze sowieso (nog) niet zelfstandig bij de kraam komen..

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    mijn ouders hebben ook alles in 1. super ideaal hoor! je krijgt hem idd niet zomaar aan dus deze niet dat je er fouten mee zal maken
    ook is het water meteen koud als je ervoor heet water gehad hebt

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier alles in 1. Mijn schoonmoeder krijgt er nog geen heet water uit laat staan mijn zoon. Nee hoor dat ding is super veilig!

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    +1!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een losse. Maar als ik mocht kiezen zou ik voor alles in 1 gaan. Vind het ideaal trouwens en zou niet meer zonder kunnen.

10. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben een alles in 1 van Inventum. Zoals anderen al zeggen, het is best lastig om kokend water eruit te krijgen. Je kan hem in 3 standen beveiligen zeg maar. Dus 1 keer kort, 1 keer lang indrukken of 2 keer kort, 1 keer lang of 3 keer kort, 1 keer lang. Dan pas komt er kokend water uit. Na het kokend water, is de koude kraan ook meteen weer koud. Wij hebben extra op beveiligen gelet omdat wij ook veiligheid willen voor kindjes.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Eerlijk gezegd vind ik een quooker sowieso niet echt veilig met kleine kinderen. Zo vaak als die zelf de kraan gebruiken of even iets willen wassen oid. Schuiven er een krukje bij en hoppa.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Alles in een. Mijn ouders hebben er een en mijn dochter die daar toch minstens eens per week is kijkt er niet naar om. Het is echt een kindveilige handeling die je moet doen om kokend water te krijgen. Vind het opzich wel een eng ding hoor maar eerder voor mezelf omdat ik hem wel eens gebruik. Ik durf er nog geen glas kokend water te pakken terwijl ik het glas vasthoud. Ik zet altijd het glas in de gootsteen haha. Maar ik zou opzich zelf ook wel een quooker willen met flesjes omspoelen e.d. vindt ik het wel ook echt ideaal

13. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!

Ik vond het ook altijd een eng ding, maar een waterkoker op het aanrecht is eigenlijk net zo gevaarlijk, of misschien nog gevaarlijker. Als dat net heeft gekookt, kun je je daar flink aan verbranden. Het hete water uit de Quooker komt als druppeltjes eruit. Zo heb je je hand van schrik snel weggetrokken, en dan nog niet verbrand.

14. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ze zijn heel goed beveiligd, en als de kinderen op een leeftijd komen dat ze hem wel kunnen bedienen, dan weten ze inmiddels wel dat je met kokend water op moet passen. Daarnaast komt het water er in kleine druppeltjes uit, wat maakt dat je je minder snel brandt.

Deel Deze Pagina