Kreeg vandaag een berichtje van onze buurvrouw. Blijkt dat onze kat via het dak bij haar naar binnen kruipt en zich comfortabel op het bed van haar zoontje nesteld. Dat op zich is al vervelend... maar nu heeft hij vandaag dus ook nog eens op dat bed geplast... snap dat de buurvrouw hier niet heel blij mee is en gelukkig heeft ze heel schappelijk even aan de bel getrokken met de vraag wat wij/zij hier tegen kunnen doen. Daar ze wel gewoon haar ramen open wil hebben. (Logisch) Heb gelijk aangeboden eventuele schade te vergoeden maar gelukkig was het alleen het dekbed en is het een kwestie van even in de wasmachine. heb toegezegd de kat even binnen te houden tot we een oplossing hebben.... maar helaas heb ik geen idee. . Plantenspuit is het enige wat mij te binnen schiet. Google heeft helaas weinig oplossingen. De kat klimt via de andere buren (hoekhuis) op het hok en zo over de daken. Iemand een tip? binnenhouden is geen optie. We zijn net verhuist en de kat heeft altijd buiten gemogen. Is ook een echte buitenkant. Binnen vliegt hij tegen de muren op. Vorige huis kon hij alleen niet in de dakgoot komen en hier bij het nieuwe huis met 1 schuine kant dus wel.
Lastig probleem, want een kat laat zich niet zo makkelijk binnenhouden of corrigeren. Is het een optie dat zij een hor voor haar raam plaatst (op jullie kosten)? Snap dat zij graag haar raam open wil houden, maar jij kan je kat ook niet binnenhouden.
Onze tuin is 5 bij 6 achter ons huis een park waar hij graag op de struin gaat. Laatste wat ik wil is dat mensen last hebben van mijn kat. Maar om hem nu op te gaan sluiten in huis of tuin vind ik zielig. Katten horen rond te kunnen lopen door de natuur.
Herkenbaar verhaal! Alleen bij ons zijn wíj degene waarbij de kat naar binnen sluipt en alles onder piest. Gelukkig hebben we goed contact met de buren en hebben we een vrijbrief gekregen om de kat zo hard mogelijk te laten schrikken als we kunnen. We moeten hem denk ik 1x in de twee maanden keihard laten schrikken, en dan blijft hij weer even weg... We hebben hem een paar keer opgewacht en ingesloten, toen met een emmer water nat gegooid. (alleen wel irritant omdat dan binnen alles nat is, maar dat was wel het meest effectief, haha) Maar ook achterna gezeten met veel herrie als we hem weer binnen hoorden komen... Of insluiten en dan achterna zitten, dan wordt hij ook gek omdat hij niet meer naar buiten kan. En uiteindelijk natuurlijk wel vrij laten. Ik klink nu een beetje bruut, maar begrijp me niet verkeerd: ik ben echt een dierenvriend. Maar hij moet gewoon weten dat bij ons binnen komen niet okee is Hij vecht ook vaak met onze eigen kat, soms tot bloedens aan toe en eet onze kattenbakjes leeg. Ach, het is nog even uitzitten... die kat is 15 en ik hoop dat hij toch zo onderhand iets minder dominant gaat worden... Ik denk dat het scheelt dat ik zelf katten heb, dus dat ik iets meer kan hebben van andermans kat.
Tsja... Wij hebben een nog wat grotere tuin en 3 katten. Ook een mooi park dichtbij en één kat die er graag op uit gaat. Maar reken maar dat wij de boel hadden afgebakend als één van hen overlast zou bezorgen. Zielig vind ik dat niet, ik heb zelf namelijk een verschrikkelijke hekel aan elke andere kat die bij mij overlast zou veroorzaken. Maar misschien helpt de hor, ik denk alleen dat hij dan wel ergens anders een plekje gaat zoeken waar dit kan omdat hij nu weet dat dit kan.
Nou een plat gereden kat vind ik zieliger dan een kat binnen houden of iig ervoor zorgen dat hij geen overlast veroorzaakt. En kat hoort niet in de natuur, mensen vinden dat maar ik vind er niks natuurlijks aan, het zijn huisdieren.
5 bij 6 is een prima ruimte voor een kat en helemaal niet zielig. ja, hij zal het even niet leuk vinden en proberen te ontsnappen maar als je het goed afbakend en zorgt dat hij genoeg te doen heeft dan is dit helemaal niet zielig. gewoon afbakenen en dan weet je zeker dat hij nergens overlast bezorgt of erger: dat je hem ergens van de weg af moet gaan schrapen omdat hij plat gereden is of dat wegloopt of vergiftigd/mishandeld word. heel leuk dat je een hor voor de buren wilt kopen maar wat als hij ergens anders overlast bezorgt? ga je dan voor iedereen oplossingen betalen? word een dure hobby... voor mijn een reden om mn katten binnen te houden in eigen huis en tuin. zo kunnen ze niet plat gereden worden of kwijt en ik wil niet dat ze overlast bezorgen en andermans tuin onderschijten en de auto's bekrassen door erop te gaan liggen.
Dit dacht ik ook. Hou er wel rekening mee dat je dan een vaste hor moet plaatsen. Wij hebben zo'n hor waarbij je hem in een railsje links en rechts omlaag trekt, maar een eigenwijze kat (lees: de onze) duwt met zn neus zo het gaas naar binnen en kruipt er alsnog door...
Helemaal eens. Moet eens hetzelfde doen met mijn honden als mensen met hun katten.... Luik in de voordeur, poep maar waar je wil. (en voor de mensen die zeggen dat hun kat de kattenbak gebruikt....... tuurlijk.....) Mochten je buren niet bereid zijn voor een hor kat gewoon binnen houden.
je kan een kat prima binnen houden, als je maar wilt. hier ook regelmatig een kat van de buren binnen maar now way dat ik allemaal horren in mn huis gaat zetten voor andermans kat. ook al betaald diegene het, het gebeurd niet. ze zorgen er maar voor dat HUN kat niet in MIJN tuin of huis komt.
Ik ben sowieso voor het bij je houden van je eigen huisdier. Geen aanpassingen aan andermans huis voorstellen, gewoon het probleem bij jezelf laten en de kat binnen houden of de tuin afbakenen.
je tuin heeft een mooie afmeting om dicht te maken hoor.. dat park mist hij totaal niet als je zorgt dat er genoeg te doen is voor het beestje dit is een leuke facebook pagina bomvol met leuke ideetjes https://www.facebook.com/groups/415716975249374/?fref=ts
Ik zou me dood schamen als het mijn kat zou zijn geweest en zou meteen m'n tuin afbakenen. Zoals eerder al is gezegd vind ik katten ook geen dieren voor 'in de natuur' maar gewoon huisdieren..
Om nou te zeggen dat iedereen zn tuin moet afschermen vind ik onzin. Heel zielig dat er wel eens katten aangereden worden maar er worden ook konijnen, vogels enz aangereden moeten we dan overal hekken plaatsen?
Helemaal mee eens. Er zit weinig anders op dan je tuin af te zetten vrees ik anders gaat je kat bij andere mensen weer overlast veroorzaken.
Als de haters iets van katten zouden afweten, zouden zij begrijpen dat katten buiten horen. Katten zijn jagers, zijn gezonder als zij buiten mogen zijn en leven dan ook langer. Bovendien helpen zij een handje in de natuur. Zelf hebben wij 'last' gehad van de katten van de vorige bewoners die dus steeds terugkwamen. Wij hebben ze steeds weggejaagd en flink laten schrikken. Het heeft even geduurd, maar de aanhouder wint uiteindelijk altijd bij katten