De titel zegt het al. Is het beter om een echte Quooker te kopen of is een ander merk ook goed en net zo zuinig? Vind ze zo duur
Wij hebben een itho daalderop maar als ik opnieuw kon kiezen zou ook voor de Quooker gaan. Onze is al eens kapot gegaan (kortsluiting, bekend probleem) en de Quooker lijkt me handiger oa door het 'vastzetten' van de kraan. Maar een kookkraan zou ik niet willen missen.
Wij hadden een Daalderop. Net buiten de garantie stuk. Daalderop reageert niet op vragen ed. Het filter kosten € 80,- als je een beetje hard water hebt kan je die elk half jaar vervangen. Wij hebben nu gekozen voor een Quooker. Die wordt heter dan de Daalderop. Filter spoel je 1 maal per jaar af en vervang je 1 keer per 5 jaar kosten € 26,-
Wij hebben een grohe 3 in 1 kraan. We hebben hem nu 2 jaar en hij bevalt super! We hebben hem voor €500 gekocht in de hunt van IBood. Wij hebben een 8 liter geloof ik. We gebruiken hem ook als boiler voor het warme water in de keuken.
Wij hadden ook een Daalderop, drie keer vervangen. Toen was ik er klaar mee, hebben nu een Quooker. Achteraf hadden we die direct moeten nemen.
De eerste was binnen 2 jaar kapot, nummer 2 na ca 3 jaar, nummer 3 na 1 dag.. ze zijn helaas kwalitatief niet zo heel goed. Ze hebben het bij Daalderop wel netjes opgelost. Wij hadden schade aan onze kastje door dat ding, dat is netjes vergoed.
Wij hebben nu een flow, anderhalf jaar oud. Zijn we erg tevreden over. We gaan echter verhuizen en kiezen nu voor een Quooker, daar werkt deze keukenzaak mee samen. Is wel een stuk duurder dan de flow.
Flow is volgens mij de nieuwe naam die Daalderop gebruikt. Persoonlijk zou ik die dus niet kiezen maar de Quooker nemen.
Vorige huis Daalderop gehad. Net op het randje van garantie kwam er geen heet water meer uit. Is gerepareerd. Kreeg toen de optie of een nieuwe boiler tegen hoge korting te kopen. Maar we gingen verhuizen, dus heb bedankt. Kreeg toen de tip om achterop de resetten als het weer gebeurde. Heb nu al ruim een jaar de quooker en kraan in 1. Ik heb al mijn apparatuur zelf aangeschaft, dat heeft ons heel veel geld gescheeld. Maar op quooker komt niet veel korting hoor. Ben er erg tevreden over! Wij hebben de 3 liter en dat is voor ons voldoende. Ja met een verjaardag veel grote theemokken, kan niet oneindig. Maar zeker 6-8 grote mokken. Daarna duurt het wel weer even een halfuurtje.
Wij hebben een water kook kraan van bruynzeel 8 liter, wij zijn er super blij mee, hebben hem nu 2 jaar en nog geen enkel probleem mee gehad, we gebruiken hem echt met regelmaat gedurende de dag
Geen daalderop of floww dus Dat scheelt weer een miskoop. Ik zag ook de Hotto. Iemand daar ervaring mee?
Toevallig zijn we een nieuwe keuken aan het uitkiezen en hebben we dit ook besproken. Wij gaan voor Quooker omdat je daar (zoals wij begrepen hebben) maar eens in de 5 jaar het filter hoeft te vervangen en dan ook pas als je merkt dat het aan het verkalken is. Bij andere merken die ze aanbieden zoals Franke moet dat veel vaker. En dan zit je uiteindelijk met meer werk en dezelfde kosten. Dus wij kiezen Quooker.