Wij wonen op dit moment in Utrecht Leidsche Rijn en willen heel graag meer ruimte om ons heen hebben. We zijn nu net terug van vakantie en hebben het er eens over gehad en zijn eens gaan zoeken naar een nieuwe omgeving en kwamen een nieuwbouwproject tegen in Beneden-Leeuwen. Is hier iemand die bekend is met die omgeving, hoe zijn de mensen in de omgang, is het daadwerkelijk ruim opgezet qua omgeving, zijn er voldoende voorzieningen? We gaan binnenkort in elk geval eens die kant op om eens rond te gaan rijden zelf maar ik was benieuwd of iemand er wat meer over kan vertellen. Zelf kom ik uit een dorp en zou het heerlijk vinden om terug te gaan naar een dorp, ook voor de kinderen die daar dan veel meer vrijheid om zich heen hebben.
Wat toevallig wij komen ook uit provincie Utrecht en gaan daar aankomend weekend kijken.. samen met nog wat andere plaatsjes.
ik heb een collega die toevallig een huis heeft gekocht voor een nieuwbouw project in beneden leeuwen en een andere collega komt uit boven-leeuwen. Ik hoor alleen positieve geluiden, maar ik zal eens polsen voor antwoorden op je vragen
Oh wat toevallig dat jullie ook kijken voor een nieuwbouwproject daar! Wat leuk dat jullie het weekend daar ook gaan kijken, ik wil even overleggen met mijn man om morgen eens die kant op te rijden. Wat is bij jullie de reden dat jullie eventueel die kant op willen gaan?
Dank je wel voor je reactie! Een collega van mijn man komt ook uit Boven-Leeuwen en is daar ook erg positief over. Ze zijn daar nu veel nieuw aan het bouwen en volgend jaar gaan ze starten met de bouw van een volgende fase. Morgen misschien eens die kant op rijden om eens rond te kijken!
Mijn vader woont bij het nieuwbouwproject wij komen er regelmatig. Super leuke buurt, mensen zijn erg op zich zelf en wat 'Boers'. Wel echt anders dan Leidsche rijn (waar ik werk en dus veel mensen zie op mijn werk in de kinderopvang) Het is er inderdaad erg ruim en de voorzieningen zijn echt prima daar hoor. Het is wel een stuk rustiger dan Leidsche rijn, en toch wat anders soort mensen. Maar als je nogal op jezelf bent zou het daar echt prima wonen zijn!
Mijn vriend komt oorspronkelijk uit die richting en zoeken het nu dus een beetje die kant op. Daarnaast hou ik wel van een beetje voorzieningen in een dorp en niet dat er helemaal niks is en beneden leeuwen had en elk geval wat voorzieningen in de buurt. Mijn schoonouders hadden het plaatsje genoemd zodoende dat we eens gaan kijken! Ben benieuwd hoe je het vind, misschien nog ervaringen uitdelen na het weekend haha. Maar wij dus nog wel meerdere plaatsjes langs dus ben benieuwd wat ik uiteindelijk kwa sfeer en dergelijke het leukste vind.
Veel plezier het weekend met rondkijken daar! Wij zijn gisteren in Beneden-Leeuwen geweest en zijn er erg enthousiast over. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
Wij zijn gister wezen kijken, vonden de nieuwbouw het leeuwse veld mooi het andere nieuwbouwproject leliepark wat minder omdat dat ook tussen oude huizen staat. We moeten nog informeren wat voor kosten er allemaal bij komen bij zo'n nieuwbouwhuis want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Haha hier precies hetzelfde, wij hebben een informatiebrochure opgehaald bij de makelaar vrijdag maar daar zat geen optielijst bij dus hoeveel er dan weer bij komt bij zo´n woning.. Naar wat voor soort type woning zijn jullie aan het kijken?
Ik woon in een dorp in de buurt van beneden leeuwen. Ik kom zelf uit Venray en heb een aantal jaren in Den Haag gewoon voor we verhuisden. Wij vinden het erg prettig. Ik vind beneden leeuwen een leuk dorp (voor ons dichtstbijzijnde dorp met voorzieningen) en de mensen bij ons op dorp zijn iig erg open en vriendelijk.
We hebben aankomende donderdag een gesprek met de makelaar over hoe het nu in zijn werk gaat, ben ook erg benieuwd wanneer ze gaan starten met fase 5 bouw. Tot nu toe ziet het er gunstig uit met de hypotheek ook en zou dat rond moeten komen mits ze dat niet gelijk rond willen hebben en we eerst dit huis kunnen verkopen. We hebben nu in elk geval een optie die we mogelijk donderdag kunnen verlengen. Nog meer bekenden daar uit de buurt?
Ze gaan geloof ik binnenkort al beginnen met fase 5, fase 6 is volgens mij ook grotensdeels al verkocht.