Wie weet hoe je bellenblaas vlekken uit kleding kan krijgen? Dochter had gister een nieuw shirtje aan en lekker met bellenblaas gespeeld. Geen idee dat dat vlekken kon geven. Heb het shirtje net gewassen en zit helemaal onder de vlekken Iemand de gouden tip?
Nee helaas na het wassen niet meer. Wel als ze er net gespeeld hebben, kan je het uitspoelen met koud water. Zonde hoor!
Inderdaad niks aan te doen, het is een soort bleekvlek door een chemische reactie. De volgende keer als ze met een bellenblaas gespeeld heeft eerst de kleding heel goed spoelen met koud water zonder wasmiddel, en daarna pas in de wasmachine doen.
Ik heb laatst toevallig gehoord dat je dat eerst met koud water moet uitspoelen en dan pas in de wasmachine. Dus voor nu is het te laat maar een volgende keer eerst goed uitspoelen onder koude kraan. Als het goed is zijn ze daarna verdwenen. Zelf nog niet geprobeerd hoor ...
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Het is heel zonde, maar niets aan te doen. Dochter heeft iig plezier gehad met de bellenblaas, dus het is ergens goed voor geweest . Ik gooi nu gewoon de bellenblaas eruit, dan maak ik zelf een sopje. iig bedankt voor de tip met koud water!
Nachtje in wat water met azijn, daarna wassen en wederom je wasverzachter bakje vullen met azijn. Zo gaan ook je gele deo vlekken en restanten van vlekken uit je kleding.
Misschien een dom vraagje. Maar is dit ook met een eigen sopje? (afwasmiddel en water) of enkel de zooi die er al in zit?
Ik denk dat bijna elke moeder dit op de harde manier leert xD ik wist de eerste tijd helemaal niet wat dat nou voor vlekken waren. Dacht dat het van mijn wasmachine kwam. Pas toe iemand op bezoek dochter haar speeljurk (incl vlekken) zag en zei "goh lekker gebellenblaasd zie ik!" Viel het muntje pas
Hier ook op de harde manier achtergekomen. Zoontje had op zijn verjaardag ook lekker gespeeld met de bellenblaas (met zijn verjaardagskleren aan). Voor het wassen zag je niets, maar na het wassen kon ik wel janken. Zijn nu ruim een jaar verder, maar helaas, ze zitten er nog steeds in (hij gebruikt hem nu als speelshirt).
Hier heeft het ook lang geduurd voordat ik door had dat bellenblaas zulke lelijke vlekken maakt, ik begreep nooit waarom haar leggings zo lelijk werden, heeft maar een paar jaar geduurd
Het ligt echt aan het spul in dat kant en klare bellenblaas. Er zijn zelfmaak recepten te vinden met behanglijm e.d. Werkt goed en geeft niet dat soort vlekken. Zo zonde is dat hè?
Ook niet... hier laatst een heel flesje of een net nieuwe jurken, meteen uitgespoeld en in de was... helaas.. meteen de prullenbak in