Quooker!

Discussion in 'De lounge' started by Blije Door, May 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Wie heeft er een quooker en heeft het ook nadelen? Is je waterverbruik echt omlaag gegaan?

Wij zijn bezig met een koophuis waar echt al een super mooie gloednieuwe keuken in zit en ik wil al jaren een quooker. Is het echt de moeite waard?

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb hem en ben er superblij mee! Wil niet meer zonder! Ervaar er geen nadelen aan.

3. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    En heb je dan de enkele kraan of die multi kraan?

4. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heerlijk!
    Warm water uit de normale kraan komt van de zolder. Dat duurt veels te lang, dus ik gebruik altijd de quooker. Voor thee, koken, schoonmaken etc.
    Wij hebben een losse kraan.

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

Jun 23, 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hier ook een Quooker, geweldig gewoon! Hier ook een losse kraan.
    Geen nadelen ondervonden tot nu toe.
    Wat betreft je vraag over een lager waterverbruik, geen idee, we hebben hem gekocht een paar maanden voordat onze kleine geboren werd.

6. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien een nadeel. De boiler in de plint (onder de kastjes) was niet goed en is vervangen door een nieuwe. Ipv 5 liter een 10 liter. Die paste niet in de plint en moest in het kastje. Hij is zo geplaatst dat ie deels in de loze ruimte achter het kastje staat anders had ie wel heel veel plek ingenomen.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ken 2 gezinnen die het hebben en die zijn er onwijs blij mee..

8. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij ook een losse kraan. De boiler neemt idd wel wat plek maar ik vind het niet veel (bij ons een kwart van een kastje en we hebben smalle kastjes). Visite is bij ons altijd jaloers op het gemak van de quooker.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wij krijgen de quooker in ons nieuwe huis:D Degene met een extra grote boiler ook voor het warme water. Ik heb er alleen maar goede verhalen over gehoord!

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Is het niet zo dat het meer energie verbruikt? Het water wat eruit komt moet altijd koken, dus ook als je het niet gebruikt.. Dit kost toch hartstikke veel energie?

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,743
    1,061
    113
    Wij hebben de meng kraan dus 1 voor alles.
    Ideaal! Geen nadelen en zo je thee/pasta water klaar..

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik heb hem ook :D in 1 kraan. Echt super blij mee, kan nu al niet meer zonder

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Wij hebben een aparte kraan. Echt super! Wij zijn beide theedrinkers en dit is echt ideaal.
    Voor het koken vind ik het ook geweldig. Ondanks dat wij een inductieplaat hebben pak ik toch ook regelmatig kokend water uit de quooker.

14. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hier ook erg blij met de qooker. advies neem wel een echte merk qooker.
    wij hadden er eerst eentje van job heette het merk. deze ging steeds stuk waardoor we de hele benedenverdieping hebben kunnen verbouwen. we kwamen beneden en de houten vloer stond blank. was de kraan en slang ontploft. daarna nog een aantal keer problemen gehad. toen een echte erin en nooit geen problemen gehad. super ding.

15. superb

superb Fanatiek lid

Jul 20, 2009
    1,120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de alles in 1 quooker. Ik ben er echt superblij mee. Ideaal voor thee en pasta.

16. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Wj hebben een losse kraan. Echt zo blij mee! Geen losse waterkoker op het aanrecht, altijd direct kokend water. Super. Qua stroomverbruik weet ik niet eerlijk gezegd. Maar zelfs als dat meer is heb ik het er wel voor over!

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Ja, hier ook een enthousiaste Quooker gebruikster. :D Ik kan echt geen nadeel bedenken en ik wil nooooooit meer zonder. Wij hebben trouwens een Combi Quooker. Ideaal. Een aanrader dus.

(Ohja, toch een nadeel: je raakt verschrikkelijk verwend. Wij waren laatst op vakantie en hadden daar een waterkoker. Mijn dochter van 5: "Huh, wat is dat voor apparaat?" Ik dus uitgelegd dat je daar water mee kunt koken. Dochter: "Maar waarom duurt dat dan zo lang?" En tja, dat dacht ik eigenlijk ook. *schaam* Ik heb niet eens meer het geduld om een paar minuten op mijn kopje thee te wachten. *nog meer schaam* )

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik Ben echt groot fan! Ideaal. Wij hebben de losse kraan

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik ben zoooo jaloers op jullie! Ik wil ook! Ooit als de keuken vernieuwd gaat worden komt hij ook!!! Maar vind hem nu wel gewoon te duur voor zomaar ;) :cool:

20. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Wat cool dat jullie allemaal zo enthousiast zijn!! En hoe zit het met ontkalken etc? Want een waterkoker is altijd zo bedekt met kalk

Share This Page