Quooker?

Discussion in 'De lounge' started by Jebb, Dec 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Wij hebben 'm ook. De nieuwere variant, dus alles in 1 kraan.

Ik gebruik 'm zo vaak! Idd even thee zetten, water opzetten tijdens het koken, even een tomaat ontvellen, snijplank schoonspoelen. Flesjes kook ik dus ook niet uit omdat ik even spoel met de quooker.

Verder geef ik onze dochter nu af en toe een fles naast de bv, je vult even handig een thermosfles.

Als ik morgen verhuis is de quooker en van de eerste dingen die ik wederom aanschaf.

2. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Cooker is fantastisch. Hebben hem nu 3 jaar en nog nooit een probleem of storing mee gehad.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Wij hebben hem ook. Sinds een paar weken de echte Quooker. Daarvoor de Daalderop of Floww zoals hij nu heet. Dat is degene die hiervoor ook door iemand werd beschreven. Ik kan je 1 tip geven. Koop de echte Quooker want dat andere merkis waardeloos. In 5 jaar tijd 3X een nieuwe gehad. En wij zijn niet de enige met problemen. Als je daar meer info over wilt hoor ik het wel..

Maar de Quooker is echt top! Mooie kraan met een goede kinderbeveiliging erop.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Mijn oudste is 8, hem lukt het niet, het kost hem teveel kracht, misschien als hij er twee handen voor zou gebruiken waarbij hij met de ene hand het knopje ingedrukt houd en met de andere hand zou draaien en dit zou houd ...denk niet dat het hem dan gaat lukken Maar dat idee wil ik hem eigenlijk nog niet geven voor het geval het wel lukt haha

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    En wat voor merk is dat dan? We hebben een paar jaar geleden onze keuken vervangen, maar toen niet voor een quooker gegaan vanwege de veiligheid. Maar als een "gewone" 8 jarige hem niet kan bedienen, kan mijn 8 jarige het voorlopig ook nog niet denk ik. En je zegt dat het voornamelijk om kracht gaat, de handeling op zich is wel logisch of duurt dat ook wel even voordat een kind dat snapt? Het blijft denk ik een slecht idee, want dan moeten we hem over een paar jaar weer weghalen, maar het lijkt me wel superfijn.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Het merk durf ik niet te zeggen, met googelen kan ik hem niet vinden, we hebben hem bij erbij gekocht in de nieuwe keuken bij bruynzeel.

Het is voor ons als volwassene al best zwaar, zelfs mijn man zegt dat het zwaar gaat, en als je iets los laat of het knopje per ongeluk niet meer ingedrukt houd springt ie meteen uit, als je dan de koude kraan aan zet is hij ook meteen koud dat vonden wij ook belangrijk dat er niet nog eerst kokend water uitkomt

Mocht hier bijv blijken dat het niets is voor ons dan kunnen wij heel makkelijk de boiler afkoppelen en eventueel later weer aansluiten.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Weet je zeker dat er dan niet iets mis mee is;) ik heb een inimini meisje van 8 en die kan het met gemak bij opa en oma. De jongste van 4 lukt het bijna. Ik heb hem dus zelf niet maar opa en oma. Ik vond het niet een krachtding juist, mee het doorhebben van de knoppies.
    Dat is wel het merk quooker trouwens.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    En dat is hetzelfde systeem qua beveiliging als hippo beschrijft? Want mijn 8 jarige is het tegenover gestelde van inimini (hij is 1m40).

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

100% zeker weten of er iets mis mee is weet ik niet omdat ik niemand ken met dezelfde kraan waarbij ik het kan vergelijken, maar we vermoeden dat hij gewoon naar behoren werkt,

Het stroeve vinden wij geen probleem. We gebruiken hem vaak en zijn eigenlijk heel blij met de manier waarop hij het doet 😊

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat hippo een andere heeft. Ik weet niet wat jouw zoon precies kan en snapt maar ik denk dat deze te simpel is voor hem.
    Deze hebben mijn schoonouders, heb een filmpje opgezocht:

https://m.youtube.com/watch?v=Jyu7cIFZAQc

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, als hij eenmaal door heeft dat die ring ook voor bediening is, lijkt die me idd te simpel. Hij is zeg maar gemiddeld qua ontwikkelingsleeftijd tussen de 2 en 3, maar met sommige dingen is hij verder en op het sociale vlak en qua imitatie e.d. logischerwijs jonger. En dan in het lijf van een lange 8 jarige ;).

Ik denk dat ik een quooker toch te eng vind met onze zoon.

12. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik wil er ook zo graag eentje. Als het goed is gaan we volgend jaar een andere keuken plaatsen en dan wil ik ook een quooker.

Heeft iemand ervaring met die van de hornbach?

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    https://m.youtube.com/watch?v=FTU0JhtvcK0

Dit idee hebben wij, rechts gewone draaiknop voor warm en koud en links de knop met een knopje erin die je moet indrukken en draaien ( en dat blijven doen) om er kokend water uit te krijgen

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

Jul 9, 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij krijgen er 1 van het merk franke met plint boiler heeft iemand ervaring met dit merk?

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Wij hebben een franke. Wij zijn er super blij mee. De reden om deze te kopen ipv een quooker was hij dat in RvS uitgevoerd is, de boiler groter kan en hij goedkoper is.

16. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Ik wil geen keuken meer zonder kokend water kraan. Ideaal!
    Wij hebben nu een Daalderop, en daar heb ik wel een beetje spijt van. Na 3 jaar al kapot gegaan (kortsluiting, veel voorkomend probleem bij dit merk als ik erop Google) en het is een 3 in 1 kraan. Wat betekent dat als je voorganger kokend water heeft gebruikt en jij daarna je handen wil wassen, het water echt nog heet is. Mijn voorkeur zou dus uit gaan voor 2 aparte kranen. Voordeel van onze kraan is dat de bediening wel wat kracht vereist (knop inndrukken, vasthouden en na achteren draaien), ik zie mijn kinderen dit de komende jaren echt nog niet doen. De bediening van de Quooker (die hebben mijn schoonouders) is een stuk makkelijker en kun je ook loslaten, terwijl het kokend water blijft stromen.

17. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wij hebben ook een 3 in 1 kraan maar dan wel van Quooker en ik zou niet meer anders willen! Echt fantastisch! Wij hebben geen heet water na de kokend water functie te hebben gebruikt als je koud opendraait; bij ons is het gewoon koud. Zelfs nadat ik een pan vul met kokend water, het moment dat ik koud opendraai is het water gewoon koud, of licht lauw op z'n ergst maar zeker niet heet. Dat lijkt me idd zeer onhandig. Maar dat wisselt dus ook blijkbaar per merk.

18. Biebsje

Biebsje Actief lid

Aug 27, 2015
    252
    86
    28
    Onze Quoocker moet je 2x drukken, ingedrukt houden en dan draaien.. Oma heeft er soms nog moeite mee.. ;)

Bij ons zat ie al in de keuken; heel fijn!

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Wij hebben er ook 1. We hebben hem nu een jaar ofzo. Zou echt niet meer zonder willen en kunnen.
    Het is echt een ideaal ding waar je heel veel gemak van hebt.

20. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Deze hebben wij ook! We hebben hem gekocht toen we een nieuwe keuken kochten. Echt ideaal, wil niet meer zonder!

Share This Page