Interieur advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur88, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur88

    Fleur88 Actief lid

    12 dec 2012
    342
    289
    63
    5BC7E92F-60DF-455D-82B8-B7B394056CCD.jpeg 689688E6-D3C5-43EB-B0AB-E9849D6F1C00.jpeg Lieve allemaal,

    Heel blij met ons huis waar we nu een paar maanden wonen na heeeel lang klussen. Maaaaaar, ik vind de kleuren een beetje stemmig/te saai.
    Met name in de zitkamer, daar heb ik terra kleurige gordijnen, een grijze bank, groene muur en groenig kleed. 1 blauw stoeltje. Iemand een idee hoe het wat speelser/kleuriger zou kunnen? Ook wil ik nog een nieuwe salontafel. Of misschien zelfs enkel een krukje oid. Lekker meer ruimte voor de kids op het kleed :)
    in de eetkamer wil ik graag nog iets op/aan de wand maar vind dit ook erg lastig door het kleur blok (waar we op zich wel heel blij mee zijn :)).

    nou, alle tips zijn welkom! Xx
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wat ik zie dat je allemaal grote effen vlakken hebt.
    Ik zou wat prints toevoegen. Dat kan bijv door een ander vloerkleed, wat aan de muren hangen. Kussentjes op de bank met een printje.

    Ook heb je een beetje gekozen voor wat donkere kleuren, dat maakt ook wat somberde in huis.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Ik denk dat 2 of 3 ronde salontafels het ook al wat speelser maken :). En dan bijv 2 hout kleurige en dan een ronde gekleurde poef erbij!
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Zoiets bijv? En dan in de kleuren die je mooi vind ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    #5 MissBlue, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2021
    Prachtige groene kleur!

    Zomaar even wat ideeën, sommige wat makkelijker te realiseren, anderen wat lastiger (lees: duurder ;))

    - probeer groepjes te maken. Bijv een groepje fotolijsten (zwart, met bijv alleen maar zwart-witte foto's) aan de (groene) muur, kris kras naast en boven elkaar.
    Of groepjes planten, hoge en lage. Op een krukje, aan een katrol, op de kast. En dan bijv allemaal in een rieten mand in versch kleuren.
    Of een groepje ronde rieten placemats aan de muur.
    -het groene kleed eruit en kiezen voor zachtgrijs, of zwart met wit. Rond zou ook heel mooi staan. Evt van riet.
    -Een hoge kast, in houtkleur, of combi van hout en wit of zwart
    -ik zou ook voor een ronde salontafel gaan. In (komt ie:D) een groepje, stuk of 2 3 in versch hoogtes
    -een dikke plank aan de muur bij de eettafel, met wat groepjes erop (kan van alles zijn, als je het masr bij elkaar zet)
    -de bank vervangen voor een 2zitter in bijv cognackleur of suède donkergrijs en dan een stoel/ fauteuil erbij in een andere tint dan de bank (past allemaal goed bij je eetkamer stoelen)
    - zoek ook eens op ronde wand accessoires

    Probeer te bedenken wat je smaak is en laat dat op verschillende plekken terugkomen in je woonkamer en keuken. Kies voor 2 of 3 neutrale basiskleuren.
    Hieronder even wat foto's. Onze woonkamer en keuken lijken hier erg op.
    Succes!!

    Edit: ik zie dat je al een kast bij de keuken hebt, met wat planten :thumup:

    De nieuwste VT Wonen laat ook wat groene interieurs zien.

    Screenshot_20210119-163453_Pinterest.jpg Screenshot_20210119-163153_Pinterest.jpg Screenshot_20210119-163159_Pinterest.jpg Screenshot_20210119-163259_Pinterest.jpg
     
    Lamode vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Leuke gekleurde kussentjes. Met print of zonder print. Zijn makkelijk te vervangen voor als je wat anders wil.

    Op de muur wat grote lijsten of wat kleinere bij elkaar. Ik zou dan zwart wit foto's in doen.
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Prints, velvet stoffen, mooie lichtbronnen en aardetinten!
    Pinterest maar even!
     
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nog wat meer planten erbij. :)
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Valt mij op dat ik bijna geen planten zie? Dat maakt al een hele verbetering.

    Op FB is een groep die heet Woontips. Echt heel leuk en heel veel inspiratie en tips.
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Inderdaad meer aankleden met planten (grote staande, hangplanten, kleinere etc).

    Printen op de muur. In een zwarte of houtkleurige lijst.

    Kussens op de bank in velvet, drukke print.

    Voeg een accentkleur toe. Hier zou camel mooi staan. Denk aan kussens, schilderij of pot/schaal. Makkelijk te vervangen.

    Grote vaas mooie kleurige bloemen.

    Ronde vormen maken het zachter (denk een rond kussen, bijzettafel of kleine salontafel over of naast de huidige.

    Ander kleed. Deze oogt eentonig en wat saai.

    Je basis is erg mooi!
     
  11. Fleur88

    Fleur88 Actief lid

    12 dec 2012
    342
    289
    63
    WoW wat een hoop en inhoudelijk goede reacties!
    Grappig dat meerdere zeggen dat er een ander kleed moet komen, deze is net nieuw
    Goede tip van de kussens! En de ronde salontafels! die gaan zeker op de wensenlijst. lijstjes aan de muur is ook een wens, maar dan wil ik eerst een frame tv zodat het dan in 1 keer mooi daarbij kan

    ik dacht aan aubergine kleurige kussens met gouden accenten. Zou dat passen?
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik herken je huis volgens mij, ik stuur je even een PB.

    De basis vind ik mooi, misschien nog wat aan de muur of inderdaad wat planten.
     
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik zie best veel donkere kleuren maar kan ook door de foto komen.
    Het kleed is best huge, donker en aanwezig. Ik zou die vervangen voor een lichtere kleur, kleiner formaat en misschien zelfs anders vorm zoals rond.
    Verder zou ik het letterbord op de wand weghalen, oogt best druk.
    De stoel naast je raam met tafeltje is best gepropt. Salontafel zou ik ook vervangen voor iets fijners en andere kleur ipv wit. En misschien iets meer lampen?

    Leuke keuken!
     
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik denk dat ik dezelfde kleur groen op de muur heb en ik heb een aubergine kleur eetbankje van een velvet stof, staat erg mooi en warm.
    Overigens hebben we ook dezelfde keukencombinatie kastjes blad, dus ik herken eea.
     
    Fleur88 vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon wat extra toevoegen en geen al te grote kosten doen. Je woont namelijk prachtig.

    Wat ik zou toevoegen.
    Grote vaas met pampas pluimen.
    Nieuwe salon tafeltjes.
    Kussentjes in de zetel.
    Spiegel

    De grote vlakken wat proberen breken.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina