Dilemma!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bonkie, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Lieve dames,

We zijn weer begonnen aan een volgende ronde. Mocht het deze keer raak zijn ben ik uitgerekend op 22 December. Dit is dezelfde datum als bij mijn dochter. Natuurlijk zegt het niet veel, het kan later of eerder worden, maar niet heel veel verschil. Opzich heb ik er geen problemen mee als ze vlak na elkaar of op dezelfde datum jarig zijn, maar het is ook de periode van feestdagen en ik weet dat ik het voor mijn dochter afgelopen December écht niet leuk vond dat een aantal mensen het waren vergeten, niet kwamen, kerstcadeau = verjaardagscadeau etc. Ik ben bang dat, mocht het raak zijn, het heel chaotisch zal worden in December. Ik heb even iemand nodig die voor mij de voor en nadelen op een rijtje kan zetten. Mijn man maakt het opzich niet uit, maar wacht liever een maand. Ik weet het niet meer... HELLUP!

Liefs!

P.s. ik weet dat elke maand mooi mee genomen is, wat nou als dit DE maand zou zijn, maar er zit iets in mijn hoofd en die knop moet even om :) wie helpt? :)

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Niet druk om maken meid het komt waneer het komt. Wij hebben hier tussen de jongens maar 6 dagen zitten en ja in december en ja tussen sint en kerst. Het is misschien een drukke rotmaand maar om daar me wens voor te laten waaien nee. Mocht ik zwanger raken deze maand dan zal het ook een december kindje worden, jammer dan. Ik maak me er niet zo druk om. Maar dat is voor ieder natuurlijk anders.

3. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Hoi wat naar..Dec is idd een drukke maand.
    Ik ga je geen voor en nadelen geven, ik zeg alleen ; luister naar je gevoel.
    Als jij het zwanger worden een maand kan uitstellen, is dat toch prima?
    Sterkte met een beslissing nemen!
    Liefs b

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis,

Ik heb wel eens gehoord dat elke vrouw een bepaalde periode per jaar extra vruchtbaar zou zijn en dat daarom zo vaak een broertje of zusje ronde dezelfde datum wordt geboren.
    Bij ons thuis gaat het prima op:
    Mijn oudste broer is 5 oktober jarig, mijn oudste zus en jongste broer op 6 oktober!!

Het kan dus maar ik zou me niet laten tegenhouden. Mocht het zo zijn, dan vindt dat ook wel weer zijn weg.

5. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Ik snap je dillema, maar zou hier voor een kinderwens niet laten afhangen! Als je een maandje zou wachten en volgende ronde miss wel raak is kan je kindje 3 of 4 weken tevroeg geboren worden waardoor je alsnog met de feestdagen zit!

Succes met het maken van een beslissing!

6. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hi Bonkie,

Wat moeilijk! Ik begrijp het wel hoor. Wellicht kan je het van de natuur af laten hangen. Geen maatregelen nemen omnite zwanger te worden maar ook niet extra je best doen om wel zwanger te worden. Klussen als je zin hebt, en er niet bij nadenken of je vruchtbaar bent of niet. Maar ja, dat moet je wel kunnen..... Misschien geeft het je wat rust!

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Tja... persoonlijk denk ik dat er ergere dingen zijn dan twee kindjes rond dezelfde tijd of een kindje dat in december jarig is...
    Denk je niet dat je je gezegend zou voelen áls je uberhaupt zwanger mag worden deze maand :) Als je op deze manier rekent is er elke maand wel iets, sla de volgende ronde ook maar over want wie weet komt hij/zij 4 weekjes te vroeg.. dus hop ga ervoor zou ik zeggen.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik begrijp je dilemma, lastig hoor. Eerlijk gezegd ben ik wel in staat om die reden een maandje over te slaan, maar dat is gezien vanuit mijn persoonlijke situatie.

Ik was bij mijn kinderen uitgerekend op resp 7 en 9 februari en de verjaardagen schelen nu 4 dagen. Geen ramp natuurlijk, maar ik merk het wel in drukte (voorbereiden, traktaties, etc), meestal is carnaval ook rond die tijd (ze zijn beide op zaterdag van carnaval geboren :D).

Wij willen graag een 3e kindje, maar ik (nou ja, wij, manlief denkt er net zo over) wil eigenlijk geen 3e kindje in februari, ik vind het al druk genoeg. Het is een van de redenen waarom we tot zomer willen wachten tot echt klussen. Hierbij speelt ook mee dat ik 2 keer heel snel zwanger (en 1 keer tijdens anticonceptie) ben geworden, en er rekening mee houdt dat een volgende wellicht ook snel raak is (al weet ik natuurlijk dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn :)).

Maar je moet doen waar jullie je het fijnst bij voelen...

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hoe herkenbaar!!

Een paar verjaardagen in november, een paar in december + sint en feestdagen + ons zoontje en dan een paar verjaardagen in januari. En dat allemaal van naaste familie ;)

Ik heb ook zitten twijffelen want als het deze ronde raak is, ben ik rond 29 december uitgeteld. Ons zoontje is met 37 weken gehaald en half december geboren. Wat als de volgende ook zo slecht groeit in mijn buik? Wat als ik dan ook weer vroeg word opgenomen voor totale bedrust en wat als die dan ook eerder word gehaald? Heel veel wat alsjes... máár we hebben besloten gewoon door te gaan. We zien wel waar het schip strandt.

Succes met je beslissing!

10. Maia

Maia Niet meer actief

een lastige beslissing die alleen jij kunt maken. Persoonlijk zou ik het er niet om laten, maar dat is persoonlijk en ook omdat ik die hele situatie niet ken natuurlijk.

iemand schrijft hierboven iets over bepaalde periode in een jaar extra vruchtbaar, nou dat zou bij wijze van best wel kunnen, ik ben van mijn dochter bevallen op 2 oktober, vorig jaar zwanger geweest (mk), was ik uitgerekend op 5 oktober en nu zwanger en half oktober uitgerekend.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bonkie@ Meis ik begrijp je hier in , zou je daarom alleen een advies kunnen geven.
    Wat je er mee doet is aan jouw.
    Doe het wanneer je behoefte aan elkaar hebt en mis wat minder vaak dan anders weet ik hoe.
    Maar laat je wens niet volledig je gevoel bepalen .
    En wij riepen wel eens voor de gein ow nu moeten we flink aan de bak want september is nog niemand jarig hihi.
    Geintjes maken we er nu over , maar bij mij was de pijn en verdriet nu even weer heel sterk.
    Voges je er niet te veel op en probeer het toch los te laten.
    Je hoeft niet mij mee te nemen in je beslissing absoluut niet.
    Ik sta nog altijd met lege handden blijft ook zo.
    Maar ik hoop dat jij een brusje mag krijgen .
    Stel dat het snel lukt , zou je alleen kunnen zorgen dat je het deze maand minder doet.
    Om de kans op een december beeb te voor komen.
    Of er voor gaan en zien waar het eindigt .
    Dikke knuf mee .

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Mijn zus als ik zijn op dezelfde dag jarig in december, ik moet zeggen dat ik als kind nooit problemen mee heb gehad. Ik heb nog nooit een kerstkado als verjaardagskado gekregen, of een kerstkaartje met een ' ps' erop oid.
    Nu is het wel zo dat er in onze omgeving veel kinderen zijn geboren in december en nu wordt het wel dringen om data te prikken om het te vieren. Maar goed, daar zullen we vast wel uitkomen. Ik vond het iig geen punt als kind!

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Jullie zijn lief en opbeurend :)

14. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oja, mijn zoontje en mijn moeder zijn op dezelfde dag jarig :D

Ik werd ingeleid en heb bewust geen andere data gekozen. Ik wist dat mijn moeder dit helemaal niet erg zou vinden.

Deel Deze Pagina