Baby MEE

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Aspyn, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aspyn

Aspyn Lid

27 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring met dit ding? wij krijgen in januari een 3e kindje en ik moet altijd fietsend naar school (of 20 minuten lopen, dat gaat niet iedere keer). In het begin laat ik mijn andere kinderen overblijven, maar daarna is het wel fijn als de baby achterop mee kan.)

Ik twijfel tussen een bakfiets (vind ik eigenlijk echt te duur), een kar achter de fiets, maar omdat die achter me aan rijdt vind ik dat niet fijn, geen zicht erop, en mijn andere kinderen fietsen zelf. Je wordt dan zo'n enorme stoet. Idee van baby mee lijkt me dus ideaal. Totdat het kind voorop kan iig.

Hoe fietst het? ik heb net een nieuwe fiets, gazelle Monroe. Hoe zet je de MC erin? (baby mee laat ik monteren door fietsenmaker). Klem je die, met een slot, of hoe? en als ik op school ben, hoe haal ik hem er makkelijk uit? (ik kan evt. vragen of ik met fiets het schoolplein op mag lopen, zou al veel schelen). Oh en regen? gewoon die plastic kap van mc erop? blijft die al fietsend zitten? (is lang geleden dat ik een MC heb gebruikt, mijn kindjes zijn al wat ouder nu.)

Ik hoop dat er ervaringsdeskundigen hier zijn!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    geen ervaring maar zag het zondag nog. nou reed die moeder wel over een hobbelweg met van die kinderhoofdjes maar jeetje dat ding wiebelde mega. kind werd naar mijn idee best geschud. nee zou er persoonlijk nooit voor kiezen. dan idd voor een bakfiets. heb er zelf 1 maar dan met groeter kinderen maar lijkt mij ook voor een baby een stuk aangenamer

3. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Een vriendin van mij heeft er een. Hoe het precies vast zit weet ik niet. Maar zij is er erg enthousiast over. Idd met regen gewoon de regenkap van maxicosi zelf eroverheen dat blijft goed zitten. Baby vindt het helemaal geweldig in de regen hahaha! Nu mama nog :p

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heerlijk ding. Voor bijde kindjes gebruikt. Dat wiebelen is juist goed omdat de babymee de klappen opvangt ipv de baby. ( zoals in bakfiets heel erg en in de fietskar al iets minder door vering)
    Zou dat wiebelen dus niet zien als negatief maar juist positief. Maxicosi zit muurvast en kan er echt niet afvallen. Bij vallen met de fiets zit kindje beter en steviger dan met gewoon fietsstoeltje en veel veiliger dan bijv buikdrager ( echt zeer onverstandig)

Mijn kinderen vielen sltijd heerlijk in slaap en met wind of tegen de kap eroverheen en gaan :)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan. Wij hebben 'm gebruikt bij onze dochter en mijn zusje gebruikt 'm nu voor haar zoontje.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb hem gebruikt met mijn dochter. Ik vond hem ideaal. Jammer dat ik hem voor de 2de niet kan gebruiken, omdat mijn dochter ook achterop moet.
    Je haalt de maxi cosi er heel makkelijk af, deze zit erin geklemd en dan vast met hele strakke elastieken.
    Ook de babymee zelf is vrij makkelijk zelf op en vanaf de fiets te zetten/halen.
    Mijn dochter viel ook altijd gelijk in slaap door het gehobbel (juist door de goeie vering).
    Met regen idd de regenhoes van de maxicosi eroverheen, met heel koud weer deed ik die er ook om, zodat ze wat beschutter zat.
    Alleen toen mn dochter wat groter was, trapte ze de regenhoes vaak los met haar voetjes, haha.

7. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik heb er geen ervaring mee want ik kan niet fietsen. maar een vriendin van mij heeft er een en die in er heel blij mee. zij heeft trouwens wel een transporter fiets en heeft de maxi cosi zeg maar voorop.

dus zo:

Bijgevoegde bestanden:

• fiets.jpg
      fiets.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,1 KB
      Weergaven:
      4
  8. Aspyn

Aspyn Lid

27 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt het dat het vanaf ongeveer 4 maand mag? en dan tot een maand of 10? zolang ze in de MC kunnen zitten? dan kan ik daarna evt. over op een voorzitje. Die zit op mijn mammafiets, die ik op laat knappen. Ik heb nu een net nieuwe, fijne fiets. Met 25 kilo achterding, dus daar mag die baby mee op. Hebben jullie hem zelf gemonteerd? of bijv. tweedehands gekocht op marktplaats? ik neig wel naar nieuw en laten monteren, hij kan er gewoon op blijven neem ik aan als ik alleen fiets.

Ik zag laatst een vrouw van school fietsen met bakfiets, en ze had de baby los in haar arm. Ik was echt stomverbaasd. Heb ok wel gedacht aan een draagdoek, ik ben nog nooit gevallen met de fiets en fiets al vanaf mijn 4e zeer intensief, 28 jaar nu :) Maar toch, ALS er iets gebeurt, zit de baby ws. vaster in de MC. Haalden jullie hem er op school eraf? of de baby eraf en in een drager/ringsling oid?

9. Aspyn

Aspyn Lid

27 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wheelie, dat ziet er best eng uit. Haha maar jij kan niet fietsen? nooit geleerd?

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic naar 'met je kind op pad'.

11. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik heb hem bij mijn jongste gebruikt en vond het ideaal. Het lijkt altijd zo eng te wiebelen, maar dat is de vering van de baby Mee. De baby wiebelt helemaal niet veel.

Verder is het los- en vastmaken heel simpel met twee banden die je zo los of vast hebt.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in een bakfiets krijgen die kleintjes grotere klappen en hobbels te verduren dan in een babymee.
    onder een baby mee sit hele goede vering. het ziet er hobbelig uit maar dat is ook de bedoeling. het vangt de klappen op. net als bijv de vering onder een chauffeursstoel in bus of vrachtwagen. de wagen gaat door een gat en de chaffeur zie je door de vering opwippen. zonder die vering, krijgt de chauffeur die klap.

13. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee, maar de aanschaf lijkt me minder prijzig dan een bakfiets en daarbij wordt eigenlijk ook een steco babymee geadviseerd ivm de vering!

Wbt het meenemen van de maxicosi school (oid) in, kun je een zapp of maxicosi mila op een buggydrager meenemen en hier je maxicosi opklikken.

14. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ik heb hem ook in gebruik, echt een ideaal ding. MC zet je er zo op, elastieken banden links en rechts over de beugel heen, eventueel de regenhoes er overheen en je kunt gaan. Ik heb hem al een tijdje in gebruik, schatje kan nog niet zelf zitten, dus we zullen hem ook nog wel even gebruiken.

Gaat daarna mp weer op :D

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook de babymee gebruikt, ideaal ding.. Ik moet altijd op de fiets naar mijn werk en bracht zo mijn dochter naar het KDV.

Ik heb hem vanaf 3,5 maand leeftijd gebruikt en tot ongeveer 7/8 maanden (toen ze goed rechtop kon zitten). Als het regent regenhoes eromheen, als het koud was in de voetenzak, lekker warm :) Ik heb hem zelf gemonteerd op de fiets, is echt super makkelijk..

Deel Deze Pagina