ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by manuelenbrenda, Aug 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

Jun 29, 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Heb ff een vraagje: van deze site heb ik die ovulatietesten gekocht.

Sinds woensdag test ik nu elke morgen... (moet over 2 dagen eisprong krijgen) steeds is die negatief.

Ik ga er nu vanuit dat ik nog steeds geen eisprong krijg dan, maar zijn die testen heel erg betrouwbaar? Er komt steeds wel een streepje maar lichter dan de teststreep en dan is het negatief toch?

Heeft iemand hier veel ervaring mee en kan mij misschien wat duidelijkheid geven aub???

Vrijen doen we al om de dag, voor de zekerheid ;) :)

2. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    Ik doe ook aan de ovulatie test

ik weet van mij lichaam al wel waneer ik waar ben , maar ik wou toch kijken hoe het mmet die tests zat.
    ik doe vanaf de 13e testen en eergisteren was me test streepje ook heel licht gisteren moregen was ie al donkerder, en gewoon om te kijken heb ik gisteren avond een test gedaan van de apotheek, en die ga ook aan dat ik in me eisprong fase zit, nu hebben mijn man en ik gisteren er dus een gezellige avond van gemaakt, en ik had idd last van mijn baarmoedermond, die is namelijk altijd erg gevoelig waneer ik rond DE dag zit.
    ik ga zo nog een testje doen ( ik doe het om kwart voor twaalf altijd) en dan gewoon om te kijken waneer de postitieve streep stopt te verschijnen
    ik heb het idee dat het wel goed aangeeft waneer je je eisprong heb.
    maar natuurlijk niet vergeten dat waneer de test heeel licht is dat je niet je piek heb, en pas bij je piek ben je de komende 24 a 48 uur het vruchtbaarst.
    dit is mijn eerste keer met de test
    en we zullen zien wat het over 2 weken word :)

suc6

3. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,291
    2,987
    113
    Hoi Brennie,

Onze testen zijn zeer betrouwbaar. Ze zijn FDA (amerikaanse keuring), CE en Health Canada goedgekeud. Vooral die FDA is een hele strenge keuring.

Onze testen zijn echt één van de beste testen met een gevoeligheid van 40 mU/l.

Lotte.

4. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

Jun 29, 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Ok, bedankt voor de info!

Ik hoorde ook net dat je het niet met ochtenurine mag testen... :oops: had ik dus wel gedaan.

Nu ga ik over 3,5 uur nog maar 's proberen.

Groeten, Brennie

5. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    niet??? oh dat wist ik niet, dacht juist dat je wel met ochtendurine moest testen. Zeker omdat je dan minimaal 4 uur daarvoor niet heb gedronken. Anders lukt me dat nooit, want overdag drink ik wel regelmatig wat.
    En hoe zit dat dan met de seizoensgebondenheid van de eisprong? (Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=openprintart&art_id=1930)

6. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    Je moet de urine na 8 uur s'morgens en voor 8 uur sávonds gebruiken.
    De ochtens urine zit te lang in je blaas en daardoor zakt de hogte van je eventuele LH af en het is dan niet geconcentreerdt genoeg.
    Het is ook het beste niet te lang te w88 met plassen , wat ik doe ik 2 uur voor ik test plassen en dan niks meer drinken en niet meer plassen tot ik ga testen, iedere dag om kwart voor 12
    ;)

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi,

De testen zijn betrouwbaar!! ;) (kijk maar naar m'n verhaal bij zwanger..willen..worden)
    Ik heb positief getest :D
    Succes!

Mirre

Share This Page