miskraam of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Assepoes84, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoes84

Assepoes84 Niet meer actief

Hallo
    Afgelopen woensdag heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik alleen bruin bloedverlies had en maandag ongesteld had moeten worden. Deze test was licht positief! Donderdagochtend nog een testje gedaan en deze was ook positief en iets donkerder dan woensdag.
    Nu kreeg ik donderdagochtend last van rood bloedverlies. Alleen bij het naar de wc gaan en in de avond was het weer over.
    Vrijdagochtend ben ik naar de huisarts geweest en die stelde aan de hand van mijn testje vast dat ik zwanger was.
    Toen ik in de ochtend terug kwam van de huisarts had ik wederom weer rood bloedverlies. Dit heeft aangehouden tot zaterdag en nu, zondag, is dat weer veel minder. Bij het afvegen heb ik nog wel wat bloedverlies, maar dit kleurt meer naar bruin dan naar rood.
    Zaterdagochtend hb ik nog een testje gedaan maar deze was wel wat lichter dan donderdag.

Kan ik er vanuit gaan dat ik een miskraam heb gehad?? Ik ben vandaag 4 wkn en 6 dgn zwanger. Of mag ik nog wat hoop hebben??

Ik zit nu erg in onzekerheid!

oh ja, het bloedverlies was niet te vergelijken met een normale menstruatie maar was beduidend minder. Kan ik er vanuit gaan dat het dan nog meer zal worden of kan een miskraam ook komen met maar een klein beetje bloedverlies in tegenstelling tot een menstruatie?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap dat je duidelijkheid wilt maar dat kan ik helaas niet geven. Als je echt een miskraam hebt is het bloedverlies evenveel of meer dan bij een gewone menstruatie. Dit kan dus gewoon bloedverlies in het begin van de zwangerschap zijn geweest, zonder betekenis. Maar het kan ook het begin van een miskraam zijn geweest. In dat geval verwacht ik dat je binnenkort nog meer zult gaan bloeden. Het is nu afwachten, het kan beide kanten op. Sterkte!

Mirjam

3. Assepoes84

Bedankt voor je reactie!
    Ik denk ook dat het een miskraam is geweest, want ik heb vanochtend nog een testje gedaan en deze was bijna weer helemaal wit.. Heel jammer, maar helaas, volgende keer beter.
    Wat ik alleen graag wil weten, kan ik echt nog veel bloed verwachten? Dacht namelijk dat het bijna wel over zou zijn, ik was namelijk pas 4 wkn en 3 dgn ongeveer.
    En kan ik de dag van mijn bloeding rekenen als eerste dag van mijn menstruatie dus begin van mijn cyclus?

Groetjes Astrid

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

is de totale hoeveelheid bloedverlies ongeveer evenveel als bij een normale menstruatie? Dan kun je ervan uit gaan dat het een miskraam was en dat het nu klaar is. Als je zo kort zwanger bent verlies je niet veel meer bloed of stukken weefsel oid. Je neemt de eerste dag van het rode bloedverlies als edlm. De eerst volgende cyclus kan anders zijn dan je gewend bent, meestal langer, soms korter. Dus het is even afwachten wanneer er weer een eisprong zal zijn. Sterkte!

Mirjam

5. Assepoes84

Nee het is eigenlijk minder. Normaal gesproken ben ik wel 5 dgn ongesteld maar nu heb ik alleen maar 2 dgn bloedverlies gehad en vooral wanneer ik naar de toilet ging en weinig tussendoor.
    Kan ik er dan vanuit gaan dat er nog meer komt? Ik heb nu alleen bruin verlies.
    En kan het dat het HCG zo snel uit mijn lichaam is? Woensdag testte ik positief en vandaag geen streepje meer te zien.

Bedankt alvast!

Deel Deze Pagina