Ik weet het ff niet meer Dochter van 13 weken zit nu 1 week aan de ranitidine zijn vorige week bij kinderarts geweest. Daarvoor heeft ze twee weken aan de nexium gezeten, wat ze had voorgeschreven gekregen van de huisarts. Hier kreeg ze enorme buikkramp en scheten van dus nu via de kinderarts aan de ranitidine. Nu heeft ze nog steeds enorm last van die scheten enz, maar ze heeft dus geen last van verstopping elke dag goede ontlasting. Heb al infacol en cinababy gebruikt Ik moet pas over 3,5 week weer terug komen bij de kinderarts. Ik weet het gewoon niet meer, zal ik maar met de medicatie stoppen om te kijken of de kramp weggaat of moet ik nog maar afzien. Ze jammert eigenlijk de hele dag wel iets verbetering van de reflux maar nog wel huilen na voeding. Snachts daarentegen geen enkele last 10 uur laatste voeding en dan slapen tot 7.3 uur Ze krijgt nu zon 5 weken friso comfort met extra jhbpm. Daarvoor bv. Soms denk ik zal ik niet eens voeding proberen voor koemelkallergie. Je hoort toch wel eens dat reflux van koemelkallergie komt. Moet ik gewoon weg nog geduld hebben of morgen maar eens proberen kinderarts te bellen.
Reflux hoeft helemaal niet van koemelkallergie te komen. Ik zou nog door gaan, mijn dochter kreeg ontzettend last van haar darmen van jhbpm, dus die kreeg op een gegeven moment nutrilon omneo en 3 keer daags ranitidine, ik had de formule mee gekregen dus ik woog haar elke weeg en paste dan de dosering aan. Ik zou nu even niet gaan klooien met de voeding, je kindje moet juist even tot rust komen.
Reflux is aannemelijker dan kea. Echter in een aantal gevallen komt reflux idd door kea. Ik persoonlijk zou nog zeker 1 week wachten met stoppen medicatie, geef het even de tijd (totaal 2 weken). Sinds wanneer geef je jbpm, maar vooral geef he nutriton of puur? Als je nutriton geeft; stop daar eerst mee en probeer eens pure jbpm. In nutriton zitten heel veel toevoegingen. Daar kunnen kindjes krampen van krijgen. Als je pure jbpm gebruikt en je hebt de ranitidine 2 weken geprobeerd, bel je ka op en overleg. Zeg dat je graag pepti wil proberen en waarom. Niet te veel tegelijkertijd willen of veranderen. Aan elke verandering moet je kindje wennen en als je teveel tegelijkertijd doet geef je het niet de kans.
Mijn zoontje gebruikt dezelfde medicijnen maar ik denk dat de kramp juist door de jbpm komt. Daar kreeg mijn mannetje ook vreselijk krampen van
Ik geef jhbpm van kruidvat eigen merk, daarvoor dikte ik de borstvoeding in met nutriton. Nu krijgt ze friso comfort waar dus ook al jhbpm in verwerkt zit en dan nog 1 schep jhbpm kruidvat. Zou ik anders de standaard friso 1 moeten nemen en dan met natuur jhbpm indikken?
Jbpm van kruidvat is redelijk gelijk aan nutriton, beide bevat maar 30% jbpm en verder alleen maar toevoegingen. Waren er al problemen voor je comfort gaf? Hoe waren de veranderingingen na overgang naar comfort? Aan de ene kant denk ik; niet overstappen kwa voeding. Dan krijg je juist onrust. Aan de andere kant, als de krampen worden veroorzaakt door de nutriton (kruidvat versie of gewoon) is het natuurlijk niet handig om door te gaan. Ik weet niet wat ik in dit geval zou doen. Als je overstapt geef het echt minimaal 2 weken de tijd! Je kunt ook alleen de nutriton vervangen door pure jbpm, volgens mij reageren maar weinig kindjes op comfort.
Dat overstappen heb ik heel gelijkelijk aan gedaan omdat ik haar zolang mogelijk borstvoeding wou geven, toen kreeg ze gelijk de comfort en dan ging eigenlijk wel goed, alleen de ontlasting veranderde van vorm zegmaar. Maar na mijn idee begonnen die erge scheten echt na het beginnen medicijnen. Ze kreeg al vanaf week 3 of 4 nutriton door de bv en nu dus de friso comfort met een schepje jhbm kruidvat. Ik ga vandaag de standaard van friso halen(dan blijf je op het zelfde merk) en dan eens kijken hoe dat gaat, of ik meng het samen met de comfort. En als dat niet wil ga ik de natufood jhbpm halen en dat mengen met de standaard, misschien dat dar wil
Ik acht de kans groter dat ze reageert op de nutriton dan op de comfort. Maar ik kan mij goed voorstellen, nav jouw verhaal, dat je het op deze manier wil proberen. Als je toch over wilt stappen op voeding kun je ook nog eens nadenken of je dan niet liever pepti wil proberen omdat je zelf aan kea denkt. Hoewel als de problemen tegelijkertijd met de medicatie is begonnen je eerder daar aan denkt dan aan kea. Maar dan kun je het direct uitsluiten of het wel of geen kea is. Ik snap dat je, waarschijnlijk, enigsinds radeloos bent. Ik kan alleen zeggen wat ik denk en wat ik waarschijnlijk zou doen. Echter ik zie jouw kindje niet. Wel wil ik je met klem adviseren niet te veel tegelijkertijd uit te proberen en ook zelf te bedenken en kijken wat jij denkt. Meeste moeders hebben een uitstekend instinct over hun kind(eren).
Pas alsjeblieft op met al dat proberen en mengen. Dat brengt de darmpjes alleen maar meer van slag. Ik zou gewoon stoppen met jbpm in alle vormen. Mijn dochter kreeg daar verschrikkelijke krampen van. Nu je aan de medicatie zit, zou je baby geen last meer mogen hebben van zuur. Dus dat de voeding dan toch meer naar omhoog komt omdat het niet meer ingedikt is, is minder erg dan de krampen die er nu zijn. Of dat vond ik destijds toch.