Leuke naam, maar komt al voor in familie

Discussie in 'Babynamen' gestart door seentjuh, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vinden een naam ontzettend leuk, maar het ´probleem´ is dat deze naam al in de familie voorkomt (neef of nicht). Aan de ene kant wil ik deze naam niet laten vallen, omdat het zo´n leuke naam is. Aan de andere kant komt ie dus al voor in de familie, wat ik een erg groot minpunt vind :( Het is nu niet zo dat wij enorm veel contact hebben met deze bepaalde persoon, maar toch...
    Hebben jullie dit ook (gehad) en wat zijn de ideeen hierover?

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Tjaaa moeilijk.....Opzich ik heb ook genoeg neven & nichten waar ik niet mee omga.
    Maar denk niet dat ik mn kindje de naam van een neef of nicht zou geven.
    Weet niet......Beetje raar.

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er schijt aan hebben.
    Als het een jongetje zou worden bij ons, zou hij de naam krijgen van een neef van mij. Was toeval, maar ja, gewoon leuke naam.
    De naam die we nu voor een meisje hebben, komt niet voor in de familie, maar anders had ik het ook gedaan.
    Als jij ze al nauwelijks ziet, dan ziet je kindje ze later helemaal nooit.
    En trouwens, waarom zou je afwijken van iets dat je leuk vindt. De meeste namen komen veel voor. Gewoon lekker doen zou ik zeggen

4. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik zou m'n kindje niet zo snel een naam geven die al voorkomt in de familie.
    Ik zie mijn neven/nichten misschien 2x per jaar maar zou mijn kind niet dezelfde naam geven. Denkt ook iedereen dat je hun een beetje nadoet ofzo. Lijkt me gewoon niks.

5. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik krijg een meisje en had de naam Yara bedacht... hoorde ik dus dat de schoonzus van mijn zus die naam ook heeft en dat het een rotkind is... hahahaha dus die naam gaat de prullenbak in... wil niet dat mijn meisje daarmee vergeleken wordt vanwege een naam... zijn meerdere leuke namen gelukkig... al is het wel moeilijk

6. Chai

Chai Niet meer actief

Misschien kan je een letter veranderen in de naam waardoor het toch net niet die naam is?
    Ik kwam een naam tegen op het internet voor de kleine en hij voldeed niet helemaal aan wat ik leuk vond dus had er 2 letters aan verandert. :)
    Nu hebben we een hele unieke leuke naam voor de kleine dame.

7. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik zou gewoon gaan voor die naam als jij het leuk vind!
    mijn familie bestaat uit meer dan 100 mensen en er zijn dus al heeeeel veel namen bezet, het komt echt voor dat sommige namen soms wel 4x gebruikt zijn.

8. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, moeilijk dus... Ik denk dat we de naam maar laten vallen. Als ik naar mezelf kijk en een neef of nicht van mij zou hun kindje dezelfde naam geven als mij, dan zou ik wel even raar staan te kijken. Toch maar niet dan... dank julle voor de reacties!

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Zoiets zou me dus echt niet uitmaken ! Als wij een leuke naam hebben, en die komt in de famillie voor, waar we nauwelijks contact mee hebben, hou ik hem toch. Het is anders als het voorkomt in de vriendengroep of broers/zussen.

10. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Wij hebben het wel gedaan. Mijn volle nicht heeft dezelfde naam. Tja is gewoon een leuke naam. Zij vonden het geen enkele issue. Ze heeft wel een andere achternaam. Dat maakte voor ons wel uit. Dus dat er niet iemand met precies dezelfde voor en achternaam rond loopt. Ik zie die nicht hooguit een keer per jaar.

11. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik dacht ook meteen aan de achternaam: als hij een andere achternaam heeft vind ik het een veel minder groot probleem en als je er ook nog eens niet veel contact mee hebt....ik zou het denk ik gewoon doen.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.983
    113
    Verplaatst naar babynamen.

Lotte

Deel Deze Pagina