R. valt in slaap tijdens voeden.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Steppa, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steppa

Steppa Lid

10 jan 2011
    32
    0
    0
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Arnhem
    R.uben valt in slaapt tijdens het voeden, als ik hem dan wil loskoppelen wordt hij wakker en zuigt 2 a 3 keer en valt dan weer in slaap. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, voor het voeden verschonen, bij het wisselen van borst verschonen, sokken uit, schirtje uit, (zachtjes) blazen in zijn gezicht, kietelen op zijn buikje, rug, voetjes, handjes, nekje.. Als ik hem helemaal afkoppel wordt hij boos en gaat hij huilen omdat hij nog niet genoeg gedronken heeft. Zo duurt het heel erg lang en zit er soms maar een uur tussen de voedingen in en voel ik me soms gevangen in mijn eigen woning omdat ik nergens naar toe kan.

Hoe doorbreek ik dit?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb van mijn lactatiekundige een compressietechniek geleerd. Ik knijp dan in mijn borst waardoor de melk weer gaat stromen enSam drinkt dan al slapend door. Als je googled op Jack Newman kun je het wel vinden.

3. Steppa

Steppa Lid

10 jan 2011
    32
    0
    0
    Arnhem
    Ow, vergeten te zeggen.. Ik voed met een tepelhoedje omdat ik vlakke tepels heb en hij niet kan aanhappen (en als het wel is gelukt door bijvoorbeeld eerste met tepelhoedje te voeden en tijdens het voeden af te doen, laat hij los en kan hij dan niet meer aanhappen). Dus ik weet niet of het dan gaat? Ik ga het in ieder geval eens proberen, dank je wel!

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik had hetzelfde probleem.
    Ik heb het met 3 maatregelen doorbroken:
    1: borstcompressie
    2: wisselvoeden (maar als het aanhappen zo lastig is, is dat misschien geen optie?)
    3: nakolven en dan een deel met een flesje na geven. En een deel invriezen, zodat ik een overproductie creeerde zodat het harder stroomde en het drinken voor mijn meisje makkelijker was.

Uiteindelijk worden ze vanzelf sterker, wakkerder en handiger in het drinken en dan lost het zichzelf weer op. Houd moed!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Borstcompressie wil prima met tepelhoedje hoor! Ik voed hier nog steeds met.
    Borstcompressie werkt vaak ideaal. Had laatst in m'n werk 2x een prematuurkindje die bij thuiskomst eigenlijk nog maar 36 weken waren geweest en die met borstcompressie toch volledig zelfstandig aan de borst dronken.

6. Steppa

Steppa Lid

10 jan 2011
    32
    0
    0
    Arnhem
    Even een update! Gaat heel goed nu met die borstcompressie! Super bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina