Cashewnoten voor meer productie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chantico, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Is het zo dat het eten van cashewnoten je melkproductie kan verhogen? Dat idee had ik de afgelopen dagen namelijk. Elke keer dat ik hele volle borsten had (dat ik echt hoopte dat de kleine snel kwam omdat ik 'op knappen stond') was nadat ik die dag cashewnoten had gegeten. Anderhalf uur geleden voelde ik dat ik nog niet zoveel melk had als ik hoopte voor de late avondvoeding. Net wat cashewnoten gegeten en nu staan beide borsten op springen...! Lijkt bijna geen toeval meer, maar lijkt me ook zo sterk dat het zo snel 'werkt'.
    Heb trouwens ook net twee glazen water gedronken, omdat ik erge dorst had. Zou dat misschien gezorgd hebben voor een snelle 'inhaalslag' van m'n melkproductie?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon goed eten en ook goede eiwitten helpt voor een normale gezonde productie.

Maar cashewnoten staan dacht ik niet specifiek bekend als productieverhogend.

Fenegriek wel.

Extra drinken ook niet.

Wel moet je gewoon goed blijven drinken voor jezelf.;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Cashewnoten staan vaak ook op lijstjes van 'goed voor het zog'. Werkt niet bij iedereen, maar zo te zien bij jou wel. Leuk om zoiets te ontdekken!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    MIjn schoonzusje kreeg dat in de kraamweek ook te horen van haar kraam dus die deed dat ook braaf.

En extra drinken werkte bij mij wel erg goed. Dat merkte ik vooral de laatste weken toen ik de late avondvoeding deed kolven.
    Een paar keer echt dik een uur aan de kolf gezeten voordat ik een hele voedig gekolft had tot ik me bedacht dat ik 's avonds weinig dronk. Toen wat avonden een stuk meer gedronken en had ik binnen 15 min bijna 2 volledige voedingen afgekolft!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Eén heel klein woordje van waarschuwing omtrent cashewnoten.... Als er bij jou of je partner in de familie voedselallergieën voorkomen, wees dan een beetje terughoudend met het eten van cashew. Er zijn aanwijzingen dat zuigelingen hier gevoelig voor kunnen raken via moedermelk.

Jammer genoeg heb ik nu ervaring met cashewallergie van mijn zoon. Het is de enige noot-achtige die ik heb gegeten tijdens zwangerschap en BV-periode (ik ben allergisch voor alle andere soorten en dacht dat de vetten goed voor mij en hem zouden zijn), maar nu blijkt hij er vreselijk allergisch voor te zijn.

Nu komt deze allergie niet vreselijk veel voor, maar áls je 'm krijgt, is hij meestal erg heftig. Als er geen verhoogde kans op voedselallergie is, zou ik zeggen: leef je uit! Ze zijn lekker en bevatten veel goede stoffen. Maar mochten allergieën een rol spelen, wees dan een beetje terughoudend.

Qua productie heb ik vooral veel baat gehad bij rusten en véél drinken. Bij iedere voeding nam ik een groot glas water of thee, bovenop wat ik normaal al dronk.

Deel Deze Pagina