Badkamer stucen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariska121, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hey meiden,

Dit jaar willen we graag de badkamer aanpakken. Beneden hebben we de wc laten tegelen met grote witte tegels van 30 bij 60, alleen zijn ons de kosten van het zetten en voegen echt heel erg tegen gevallen. Vond het erg duur, gelukkig is het wel super strak geworden. Eerst wilde ik de badkamer op precies dezelfde manier laten tegelen maar als het wctje al zo duur werd aan arbeidsloon wil ik niet weten wat de rekening van de badkamer zou gaan gebeuren :)

Nu had ik bedacht dat het me wel mooi leek om het te laten stucen, nu heb ik wat gekeken op internet en toen kwam ik Tadelact tegen, echter heeft dit een prijs van 180 euro per m2, en dan zit er niet eens een gouden randje aan :(

Heeft iemand van jullie een man die bekend is met stucen en weet of je met een ander spulletje, cement oid kan laten stucen en dan een waterdichte laag erover heen kan doen?

Dat spachtelputz niet kan dat snap ik, die korrels gaat allemaal rotzooi in zitten en ik hou toch wel van een schone douche en het liefste niet de hele dag te moeten poetsen ;)

Wie heeft tips? :D

2. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    De badkamer kan je gewoon stucen en sausen met goede latex, dat heb ik ook. Gaat prima. Als je in de douchecabine ook geen tegels wilt, dan kan je voor raffaello gaan. Is in bijna elke kleur leverbaar.
    Ik ben helemaal tegelloos, want heb ook houten vloer in de badkamer:D

3. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Je hebt PB

4. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tadelact is idd heel duur...
    Je kunt in de badkamer gewoon stucen. Als er een ondergrond is van gipsplaten dan wel zorgen dat je de groene gipsplaten gebruikt, die zijn speciaal voor vochtige ruimtes. Daarna gewoon lekker latex erover en klaar is kees. Schimmelwerende latex kan dan weer handig zijn omdat een douche altijd vochtig is tenzij je goede afzuiging hebt...

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij hebben een combi van stucwerk en tegels. De tegels hebben we alleen in de douche. De badkamer is nu 9 jaar oud en nog nergens schimmel of zo. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een grote badkamer hebben.

Deel Deze Pagina