Raad gevraagd !

Discussie in 'De lounge' gestart door Audrey2014, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Hoe regel je dit met inkomsten..
    ( ik heb dit bericht alwel 100x overgetypt dus ik doe me best duidelijk te zijn )

We moeten met z'n 3e met een beetje spoed een woning vinden (huur) (ik en me vriend en onze dochter )
    Maar wel buiten onze stad (tenminste dat denk ik)
    aangezien mn vriend hier in Flevoland maar niet aan de bak komt
    of hij word geweigerd, of komt niet eens in aanmerking.
    Nu is het zo ; hij heeft enkel een VMBO diploma
    Nu wil hij heel graag terug naar school, maakt niet uit wat voor een opleiding qua vak of iets maar graag een BBL.

Nu vroeg ik me af, wij moeten vanwege omstandigheden wel buiten Flevoland denk ik aangezien hij wel aan de bak kan komen in Zwolle *meer kans heeft op een baan* ( en wij van tijdje terug nog steeds ingeschreven staan in de Woningzoeker ) dus hoeven we ook niet onderaan te beginnen qua wachtlijst met woningen denk ik dan toch!? :(

maar, hoe doe je dat dan - of waar beginnen we?
    want dan zit je met een huis huren in zwolle
    en aangezien er geen rijbewijs is word dit lastig
    met werk zoeken of een school vinden in Zwolle.
    Want hoe bouw je dan wat geld op qua aankleding van de woning als je hier werk hebt
    (dan moet je dus weer van Zwolle naar flevoland aangezien je werk daar zit en dat kan dus niet.. )

Ik weet echt even niet hoe ik t moet opschrijven
    en maak mezelf steeds meer in de war
    dus ik post dit even gewoon en ik hoop dat er iemand
    is die me begrijpt en met me mee kan denken naar een oplossing hierin.

(we kunnen beide niet tijdelijk in Zwolle verblijven om wat op te bouwen, + we hebben ook nog een jonge dochter waarbij we stil moeten staan hierin.)

hopelijk snapt iemand me verhaal! ;)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Sorry ik snap het niet helemaal.
    Wat is de reden dat je niet in Zwolle zou kunnen blijven. Je bedoelt i.v.m. jouw werk?
    Tja dan is het kiezen. Hij een baan/opleiding of jij je werk.
    Heb jij een vast contract? En heb je werk dat je ook makkelijk in Zwolle kunt doen?

En je dochter is 1 mnd oud, die wordt ook wel groot in Zwolle.......

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou als eerste je vriend laten solliciteren en een baan of een opleiding BBL vinden.
    Als hij wat heeft dan kun je over de volgende stap nadenken, zolang hij geen werkplek heeft hoef en kun je nog niet verhuizen.

Je dochter van 1 maand kan je echt overal mee naar toenemen.

4. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik werk niet en heb ook niks op dit moment in Zwolle
    maar ik sta nog ingeschreven bij hun woningzoeker
    en zo kwam ik op het idee om in Zwolle te gaan wonen
    aangezien we daar eerder in aanmerking komen voor een woning
    dan als ik bijvoorbeeld in amersfoort me zou inschrijven.

Ik werk momenteel niet, ik ben op dit moment
    nog steeds aan het herstellen van de bevalling
    maar zoiezo is het de bedoeling dat ik voor onze dochter thuis blijf.

Maar ik bedoel het zo :

Als mn vriend een opleiding start in de buurt hier in flevoland, en wij zouden een huis zoeken in Zwolle

Kan hij de huur niet meer betalen aangezien hij moet werken in emmeloord voor dat geld maar niet de auto of mogelijkheid heeft om heen en weer te reizen.
    En andersom:
    Hij kan niet in Zwolle nu een baan zoeken om in zwolle te gaan wonen aangezien hij niet daarheen kan reizen ivm financieel en vervoer.

Hij kan ook niet tijdelijk bij iemand intrekken om daar een vaste baan te zoeken.
    Dus dan vraag ik me af of hier een oplossing voor is,
    of dat als hij een opleiding start in Zwolle er misschien nog wel alternatieve zijn om te kunnen verhuizen naar Zwolle.

Ik hoop dat het duidelijker is..

5. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet natuurlijk niet waar je in Flevoland woont, maar door de treinverbinding tussen Lelystad en Zwolle is het wel makkelijker om er te komen met ov ...je hebt dan wel reistijd maar dat s misschien het overwegen waard.

Je kan dan altijd rustig kijken of je idd beter in Zwolle zou kunnen wonen, alhoewel ik weet dat daar de banen ook niet voor het oprapen liggen.

Als jullie geen inkomen hebben, hebben jullie dit algemld bij UWV of sociale dienst? Zij kunnen mogelijk ook helpen bij het behalen van dilpomas.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    *Als ik het goed begrijp*

En als jou vriend nou is in Zwolle een opleiding en bijpassende baan zoekt met het uitzicht dat hij bijv. pas over 2/3 maanden hoeft te beginnen? Dan in de tussentijd een woning regelen en dan zou je aan het bedrijf kunnen vragen of hun kunnen bevestigen dat jullie tegen de tijd dat je het huis betrekt en dus moet betalen een loon hebt.

Hoop dat ik zelf nou ook een beetje duidelijk ben :p

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Mijn idee is dat hij een BBL opleiding gaat doen in Zwolle. Hij kan dan schriftelijk solliciteren of gewoon bellen en zal als hij werk heeft gevonden zich kunnen inschrijven voor de opleiding. Jullie kunnen dan ook op een woning reageren in de buurt van Zwolle en omdat hij maar 1 dag naar school gaat en 4 dagen werkt kan je gewoon de huur blijven betalen. Een bbl opleiding kan je (bij ons iig) iedere week starten, dus je bent ook niet altijd gebonden aan een schooljaar.

Je hebt ook studies op afstand (idt) heet dat individuele deeltijd studie. Dan kan je zelfs gewoon in Flevoland blijven wonen, hij moet dan daar wel een bedrijf vinden om bij te werken.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ze noemt emmeloord. NOu daar ligt nog steeds geen station helaas. Is een duizend jaren plan vrees ik :(

Maar goed wat ik me dan afvraag. Hoe doen al die studenten dat dan die in Emmeloord wonen en in Zwolle naar school gaan. Dat kan toch ook, waarom zou dat voor jullie niet kunnen?

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Die hebben vaak een ov-pas of stufi. Dat heeft TS niet. Maar zoals het voor mij klinkt TS, komen jullie chronisch wat geld tekort. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om zelf toch een baantje te gaan zoeken zodat je per maand net iets meer te besteden hebt en je bijvoorbeeld het vervoer van en naar Zwolle kunt bekostigen.

10. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Weet je vriend wat voor bbl-opleiding hij wil doen?
    Zo ja, kan hij zich aanmelden (in Zwolle) en een bblplek zoeken in Zwolle.
    Als hij aangenomen wordt, heeft hij een baan en een studie daar. Volgens mij heb je dan iets meer kans op een woning. En BBl wordt wek betaald, niet veel, maar je hebt iets.

En zou jij niet tijdelijk parttime iets kunnen doen? Dan bouw je wel samen wat inkomen op.

11. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Dankjulliewel voor alle reacties
    kon nog niet eerder op de computer vandaag

maar we hebben het er nog met meerdere mensen
    over gehad en we zijn er toch uitgekomen
    maar bedankt voor de tips hier kan ik wel wat mee!

Deel Deze Pagina