Ben ik gek of...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sophie221, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Eind september ben ik bevallen van ons eerste kindje.
    Mijn vriend en ik hebben een leeftijdsverschil en hij is dus al ietsje ouder. Daarom wil ik niet te lang wachten met een eventueel volgend kindje.
    Nu overweeg ik om voor te stellen om in jan of feb te gaan voor een tweede kindje.
    Is dit te gek? De eerste keer was ik direct zwanger. Maar dat hoeft nu natuurlijk niet.

Zijn er dames die ook zo snel bewust of onbewust voor tweede zijn gegaan? Hoe bevalt dat?

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Als jullie het allebei willen is het prima toch :).
    Mijn kindjes schelen 16 maanden maar zouden als mijn mk goed gegaan was 14 mnd schelen

3. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Ik ben in April bevallen, hebben het nooit met voorbehoedmiddelen gedaan sindsdien. :) Eerste keer duurde even voor ik zwanger werd, vandaar. Lijkt me fantastisch om weer zwanger te mogen worden!

4. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden als je twee zo'n kleintjes hebt?
    Praktische zaken of opvoedkundige dingen?
    Is het je mee of tegen gevallen?

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Mijn kindjes schelen ook 16 maanden. Tja er zijn voordelen en nadelen aan. Denk vooral even aan je eigen lichaam. Hoe is die uit de vorige zwangerschap en bevalling gekomen? Ik vond het lastig om een dikke buik te hebben met een dreumes die nog niet liep en waar ik dus niet goed bij kon hurken om samen te spelen. Maar aan de andere kant is het heerlijk dat je eerste kindje nog niet oud genoeg is om jaloers te zijn na de bevalling. En hij (bij ons iig) sliep nog fijn elke dag een paar uur, waardoor je of even rust hebt of lekker tijd met de baby samen. En nu zijn ze 3 en 2 en spelen ze heel vaak fijn samen. En de jongste leert alles heel snel omdat hij zich kan optrekken aan zijn broer. Vind het eigenlijk heel erg fijn! Ook wel eens strijd natuurlijk, maar dat heb je altijd denk ik.

Ik zou zeggen, doe wat je gevoel je ingeeft, dan komt het altijd goed.

Deel Deze Pagina