Waar slapen jullie onder

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Gewoon even nieuwsgierig.
    Ikzelf ben een fris slaapkamer type. Heerlijk, de hele dag het raam op draai-kiepstand, en ja, ook in de winter. Verwarming uit daar natuurlijk!
    Ik hekel een verwarming in de slaapkamer namelijk...

Maar nu komt het. Ik lig ook nog graag onder het enkele dekbed. Je kent hem wel, dat dekbed die je met een extra dekbed warm maakt. Voor een eventuele koude winternacht.
    En vervolgens lig je elke nacht weer op een van de 1000 drukknoopjes als je je om wilt draaien.

Mijn vriend wilt al graag wat warmer slapen nu, maar ik vind het heerlijk zo (slaap trouwens niet in een dikke pyjama of zo). Volgend hem spoor ik niet en slaapt half Nederland met het raam dicht en onder een dubbel dekbed.
    Ben ik nou zo koudbloedig of zijn er meer met mij? 😁

2. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hetzelfde als jij. Wij hebben allebei een eigen dekbed o.a. daarom.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ben een koukleum :p
    Hier absoluut raam dicht nu.
    We hebben een 2p winterdekbed en ik lig direct onder een.fleecedeken,daarop ons dekbed en daar bovenop nog een dikke deken op mijn helft.
    En oh ja ik heb ook nog 2 warme kruiken 😂 1 bij mn voeten en 1 in mn armen :p
    Het is hier een graad of 17 in de slaapkamer gok ik.

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Nee hoor, bij ons altijd het raam open (anders droge mond 's ochtends) en wij hebben niet eens verwarming op de slaapkamer.

Slapen ook nog onder enkel dekbed. Ik ben volgens mijn man een kou kleum dus weet niet wanneer het andere gedeelte erbij aan komt. Tot nog toe nog geen behoefte aan gehad.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als ik jullie was zou ik dan twee aparte dekens nemen.

Wij slapen sinds oktober alweer onder een dubbel dekbed. Een koude kamer boeit me niet maar in bed moet t warm zijn.

Sinds vorige week zelfs de elektrische deken weer even aan voor we in bed stappen. Heerlijk!

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Raam op de kierstand, verwarming brandt 's nachts niet maar overdag wel zachtjes, en van het vier seizoenen dekbed zit de dikke helft erin. Dubbel dekbed hebben we er bijna nooit op.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Raam open en dubbel dekbed haha. Ik wil graag frisse lucht maar het ook war, hebben!
    Kachel brand overigens niet op de slaapkamer. En als ik dat wel heb gedaan gaat eerst het raam een half uur open voor ik ga slapen.

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wij slapen onder een enkel dekbed met een warme sprei eroverheen. Raam is dicht. Wij hebben enkel glas boven en als we ook nog het raam open doen dan word je de volgende ochtend met ijspegels aan en neus wakker. Hebben we beiden niet zo'n zin in ;)

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb een donzen all year dekbed, ben er zelf erg tevreden over. Eventueel nog een fleecedeken erover aan een kant.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier ook. Trouwens geen verwarming aan maar wel het raam een paar uur voordat we naar bed gaan dicht.

11. rums

rums Niet meer actief

Wij slapen met het raam dicht en rooster open. En beiden slapen we onder een winterdekbed met als optie de zomer erop maar dat hebben we nog nooit gedaan.

12. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Raam op kier, geen verwarming, winterdekbed. Enne ik heb nooit last van die knoopjes hoor?! Misschien beter model kopen?

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier hebben we alleen een elektrische kachel die de hele dag op ontdooi stand staat. Tis dus absoluut niet warm hier alleen dat zorgt ervoor dat de schimmel niet op de muren komt.

Vreselijk slecht geïsoleerd huis en een huurwoning. Hebben in de babykamer ook zon elektrisch ding en verder alleen een gaskachel in de woonkamer. Dus echt warm is de rest van de woning ook niet.

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Raam overdag minstens 3 uur open, snachts op een kier.
    Slaap onder een dekbed van dons in een pyjama.

15. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Een enkel dekbed met deken erover in de winter en altijd het raam open.. Met het raam dicht heb ik altijd zo'n onfris gevoel bij het wakker worden, alsof er niet genoeg zuurstof was, terwijl we de deur van de slaapkamer ook niet dicht hebben.

Wij hebben overigens de verwarming ook nooit aan op de slaapkamer. Soms heb ik het koud 's nachts en dan doe ik sokken aan of een joggingbroek.

16. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Wij slapen onder zo'n dubbel dekbed met een groot fleecedeken erover.

17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Men, ik krijg het al koud als ik sommige van jullie zo lees.

Hier staat s ochtends get raam open ivm frisse lucht, maar later toch echt dicht met verwarming aan. S nachts wel verwarming uit natuurlijk. En dan een dikke winterdeken met pyjama. Anders word ik om het halfuur wakker van de kou :')

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Raam absoluut dicht! Verder longsleeve en pyjamabroek. Ik slaap nu nog onder een zomerdekbed.
    En zo ligt mijn dochter er ook bij in haar kamer.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Raam dicht en een dubbel dekbed.
    We hebben wel de hele dag het raam open staan, tot het donker wordt.

20. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier hetzelfde. Alleen wel twee tweepersoonsdekbedden op het bed. Als ik er aan denk doe ik overdag wel het raar dicht om het dan 's avonds weer open te zetten.
    Mijn man moppert over de pinguïns in onze kamer ;) maar eigenlijk snapt hij nu ook niet meer hoe hij ooit met raam dicht en de verwarming aan heeft kunnen slapen.

Deel Deze Pagina