Even een vraag tussendoor Ik had vandaag een MRI scan ivm mijn hersenen - epilepsie maar ik ben in slaap gevallen en kon het niet aan de dokter melden. Kan het kwaad? Alvast bedankt
Geen idee. Maar ik vind het knap dat je in slaap bent gevallen, ik vind het zo'n rot geluid ondanks de oordoppen.
Dat ligt denk ik aan het soort mri ( soort sequentie). Omdat je zegt dat het om epilepsie gaat zou het wellicht van invloed Kunnen zijn.Zou het toch nog even aan je arts doorgeven voor de zekerheid.
Ik denk dat het niet veel invloed heeft. De mri wordt denk ik gemaakt om te kijken of er beschadigingen zijn te zien die evt.de epilepsie veroorzaken.
Oké, ik zal het wel melden, maar nu ben ik iets geruster haha Ja ik weet het maar ik heb vanacht amper geslapen en ik lag zo lekker
Oké, heel erg bedankt voor de reacties En stil lag ik zeker, lang geleden dat ik 20 minuten zo lekker bij kon slapen
Bij mijn zoontje is de MRI onder narcose gedaan, dus het lijkt me dat dat niet echt uitmaakt. Maar ik zou het voor de zekerheid melden.
Het zou niet uit mogen maken hoor maar melden kan geen kwaad. En je zal echt de eerste niet zijn die in slaap valt onder de scanner. Als student zijnde heb ik er redelijk vaak in gelegen en zo kon je heerlijk een uur bijslapen.
Meestal worden de beelden die zijn gemaakt door de laborant en evt radioloog weggekeken om te kijken of de kwaliteit goed is en niet bewogen. Dan zouden ze evt een serie over kunnen doen voor je weggaat. Ga er dus ook vanuit dat alles goed te beoordelen zal zijn. Succes
Nee hoor, is geen probleem! Op je EEG zou het opvallen (maar nog altijd geen groot bezwaar zijn, soms zie je epilepsie dan juist beter), maar even standard MRI is een structuur"foto". Slapen maakt niet uit zolang je stlligt.
Is geen probleem hoor. Hier meerdere mri's gehad, ook ivm epilepsie. Bij mij was het juist zo afgesproken dat ik de hele nacht wakker was geweest voor de mri dat ik juist tijdens de mri ws in slaap zou vallen. Bij mij konden ze dan het juist extra goed zien. Denk dat je dus wel goed zit hoor....