Help!! Ontdooide melk is niet te drinken!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mir81, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Vandaag gaat de kleine proefoppassen en woensdag is m'n eerste werkdag. Gister de bevroren melk uit de vriezer gehaald en vanmorgen in flesjes geschonken. Ik dacht laat ik er 1 thuis proberen. Dus opgewarmd en ik proef even of ie warm genoeg is en begin meteen te kophalzen :$, manlief ook laten proeven en die zei ook meteen, dit is niet goed. Andere ook geprobeerd en die is net zo. Hoe kan dit???

Ik heb er nu nog 2 zakjes uitgehaald van ongeveer dezelfde datum 7-7/10-7 en 1 van 20-7.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan??? Zo oud zijn ze nog niet, zitten in een vrieskist, dus dat kan het probleem niet zijn.

Heb ik dan voor niets al mijn overproduktie ingevroren???

2. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Dat is normaal :). Komt door afbraak van eiwitten oid. Wij vinden het ook altijd enorm stinken en smaken, maar Q dronk het wek gewoon.. Heb je het al geprobeerd te geven?

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Vind het ook altijd enorm vies ruiken en proeven begin ik niet eens aan :) Maar dochter drinkt het wel gewoon.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Is inderdaad normaal... Onze dochter dronk het niet als het uit de vriezer kwam, tenzij ik het mengde met gekolfde melk uit de koelkast.

5. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Nee ik heb het weggegooid, als ik er van ga kokhalzen gaat de kleine er vast van spugen dacht ik... Maar dat is dus normaal???????? :(

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja is echt normaal. Gisteren ook melk uit de vriezer gehaald en ik snap echt niet dat onze dochter het drinkt. Maar ze vindt het prima. De melk is niet bedorven, het is normaal dat het heel anders ruikt en smaakt.

7. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hmm ok weer wat geleerd... :)

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    soms smaakt en ruikt het naar kotst maar drinken de kleintjes het nog gewoon hoor :) onbegrijpelijk, maar ze proeven wel of de melk nog goed is of niet.

hier pas een bakje melk bij oma uit de vriezer gepakt, die lag er al voor onbepaalde tijd. en die wou ze dus ook echt niet drinken terwijl normaal vriezer melk geen probleem is.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    Hier werd t blauw, rook t naar bloemkool en smaakte t naar kots...

En dl dronk t heeeeerlijk:):)

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Heb ik ook al eens opgemerkt... gatsie wat een geur en smaak. Heeft nog het meeste weg van maagzuur/braaksel.
    Is heel normaal en mijn kleintje drinkt het probleemloos!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,953
    113
    Female

:$:D ja bekend verhaal was hier ook zo...

12. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Hahaha, inderdaad. Fijn dat iedereen dezelfde ervaringen heeft.

13. Lente1986

Lente1986 Actief lid

Jan 17, 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi, ik was ook erg geschrokken van de geur van de ingevroren MM... Was ervan overtuigd dat er een of ander chemisch goedje was in vrijgekomen... Maar het schijnt dus normaal te zijn, en kindjelief heeft vandaag in het kdv redelijk vlot een portie diepgevrozen MM gedronken. Stond oorspronkelijk ook al op het punt alles de vuilbak in te gooien :cool:

14. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ieh vies he...hier rook het wel eens naar bedorven ei...of bloemkool! Heb zelfs blauwe melk en groene melk gehad.....maar onze zoon vond het heerlijk. Ik kon de lucht niet luchten! Ging iedere keer over mijn nek en proeven of het te warm was gebeurde dus ook echt niet...bleeeuuuhh....

Maar het is dus echt neit bedorven.....

15. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Fijn om te lezen allemaal! Ik meng het nu nog op met vers, zolang ik dat genoeg heb, maar vind het inderdaad zo vies ruiken, ik moet m'n neus er ook niet te dicht boven houden want ik ga gewoon kokhalzen...
    Maar niet voor niks al een heleboel in de vriezer liggen dus, op naar de 6 maanden en hopelijk een jaar!

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hihi mijn peuter hoeft het nu ook niet meer (vers wel) maar mijn dochter vindt het prima. Maar die geur he *breng een bakje*

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Het scheelt als je het na het kolven meteen invriest en snel geeft na het ontdooien. Hoe langer het staat hoe "viezer" het wordt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Je kunt het voorkomen Door de melk eerst tot het kookpunt te brengen en daarna in te vriezen, maar als je kleine het zo drinkt zou ik dat niet doen, want er gaan daarmee wel voedingsstoffen verloren.

19. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

haha ik vind het ook goor.
    Gister heb ik verse gekolfde melk geproefd en ik vond dat ook naar kots smaken. Dochter dronk het lekker op.

20. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat een heel stuk over hoe en waarom bv uit de vriezee zo word. Heel leuk om te lezen. Iets met bepaalde enzymen

Share This Page