Maar 7 dagen Provera 5mg?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaartje863, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb vandaag bij de gyn Provera meegekregen om mijn menstruatie op te wekken. Deze ronde ben ik begonnen met Clomid 50mg, maar het heeft niet aangeslagen.

Nu heb ik dus voor 7 dagen 5mg meegekregen. Ik vraag me af of dat niet te weinig is?
    De gyn (was niet mijn eigen gyn) kwam al bij me over alsof hij niet wist hoeveel hij moest geven. Hij vroeg namelijk aan mij, hoe veel ik moest hebben:(:(

Na een beetje speuren ben ik er achter gekomen dat er meestal 5 dagen 10mg wordt gegeven of 10 dagen 5mg.

Nu was ik al van plan om morgen even te bellen, maar ik was toch wel benieuwd of iemand vaker van deze dosering had gehoord?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Nou, ik heb meteen gebeld vanochtend.. En het klopte wat ik dacht. Ik heb m'n eigen gyn gesproken en die was t niet eens met de dosering.

Nu heb ik 10mg voor 10 dagen gekregen. Dus meer dan het dubbele :$

3. merel123

merel123 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,194
    73
    48
    Flora 01..dat is een normale dosering provera...die gyn had inderdaad een fout gemaakt...;)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ja ik las hier ook dat dat een normale dosering was.. Daarom vond ik die eerste dosering zo vreemd.
    Gelukkig bestaat t forum :D

5. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad ook 10 dagen 10 mg, maar ik weet ook niet of t normaal is. Maar goed dat je er achteraan gebeld hebt! Ben eergister begonnen. Ik heb zelf nu wel zeeeere borsten van dat spul en nog wel meer klachten. Jij dan?

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik ben eergister dus begonnen met eerst 5mg en vanaf gister dus 10mg.

Ik heb nog niet echt klachten of bijwerkingen. Alleen enorme hoofdpijn, maar daar loop ik al een hele tijd mee rond.
    Ik heb Hashimoto (trage schildklier), waar ik medicijnen voor slik. Van de week zijn we er achter gekomen dat ik te veel medicijnen slikte. Dus daar komt waarschijnlijk die hoofdpijn vandaan.

Ben benieuwd wanneer ik ongi ga worden na die pillen! Dan kunnen we weer gauw verder...

7. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben tijdens de provera, na 8 dagen slikken al ongesteld geworden. Gelukkig maar, en mocht ook gelijk met de pillen stoppen.
    Flora, hoe is t met jou dan? Geen last van bijwerkingen verder?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier gaat het goed. Bijwerkingen vallen gelukkig mee, hoofdpijn begint wat minder te worden. Vanaf vandaag wel gevoelige borsten..

Hopelijk eind deze week / begin volgende weer ongi. Donderdag moet ik mn laatste pilletje innemen.

Fijn dat jij al zo snel ongi bent geworden! Nu weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

9. Love2011

Love2011 Niet meer actief

Ik moet ook donderdag mijn laatste pilletje provera slikken dus we lopen gelijk! Heb jij al veel rondes clomid gehad ?

Share This Page