hoi meiden, weet iemand of clomid je luteale fase kan verlengen? vanwege pco zit ik aan de clomid, 50 mg, en heb een eisprong gehad op CD20. normaliter is mijn luteale fase tussen de 8-12 dagen. vandaag zit ik al op dag 12 (banner klopt niet helemaal), maar nog geen tekenen van ongesteldheid. en vanmorgen negatieve test. vandaar dat ik me afvroeg of clomid dit kan veroorzaken? ik dacht dat de luteale fase redelijk constant was per persoon.. stiekem hoop ik natuurlijk dat het ook nog iets anders kan betekenen... ben dinsdag getrouwd en dat vieren we morgen, dus een nieuwe zwangerschap zou het mooiste geheimpje ooit zijn ik hoop op reacties. alvast enorm bedankt!
hai Kara, ik werd altijd keurig 14 dagen na mijn eisprong ongesteld. (al 1,5 jaar) nu met clomid 50 mg was mijn luteale fase ineens 19 dagen. dus ja het kan zeker langer worden door clomid.
hey pantertje! bedankt voor je reactie! dat stelt me wel gerust eigenlijk.. zou je dan ook pas later positief kunnen testen denk je? of zou de hcg aanmaak wel in hetzelfde tempo gaan...? succes vast aanstaande maandag in nieuwe zkh, hoop op mooie resultaten voor je!
Clomid heeft in principe geen invloed op je luteale fase, het zorgt er alleen voor dat een follikel gaat uitgroeien tot een eisprong. Het kan wel zijn dat je anders geen goede eisprong had en daardoor een te korte luteale fase. En dat nu je eisprong goed was en je luteale fase daardoor iets langer. In principe kun je twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen, het is nu nog aan de vroege kant. Succes!
Clomid is idd voor stimulatie vd eirijping. Mijn eisprong kwam altijd heel laat en met clomid zorgen we er voor dat hij wat eerder springt. Maar toch heeft clomid bij mij wel degelijk invloed op mijn luteale fase gehad. Ik ken de lengte v mijn LF heel goed. En was maar liefst 5 dagen langer. In principe kan je na 14 dagen al testen met clomid maar als het negatief zou ik het 2 of 3 dagen later weer eens proberen.
bedankt voor de reacties! dus behalve waarvoor clomid bedoeld is (opwekken eisprong) kan het dus wel invloed hebben of de LF. vreemd! maar misschien ook niet, want al die hormoonbalansen vind ik al erg wonderlijk ik ben nog steeds niet ongesteld, maar mijn test is nog steeds wit. denk dus dat de ongesteldheid zich gewoon wat later aan dient en ik niet zwanger ben.
Hoi hoi, Mijn cyclus met clomid duurde ook altijd langer.. een dag of 35! Het had bij mij wel invloed, hoop dat je snel een positieve test mag hebben!
dankjewel! goed om te horen dat clomid de cyclus dus kan verlengen. morgen ga ik op honeymoon, dus ik hoop snel ongesteld te worden (of een posi test maar daar geloof ik niet meer zo in deze ronde) zodat we op vakantie nog een nieuwe kans krijgen .