Hallo allemaal; ik ben nu zo'n 5 maanden gestopt met de pil, en wij willen heel graag een broertje of zusje voor onze dochter. Nu was 20 oktober (de derde verjaardag van mijn dochter) de beste klusdag, dus natuurlijk lekker geklust. Maar....mijn zusje bleef dit weekend bij ons slapen en ik had allemaal lekkere dingetjes gehaald voor een gezellig avondje, en heb ook ongelooflijk lopen snoepen van de filet american en brie! Ik weet dus nog niet of ik zwanger ben, maar zou dit nu ook al schadelijk kunnen zijn voor je ongeboren kind? En... ik krijg mijn banner er niet op alleen maar van die rare tekentjes..kan iemand zeggen hoe dat moet?
Zolang je niet weet of dat je zwanger bent kan je rustig alles eten. Anders zou je je zelf alles moeten ontzeggen en voor hoelang?
nee joh! Zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Als je zwanger bent moet je die producten vermijden, maar volledig uitbannen is ook weer niet nodig. Moeten we straks op water en brood omdat we zwanger kunnen zijn. gebruik je de banner van deze site of een andere? groeten Femke
Ja je hebt gelijk en ik moet nog een week wachten, helaas, om het zeker te weten! Gelukkig is de brie en filet american op!haha groetjes mama van channa
je moet de code in je profiel plakken bij het stukje onderschrift. Kijk anders op de homepage even op het stukje over het forum. daar staat ook een stukje over de banners. succes
en wat die brie betreft: als je er maar van hebt genoten, misschien was het voorlopig wel delaatste keer?!?
Hoi Chantal, Ik hoor je zeggen dat je denkt dat je geen brie mag eten: Brie is in bijna alle gevallen veilig, er zijn maar weinig bries van Rauwmelkse kaas te koop in Nederland. Check op de verpakking of bij de kaasboer of de kaas van rauwe melk gemaakt is, dat is waar je op moet letten, niet op de naam (er zijn bries van rauwe en gesteriliseerde melk, roqueforts van rauwe en gesterliseerde melk, etc etc.). Ook harde kaas kan trouwens van rauwe melk zijn gemaakt. Dat is meestal alleen het geval bij de meer exclusieve boerenkaas, wij hebben nu een heel lekker stuk in de koelkast liggen. Wat het gevaar betreft: er is niet per definitie gevaar als je filet americain of rauwmelkse kaas eet. Het is dus niet zo dat dit ALTIJD schade doet. Het probleem zit er in dat je van deze producten een bepaald type voedselvergiftiging zou KUNNEN krijgen, waar je als zwangere zodanig last van hebt dat je je kindje kunt verliezen. Dat je dit wel krijgt van rauwmelkse kaas en rauw vlees en niet van bewerkte melk en bewerkt vlees komt doordat de listeriabacteri"en waar je ziek van wordt doodgaan van het verhitten. Als je niet zwanger bent kun je dus ook ziek worden van filet en rauwmelkse kaas, de bacterie is niet kieskeurig. Alleen merk je er vaak minder van als je niet zwanger bent, omdat je lichaam dan meer energie aan zichzelf kan besteden. Hopelijk is het zo duidelijk! Kijk anders ook nog eens op voedingscentrum.nl Groetjes Maris
Ik hoop dat het de laatste keer was, maar ik ga me nergens op verheugen, ik vond het de vorige keer al zo'n teleurstelling! Hoop dat mn banner nu gelukt is Groetjes mama van channa
Bedankt Maris.. tis duidelijk! Dat ik dit nog moet vragen he? Na al 1 gezonde dochter! Maar toen waren we er niet zo mee bezig als dat we nu zijn! groetjes mama van channa
ach, geeft toch niet? Je hebt de vorige keer niets opgelopen, dus dat is prima gegaan. En nu kun je er bij je tweede keer met deze kennis nog net iets beter voor zorgen dat je niets krijgt waar je ongeboren kindje straks last van kan hebben! Succes! Maris
Chantal: Banner ziet er goed uit meis. Goh Maris, ik wist niet dat er dus ook goede bris zijn. Handig om te weten. Er komen een hoop verjaardagen aan (en de feestdagen natuurlijk) en ik hoop dat ik er rekening mee moet gaan houden. Bedankt voor de uitgebreide info.