Een collega van mij en haar vrouw proberen een kindje te krijgen met donorzaad. Dit gebeurt in een kliniek. Ze vertelde dat ze 9 keer per jaar een poging konden wagen, omdat je maar 9 keer echt een eisprong hebt. Hier had ik echt nog nooit van gehoord! Jullie wel? Misschien zou dat de minimale ongesteldheid af en toe kunnen verklaren?
Hoi Floor, dit is per vrouw verschillend geloof ik. Er zijn vrouwen die netjes iedere maand een eitje hebben. Maar er zijn er ook bij die niet iedere maand een ei hebben. Ik zelf heb een ei om de anderhalve maand, dus ja dan lopen je kansen en de aantal keren al snel achteruit.
Jody, word je dan wel ongesteld als je geen ei gehad hebt? Berbel, nee ze heeft een cyclus van +/- 29 dagen.
Hi, Ik weet niet hoe ze dat doen met het donorzaad, maar ik weet wel dat als je ivf hebt in eigen cyclus dat er soms een follikel kan springen waar geen eicel in zit en daar komen ze achter als ze de punctie hebben gedaan. Dus dan lijkt het wel zo maar als je niet in de medische molen zit kom je daar dus niet achter. Het is goed mogelijk dat als je een regelmatige en korte cyclus hebt dat je per jaar 10 kansen in plaats van 12 hebt, omdat er wel eens een lege follikel bij kan zitten. Misschien wordt ze wel geprikt op progesteron, daaraan kan je zien of er een goede eisprong is geweest. Je kan zonder eisprong trouwens ook gewoon ongesteld worden, dan heeft het baarmoederslijmvlies zich wel opgebouwd en wordt dan afgestoten. groetjes, Snoopy
Ik heb idd een lange cyclus dan. Maar als je vriendin een gewone cyclus heeft kan het verhaal van Snoopy bij haar van toepassing zijn.