Als jullie in mijn keukenkastjes kijken, dan denken jullie vast.. Oh die heeft gehamsterd.. Ik denk terwijl ik de mihoen in de kast zet, oh ik word dement. Er stonden nog 2 pakken mihoen in de kast. En ik vraag me af: zal een ander ook de neiging krijgen om alles eruit te halen en alles opnieuw in te richten. Waarom heb ik dat gevoel bij een ander wel, maar geen zin om het thuis te doen? Maar vertel, wat denken anderen en jezelf over de inhoud van je keukenkastjes.
Haha. Ik denk hmm rommelig. Haha. Ik kan 't niet netjes houden. Ik maak ze wel regelmatig schoon dus vies zijn ze niet!
Jemig kan dat mens niets netjes neerzetten Verder eten wij veel vers. Dus geen pot blik etc. Mensen denken vast dat we verhongeren haha. Maar valt reuze mee
Hebben ze hier nog wat anders als pasta, rijst, chips en koeken? Een beetje zoals bij @baby2011 weinig blik en bokalen dus enorm veel staat er niet in.
Ligt er indd aan welke kast en wanneer. Hou het schoon en ruim het regelmatig op. Maar als ze op het verkeerde moment komen kijken dan denken ze; ruim toch is op
Over de ''broodlade'': daar mag wel eens een stofzuiger doorheen... (broodkruimels en vlokken van de brinta all over the place). Over de servieskast/pannenkast/chemicalien-kastje: zooo wat netjes geordend en overzichtelijk!
Dit, maar als ze een kastje met etenwaren open trekken denken ze vast die heeft een tik. Alles staat kaarsrecht met labels naar voren, gesorteerd op soort, en in volgorde hoe het in de winkel ook staat. Voor de rest hoop ik dat ze denken wat een nette frisse kastjes. Heb 1 kleine lade in de keuken, dat is mijn rommel lade. Hier gaan kleine dingen in die eigenlijk opgeruimt moeten worden maar daar heb ik op dat moment geen zin in. Denk aan spaaractie stickers en kaarten, haar elastiekjes, pennetjes, batterijen een nagelschaar die eigenlijk naar de badkamer moet, een doosje pleisters enz. Eens in de maand ruim ik die op maar binnen een paar dagen liggen er weer troepjes in. Voordeel het beperkt zich tot een kleine lade, dus geen losse troepjes voor de rest beneden. En we hebben een grote lade voor snoep, koek, chips. Die is altijd een rommeltje. Eens in de week orden ik die als er boodschappen binnen komen maar man en zoon zetten nooit iets terug in die lade waar ik het wil dus na het ordenen is het na 2 dagen weer een onoverzichtelijke troep. Het is al minder dan voorheen om dat ik nu in de trappenkast een hele grote curver bak heb en er niets meer dubbel in de lade gaat. En snoepjes gaan gesorteert in tupperware bakken (1 voor losse snoepjes, 1 voor zakjes snoepjes, 1 voor dropjes, 1 voor chocolade repen, 1 voor lolly's en 1 voor zuurtjes) maar open zakken chips en open pakken koek ruimen ze nooit weer netjes op aan de kant van de lade waar het hoort (dus rustig op de bakjes snoep) waardoor ik het overzicht verlies. Soms zetten ze zelfs lege zakken chips of lege pakken koek terug.
Kreun... Hou op Wij zouden gaan 'bevoorraden'. Niet om corona maar omdat we steeds misgrijpen en voor elk wissewasje naar de winkel moeten rennen. We kunnen beneden niet veel kwijt. Afijn. Het 'briljante' plan: Wij hebben vorige week een stellingkast gekocht en op zolder neergezet. Bizar veel ingeslagen en nu.... bedenken we pas dat het op zolder snikheet is (nu al, laat staan straks met 38 graden) en gaan we als de sodemieter die kast weer afbreken en de boodschappen ergens anders neerzetten... De grote vraag alleen: WAAR???? P. S: ik geniet momenteel van een, jawel, gesmolten mergpijpje.
Mijn moeder doet dat hier weleens omdat ze mijn indeling niet handig vind. Daarna kan ik dan nooit wat terug vinden. Ik zeg er niets van omdat ze het lief bedoelt. Maar snap niet dat ze na 5 jaar nog niet snapt dat als mijn kruiden op de onderste plank in de apothekerskast staan ze ze dus niet telkens moet verplaatsen naar de 3e plank als ik ze toch telkens terug zet.