Kind 1,5 jaar kin gevallen en ligt helemaal open, hechten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vanesje, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Mijn man is nu met kind naar ziekenhuis voor de kin te laten hechten. Was echt helemaal overdwars opengescheurd. Wordt dit gelijmd of gehecht en hoe ziet dit er in de toekomst uit?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goh wat schrikken!

Mijn dochter is op die leeftijd met haar hoofd tegen de rand van de tafel gevallen. Het was echt een wijkende snee en ze hebben het toen geplakt. Achteraf had het misschien beter gehecht kunnen worden want later op de dag was hij alweer helemaal open en hebben ze het opnieuw moeten plakken.

Nu is ze 2,5 en je ziet er echt bijna niks meer van en het is heel mooi geheeld. Hier zat het trouwens boven haar wenkbrauw dus denk dat het op de kin waarschijnlijk nog wat minder in het zicht zal zijn.

Sterkte met je zoontje!

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Dank je wel voor de geruststellende woorden, is echt doodeng inderdaad. Was even wel blinde paniek hier, wie doet wat en hoe gaan we het doen. En toch ook het schuldgevoel, had ik maar beter op hem gelet etc...

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #4 Daan78, 18 dec 2010
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
    Meissie, jij weet heel goed dat je niet alles kan voorkomen. (semi streng)

Zo en dan nu lieve woordjes. Want als er iets erg is dan is het wel als je kindje naar het zk'huis moet. hechten of plakken, het zal allebei heus meevallen met een litteken. Vooral als het onder de kin zit.
    Als het niet teveel wijkt zullen ze wel proberen te lijmen hoor.

Ik hoop dat je man snel weer thuis is met je kindje.

Veel sterkte met afwachten. Lijkt me ook moeilijk.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben vroeger van een rekstok gevallen op mijn kin. Een grote scheur was het gevolg. Dit hebben ze gehecht. Je ziet er nu niks meer van, alleen als ik sta en iemand zit en kijkt naar me op zie je het litteken. Maar verder zie je 'm dus echt nooit.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het overkomt iedereen wel een keertje. Daar kun je gewoon echt niks aan doen!
    De dokter kijkt voor het gezicht altijd wat de beste optie is. Ze houden daarbij erg rekening met het 'resultaat'.
    In het ergste geval kun je met plastische chirurgie (laser dacht ik) ook een litteken laten verwijderen. Hoe dan ook; maak je niet teveel zorgen. Het komt vast goed.

Als je kindje straks thuis komt, lekker knuffelen en aandacht geven. Je bent een fantastische moeder. Met schuldgevoel bereik je niks, een knuffeltje en aandacht is prima!

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kan gebeuren. heb zelf ook zo'n wondje onder mijn kin. afwachten wat ze doen. eerste gevoel zou zeggen lijmen. maar aangezien dat gedeelte huid nogal beweegt kan t ook zijn dat ze voor hechten kiezen.

sterkte meid. en maak je niet te dik he. komt allemaal goed.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben vroeger van de kast gevallen met gym..ook kin open. Schijnt heel snel te gebeuren op die plek. Niet gehecht toen en ik heb een groot litteken op mijn kin.
    Mijn zusje is gevallen op t ijs, precies hetzelfde als mij toen, haar kin is wel gehecht en het litteken is precies hetzelfde als de mijne.. dus of je t nou wel of niet laat hechten..volgens mij is de uitkomst hetzelfde later.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik ben ook niet gehecht wij hebben een pleijster heel strak erover heen gedaan om sort of de huid te plakken.. (was een jaar of 9)
    en ik heb maar een dun streepje. zie je niks van als je er niet op let.

10. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Viel inderdaad mee, is gelijmd met 3 zwaluwstaartjes erover heen. Hij heeft er zelf totaal geen last van en is gewoon vrolijk. Nu maar hopen dat het litteken straks meevalt.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon was 1,5 toen hij struikelde over zijn eigen voeten bij opa en oma,

hij viel toen met zijn kind op het dingetje waar je onderaan het traphekje indoet als je snapt wat ik bedoel,

kin zat een flink gat in, maar ze hechten niet zo gauw bij die kleintjes,

het is geplakt en hechtpleister erover heen er zit nu nog een klein litteken,

gelukkig viel het mee, tis wel schrikken

Deel Deze Pagina