Muizen in huis onder de trap bij meterkast en garage

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Hallo,

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet maar misschien even van me af schrijven. We hebben gif gezet via een bedrijf, hier hebben ze al flink van gegeten maar ze zijn helaas nog niet allemaal dood. We wonen geschakeld 2 onder een kap met een garage ertussen. Wij hebben voor in de tuin gaten gevonden en dicht gemaakt.
    Daar komt t probleem de buren zitten er niet mee (daar zitten ze ook) en hoor net van nog een buur verder dat ze bij haar ook in de achtertuin zitten. Ik ben als de dood voor die beesten zit gewoon niet lekker in me eigen huis :( ze hebben ook onder de keuken gezeten (we hebben alles geprobeerd daar dicht te maken) ik hoop dat ze daar niet meer kunnen komen.
    Ik heb nu 3 buren gesproken en allemaal roepen ze t is hier normaal. We wonen hier nu bijna 5 jaar en dit is de 1e keer echt in huis (1 keer in de garage)
    Mijn buren zijn helaas niet zo schoon maar ik baal er zo van. Ik kan ze wel weg kijken. Wat als de oorzaak bij hun lig ik blijf dan bang zijn dat ze binnen kunnen blijven komen... :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hadden in ons huis ook een keer een muis. Waarschijnlijk meegekomen met spullen die bij mijn oma vandaan kwamen.
    Wij hebben toen een val gezet. Diervriendelijke omdat dit moest van onze dochter. Binnen een uur zat hij er al in.
    Toen uitgezet in het weiland.

Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Maar het kan soms inderdaad zijn dat dit bij jullie vaker is. Ligt aan de plaats waar je woont. Aan een weiland wonen dan komt het vaker voor. Vooral met jou komen ze dan naar de huizen toe.
    Toen wij nog in het andere huis woonden hadden we ook een muis binnen. Wij woonden toen echt dicht bij een weiland. Die hebben we toen zelf in de woonkamer kunnen pakken met een bak erop.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ga eens met je buren in gesprek? Wie weet kan je met de gehele buurt iemand inhuren die de muizenplaag kan uitroeien?
    En koop of leen in de tussentijd een kat voor je eigen gemoedsrust.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik ben al met de inspecteur bij beide kanten langs geweest. Bij de ene 1 buur hebben ze geen last en de andere kant wel en die buur naast hun heeft ze dus in de achtertuin.
    Beide buren willen niets doen (zeker geen gif want ze hebben huisdieren). Omdat ik nu dus ook hoor dat de buren van mijn buren ze in de achtertuin hebben ben ik zo bang dat ze bij mijn buren via de achterkant ergens naar binnen kunnen en onder de garage komen (daar zitten ze bij ons en bij hun en zo kom je in spouw muur)
    Een kat in huis nemen kan niet mijn man is allergisch

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jakkes, wij hebben jaren geleden eens muizen gehad. Waren twee weken met vakantie geweest en het had hier enorm geregend en daardoor waren ze binnen gekomen, Ik heb na een week aanklungelen met valletjes en emmers water een bedrijf ingeschakeld en die hebben ze uitgeroeid, hier zaten ze dus in mijn woonkamer en zelfs in de kinderkamers. Ik werd er echt panisch van. Hier zitten overigens ook weleens muizen in de tuin maar dat wil niet zeggen dat ze in huis hoeven te zitten, ik zie ze ieder geval nooit meer ;)
    Als je het idee hebt dat ze echt van de buren vandaan komen dan zou ik met ze in gesprek gaan, muizen kunnen nare ziektes overbrengen en het is gewoon niet fris en ze horen niet in je woonomgeving te komen.
    Vervelend als ze niet mee willen werken.

aardbei1707 vindt dit leuk.
  6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Alle eetbare zaken in de gangkast bewaren in afgesloten plastic bakken. Verder zorgen dat er geen etensresten slingeren, vuilnisbakken buiten ook dicht. Liefste alles gewoon in de container.

Verder veel stofzuigen onder tafel en in de keuken, als er niets te eten is gaan ze wel weg.

7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Muizen in huis zijn in deze tijd van het jaar heel moeilijk te voorkomen. Nu er buiten weinig eten voor ze is komen ze binnen op zoek naar eten. Wat je kunt doen om te voorkomen is eten dusdanig opbergen dat muizen er niet meer bij kunnen en het niet meer ruiken. En zorgen dat alle naden/kieren/ gaten/openingen dicht zijn. Maar dit kan niet altijd omdat er ook onder een kruipruimte of spouwmuur geisoleerd moet kunnen worden.
    Vind overigens dat je nogal rot over je buren praat. Ken de situatie niet maar ze weg willen kijken enz. omdat jij bang voor muizen bent komt nou niet echt vriendelijk over.

Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina