hallo ik ben vero en ik ben 16 jaar.. 2 en halve week gelede hb ik onveilige seks gehad met mijn vriend.. dat was op 3 april.. ik moest ongesteld worden op 5 april en ben uiteindelijk ongesteld geworden op 6 april.. toen ben ik begonnen met de pil en dacht ik niet meer dat ik zwanger zou zijn omdat ik ongesteld was geworden.. maar hb ik gelezen dat je wel zwanger kunt zijn en gewoon ongesteld kunt zijn! in het begin was ik heel misselijk en ik ben 11 dagen lichtelijk ongesteld geweest waaronder 4 wat erger.. maar nu 2 en halve week later heb ik toch een test gedaan die was negatief, want ik werd steeds erger moe en moest veel naar de wc, ook heb ik last van een stekende pijn in mijn onderbuik.. maar heb ik deze test te vroeg gedaan? En kan ik alsnog zwanger zijn? ik weet echt niet wat ik moet doen.. mijn eerste strip loop deze maandag af moet ik afwachten of ik ongesteld word en dan nog een test doen? deze week heb ik ik ook examens.. maar ik weet nie of deze symptonen bij stress horen..
De kans dat je zwanger bent is vrijwel niet aanwezig. Zeker omdat je gewoon ongesteld bent geworden. Testen heeft pas zin 1 dag nadat je je ongesteldheid verwacht. Ongesteld zijn tijdens je zwangerschap kan wel eens voorkomen, maar in de meeste gevallen gaat het dan om een innestelingsbloeding. Dat is maar heel weinig en duurt zeker geen 11 dagen! Zou me niet te druk maken en gewoon concentreren op de examens. Van examenstress kan je ook een hoop klachten krijgen. Succes ook met je examens!
Als je naar de cyclus van een vrouw kijkt dan ben je ongeveer in t midden tussen 2 ongesteldheden vruchtbaar. En dan ook maar n hele korte tijd (weet niet meer precies...dacht maar 24 uur) Aangezien jij net voor je ongesteldheid seks hebt gehad lijkt t me ERG onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Dus maak je niet dik en succes met je examens!
Bovendien ik ben meer van het zekere voor het onzekere, een test bij de kruidvat kost geloof ik niet eens 7, dus ik zou zeggen doe dat en dan ben je meteen uit je onzerheid.