Grootste miskoop en grootste aanrader 2

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Veluwin, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ons kindje is al lang geboren maar ik kwam speciaal terug om ook eens het topic grootste miskoop en grootste aanrader te kunnen aanvullen. Zie dat het gesloten is dus zullen we dan maar een nieuwe beginnen?
    Ik heb er persoonlijk namelijk heel veel aan gehad en ik ken nog veel meer moeders die het hele topic, alle pagina's lazen omdat het zo leuk was om te lezen. Dus bij deze:

AANRADERS:

# Veel hydrofielen en spuugdoekjes - Ja lekker chliché maar je gebruikt ze echt. heel. veel. :D
    # Boxmatras - Da's een matras voor onder je boxkleed. Vaak niet in de maat van je box verkrijgbaar maar google even op 'schuimrubber' en je besteld voor weinig geld zo de exacte maat en ze zijn ook nog eens van slaapkwaliteit. Hoeslaken van een éénpersoonsbed er dubbel omheen en je kindje ligt veel lekkerder dan alleen op een boxkleed. (Wij hebben wel een kleed er nog op liggen, staat leuker :eek:)
    # Joolz kinderwagen en de voetenzak en luiertas van Joolz- zo veel plezier van en zo makkelijk in gebruik. We schrokken erg van de prijzen in het begin maar deze wagen verkoop je na 4 jaar gebruik nog zo voor 60% van de aankoopprijs.
    # Weleda billencreme voor baby's - rode uitslag in no time weg.
    # Nieuwste speen van Dr. Browns die identiek is aan de speen van de drinkfles - ALLE spenen probeerden wij voor onze dochter, elke speen spuugde ze uit, totdat ik deze zag op internet bij Neobaby. Identiek aan de flesspeen en daarom accepteerden ze deze wel. Sindsdien nooit geen andere meer. Nadeel is alleen dat ze ze bij drogisteren in de buurt (nog) niet hebben.
    # Tommee tippee luieremmer met standaard - Superhandig en snel je luiers luchtdicht weggegooid.
    # Chicco Next 2 me co sleeper - Ookal denk je van te voren dat je je kindje wel in het eigen kamertje laat slapen, daar kun je nog wel eens op gaan terugkomen als je kindje er eenmaal is. Onze baby had veel krampen in het begin en wilde graag dicht bij ons zijn, deze co sleeper is ideaal.
    # Zachte speelbal, niet te groot - Zeker in de eerste maanden het meest gebruikte speelgoed.
    # Sofie de giraf bijtspeeltje - Dit ding is onze redding tijdens het doorkomen van de tandjes, ze gebruikt hem ontzettend veel.
    # Loopstoeltje - Vinden de meeste baby's vanaf 6 maanden geweldig!
    # Babykleding van Fresk en Z8 - Wat blijft dat lang mooi! Hoewel we ook graag kopen bij Hema en H&M.
    # Slab met mouwen - Denk niet van te voren dat loopt wel los want al let je nog zo op, op den duur smeren ze alles onder. Dus slab met mouwen, ideaal.
    # Baby shower glove - Geeft veel meer grip op je baby bij het douchen.
    # Babybad insert - heel handig zitje, hoef je niet de hele tijd je arm onder je baby te houden en je rug te breken maar kun je hem/haar gewoon al rechtopstaand vasthouden.
    # Bambino babysokken van Kruidvat - blijven het beste zitten.
    Knuffeldoekje - Onze baby had zeker in de eerste maanden veel vaker haar doekje vast dan een knuffel of een speeltje.
    # FamilyFix van MaxiCosi - Klik je de autostoel zo in.
    # Orthiflor start probioticapoeder van Ortica - Onze baby had heel veel krampen, van alles geprobeerd, nadat we dit gaven waren de krampen aanzienlijk minder.
    # Baby's Only badcape - Wordt veel gebruikt
    # Als je kindje naar de opvang gaat: twee identieke knuffels. Eén ligt in bed en één is altijd bij de opvang.

# EN nog even iets anders: BabyTV - Jaajaa kinderen mogen niet lang achter de TV en dat doen wij ook niet maar tjongejonge wat is deze zender een uitkomst als je even je handen vrij wil hebben. Zetten wij de TV op een andere zender dan vind ze er geen bal aan. De rustige beelden, grote vlakken en alle kleuren zorgen er voor dat baby's deze programma's geweldig vinden.

AFRADERS:

# 4Moms Mamaroo - Vond onze dochter, ook toen ze heel klein was niet veel aan
    # Puckababy inbakerslaapzak - Ze wilde per se haar handjes vrij hebben, ze wilde echt niet in deze slaapzak maar sommige andere kindjes hebben er wel heel veel baat bij dus voor een ander hoeft het geen miskoop te zijn.
    # Babypakjes met voetjes er aan vast - onze baby was er te lang voor
    Draagzak met insert voor de eerste maanden - Het zit gewoon niet ideaal. Daarom veel beter een draagzak specifiek voor kleine kindjes en al snel overstappen op een grotere of eerst je kindje in doeken dragen (front cross carry knoop is echt super simpel te leren) en pas na een maand of 6 in de draagzak.
    # Zensy kruik - Ding blijft veel korter warm als een gewone kruik en nu is er ook een terugroepactie omdat ze in enkele gevallen opbollen en kunnen scheuren. Die van ons bolt ook op.
    # Flessenwarmer - Gaat au bain-marie net zo makkelijk.
    # Spijkerbroekjes - Kunnen ze niet lekker in bewegen.
    # Winterjasjes voor kleine baby's - Een dik vestje gaat veel makkelijker aan en met een dekentje is het net zo warm.

2. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat zijn jullie aan- en afraders? Zou leuk zijn als dit weer een groot topic wordt.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik volg. :)

4. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee! (27weken zwanger)

5. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Aanrader:
    - Stokke New Born set voor op de Tripp Trapp. Heerlijk om je baby met avondeten gewoon bij je te hebben. Scheelt een hoop gehuil en koud eten.
    - Luiermapje en aankleedkussen voor beneden. Zo hoef je niet voor elke poep/plas luier naar boven te lopen.
    - Opklapbaar uitval hekje voor in je eigen bed. Zo heb ik mijn zoon ( een huilbaby) toch veilig bij mij in bed kunnen nemen zonder dat hij eruit viel. Ook met ziekte was dit altijd handig.
    - Kleding van Noppies, blijft super mooi. Merk valt wel klein. Website heeft altijd in juli/augustus en januari uitverkoop.

En er zijn vast nog wel meer aanraders, maar daar kom ik even niet op!

Miskopen:
    - Geen idee. Ik denk dat ik die zo ver mogelijk in mijn geheugen heb weggedrukt ;)

6. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Lepeltjes uit baby dump pakket. Ideaal. Want die vitamines moest hij natuurlijk van een lepeltje af krijgen. Dat waren de enige die ik in het begin in huis had. Nu nog als hij de lepeltjes spot dan lacht hij al omdat die weet daar komt wat lekkers.

7. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Aanrader : tummy tub. In de aanbieding gekocht bij de kruidvat, kon hem voor die prijs niet laten liggen. Bleek dat mijn zoontje dat 100x fijner vond dan een badje omdat hij er lekker in foetushouding kon. Heeft er tot zo'n 9 mnd in gebadderd.

Miskoop uhmmmm Hydrofiele Spuugdoekjes? Badstof zijn veel fijner en die Hydrofiele krullen op en worden zo klein dat je niks overhoudt. Hydrofiele luiers zijn dan wel weer handig.

Nog een aanrader: een ergonomische draagzak. Heb mijn ergobaby pas bij 6 mnd gekocht maar ik ga de tweede vanaf het begin dragen (in een doek), heerlijk!

8. Aries

Aries Niet meer actief

Grootste miskoop: Lodger Wrapper Motion, nooit gebruikt
    Grootste aanrader: draagdoek

9. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic,
    Ik zal nog vast een hoop kunnen toevoegen later maar voor nu:

Grootste aanraders:
    -Draagdoek
    -Wol/zijde knoopmutsjes (veel dunner dan gewone mutsjes en blijven goed zitten, ook ideaal voor in de doek
    -jumpsuits/boxpakjes zonder voet (geen gehijs aan opkrullende truitjes, zit gewoon heerlijk voor ze en ziet er cute uit)
    -stretch rompers van de Hema
    -wollen dekentje van cosilana (hele kraamweek als omslagdoek en deken gebruikt, heerlijk zacht en temperatuurregulerend
    -kokosolie, voor de billetjes, het huidje na het badderen, als badolie, etc
    -cheeky wipes, ideale set met wasbare billendoekjes, zodat je 0,0 rotzooi op de billetjes van je kleine krijgt

Afraders:
    -synthetische omslagdoeken, kindje kan de warmte niet kwijt
    -draagzakken die niet ergonomisch zijn (stokke, babybjorn)

10. Crissiewissie

24 mrt 2013
    61
    0
    6
    Super initiatief...heb dit 1e topic tijdens mijn 1e zwangerschap intensief gevolgd en miste het nu!!
    Mijn zoontje is bijna 3 dus moet ff graven..zeker qua afraders...

Aanraders:
    -stretch rompers hema
    -luieremmer diaperchamp
    -babybjorn wipper
    -joolz kinderwagen
    -veel hydrofiele luiers en washandjes
    -badstoffen spuugdoekjes
    -voor als ze iets ouders zijn..plastice slabbers of schortjes ikea
    -puckababy inbakerzak
    - babyfoon met camera
    -voedingskussen met aankleedkussen eroverheen gespannen..lekker voor als je je baby even bij je bed wilt leggen.
    -avent natural flessen
    - sap simplex bij krampjes
    - truitjes met een ruime opening of elastisch genoeg...scheelt gedoe en huilende baby
    - koeka maxi cosi zak
    - dookie...ideaal

Afraders
    -babybjorn draagzak
    -dr brown flessen (is heel persoonlijk)
    - omslagrompers...vond ik veel gedoe
    - pakjes met voetjes..
    -parasol joolz..niet handig

11. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Aanraders:
    - draagdoek/draagzak
    - easybase voor in de auto(geen gedoe meer met gordels)
    - veel hydrofielen en Spuugdoekjes
    - omslagrompers en truitjes in het begin
    - newborn set voor op de tripp Trapp
    - maizena (ideaal bij rode billetjes)

Afraders:
    Kan ik zo niet echt bedenken

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Leuk topic!

Aanraders:
    -Luieremmer van de hema: geen vieze lucht in het kamertje en goedkoop in de aanschaf en zakjes.
    -schommelstoel op de babykamer, heel wat uurtjes in doorgebracht om de kleine te troosten zodat mijn man kon doorslapen en andersom
    - babyswing op batterijen. Wij hebben een hoge die je ook kunt aanschuiven bij de eettafel. Zit de baby er lekker bij voordat ze in een babystoel aan tafel kunnen zitten. En belangrijker nog: even je handen vrij door het wiegen viel ze lekker in slaap en kon ik even een was draaien.
    -groot, zacht speelkleed voor op de grond. Onze dochter heeft daar vaker gelegen dan in de box. Vanaf de grond kon ze alles beter in de gaten houden.
    -puckababy inbakerslaapzak. Die verdient de Nobelprijs voor vrede.

grootste miskoop:
    -wippertje. (misschien twee keer gebruikt) Maar andere zweren er weer bij
    -infacol. tegen darmkrampjes: leek alleen maar erger te worden met dat spul
    -dure babystoel voor aan tafel. Die van de IKEA is veel goedkoper en makkelijker uit elkaar te halen dan dat dure model dat wij hadden.

13. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Vannacht toen ik wakker lag kon ik opeens een afrader bedenken!

Een hemeltje voor boven de wieg!

Mijn zoontje lag de eerste maanden bij mij op de kamer. Erg onhandig zo een hemeltje met de voedingen 's nachts en überhaupt om lekker naar je kindje te kijken.
    Toen hij naar zijn ledikant ging begon hij aan het hemeltje te trekken dus trok hij dat ding om. Wat een onding!

Al wil ik hem heel graag op de babykamer weer, want het staat zo schattig... Maar ik ga mij echt inhouden het niet te doen, want het was bij mij echt zonde van het geld!

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Aanraders:
    - ABC Design Zoom duowagen. Heel makkelijk in te klappen en je kunt hem behoorlijk klein inklappen.
    - Hydrofiele doeken kun je inderdaad niet genoeg hebben.
    - Ikea kinderstoel, heel makkelijk mee te nemen en niet duur.

Afraders:
    - Autostoel van Nania. Ideaal dat je hem 360 graden kunt draaien, maar wat een onding. Gordeltjes zakten hier steeds af en het vastmaken vond ik ook erg lastig. Ik heb pas geleden de MaxiCosi Tobi gehaald en die bevalt een stuk beter.

15. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Aanraders:
    - TripTrap Newborn set. Ideaal dat ze bij ons kon zitten tijdens het eten.
    - Een doomoo softy voedingskussen (hiermee kun je de kleine overal neerleggen)
    - Een babynestje (ook overal neer te leggen en ook als verschoningskussen beneden te gebruiken.
    - Thermosfles, heel makkelijk warm water om een voeding te bereiden bij kunstvoeding (boven neer te zetten voor nachtvoedingen)
    - Een goede (!) kolf voor bij borstvoeding. Ook als je niet uit de fles geeft, maar om te stimuleren.
    - Onderleggers (baby plaste steeds als de luier open ging en dit scheelde heel wat verschoningen van het kussen).
    - Vers fruit (wat was het lekker als iemand dat klaarmaakte en ik het mocht opeten, heerlijk!)
    - Balneum (houdt de babyhuid heerlijk zacht)
    - Dr. Brown's flessen
    - Een geweven draagdoek
    - Een goede combi kinderwagen (man wat gebruiken we dat ding met veel plezier en zonder rammelen, wiebelen en piepen)

Afraders:
    - Allerlei flessen en speentjes (gewoon proberen als het niet lukt, niet allemaal van te voren aanschaffen)
    - Knuffels (wat moet ze er mee...)
    - Spuugdoekjes, sleep de hydrofiele handdoeken maar aan
    - Doomoo poef. Leek zo leuk, nooit gebruikt :(
    - Slaapzakken, pas na 3 maanden gebruikt

16. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Hierbij mijn aanraders:
    - hydrofiele luiers: handig voor alles. Als spuugdoekje, knuffeldoekje, extra ondersteuning bij borstvoeding, handdoekje enz...
    - draagdoek en later draagzak. Ideaal in het openbaar vervoer en met boodschappen doen.
    - kinderwagen van EasyWalker: lekker smal en vrij behendig, ik pas er altijd bij in de tram!
    - babyfoon van avent, de goedkoopste doet het prima.
    - voedingskussen: ook na de borstvoedingsperiode handig en je kan je kindje er zo mooi opleggen als je even wat moet doen.

afraders:
    - spuugdoekjes; nooit gebruikt altijd hydrofiel luiers gebruikt
    - zomerslaapzak. Zoontje heeft het veel te warm dus niet/weinig gebruikt
    - truitjes zonder drukkertjes aan de zijkant van de hals opening. Die kreeg ik bijna niet meer uit bij zoonlief.

verder kan ik zo niks bedenken.

17. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze beste aanschaf tot nu toe is en blijft de draagzak. Begonnen met de ergobaby en nu een tula erbij.

Miskoop...hydrofiele washandjes. Ik vind ze zo irritant dat we ze weg hebben gedaan.

18. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Aanraders:
    - wipstoeltje
    - hydrofiel doeken
    - speelbal/kubus (kon ze tijden mee spelen in de box)

Afraders:
    Ik zit diep te graven, maar kan zo niks bedenken.

19. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Inmiddels ook een aanrader:

Childwood lambda 2 houten kinderstoel. Wordt standaard geleverd met tuigje, tafelblad en plastic tafelbeschermer. Kussentje er los bij kopen en super! Bevalt erg goed.

20. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Commode op de badkamer aanrader!

Deel Deze Pagina