Fobie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zat vandaag eens te denken, ik heb best wel veel fobies waar ik niets aan doe. Eigenlijk zou ik eens moeten proberen ze te overwinnen. Zo heb ik bijvoorbeeld:

    - Angst voor ruimtes met lage plafonds (dus geen krappe ruimtes, maar lage plafonds waar ik onder moet bukken, hoe vreemd kan je zijn :) )
    - Angst voor het donker;
    - Angst voor slapen met open ramen en deuren;
    - Angst voor fileparkeren;
    - Angst voor parkeergarages;
    - Angst voor spinnen

    :( jeetje zeg.. Er zal vast nog wel meer zijn, maar dit zijn nu degenen die in me opkomen. Helas doe ik er vrij weinig aan, ik probeer alleen af en toe garages in te rijden, met knikkende knieen. :)

    En, wat voor fobie hebben jullie? En wat doen jullie eraan om die te overwinnen?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Fobie voor hoogtes
    Fobie voor bellen :oops:
     
  3. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik word helemaal gek als iemand met zn vingers zn wenkbrauwen door de war doet. Tegen de richting in strijken zeg maar. Die móet ik goed doen. Daar doe ik niks aan, want hoe vaak doet iemand dat nou (ja mn man alos hij mij bezig wil houden....)
    Weet eigenlijk niet of dat onder fobiën valt.....
     
  4. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nee valt niet onder fobie, maar ergernis.. ;)
     
  5. lievebeesje

    lievebeesje Actief lid

    4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ik ken je angsten wel zelf heb ik hoogtevrees zo erg dat het zweet me echt uitbreekt en ik begin te trillen als ik een roltrap af moet als ik me vast kan houden met beide handen en ik sta hoog ben ik niet bang
    ben van me zelf best een durf all en ik zei dan ook geregeld beste man waar ik voor blijf staan ....maarre een roltrap daar blijf ik dus echt wel voor staan
    zo durf ik wel in een vliegtuig vind me zelf soms aanstellerig als ik weer eens niet een rltrap af durf maar die angst is echt heel erg heftig

    ook ben ik bang voor ruzies ga het liefst alle conflicten uit de weg
     
  6. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben bang voor:

    - Sprinkhanen
    - Grote spinnen (kleine vind ik niet erg)
    en.. beetje raar..
    - Trap af lopen (al helemaal als ik iets vast heb, of als het een open trap is)
     
  7. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    O ja...vliegen...dat doe ik ook niet, tenzij ik er niet onder uitkan. En dan alleen met kalmeringspillen! (Dat is wél een fobie, hihi!)
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Grappig, ik vind vliegen juist geweldig! ;)

    Ik heb sinds een aantal weken trouwens nog een angst ontwikkeld: van de trap afvallen.. Ik ben bang dat ik ervanaf donder en ik op mijn buik terechtkom..
     
  9. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    - ik heb angst voor geesten en het donker ben altijd bang dat er een geest vanuit een hoekje in het donker naar mij staat te kijken :(
    -ik ben bang om vies te worden douche mezelf 3 keer per dag en handen wassen tel ik al niet meer ( nu ik mn dochtertje heb is het minder geworden trouwens )
     
  10. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    fobie voor vissen,

    is al beterder sinds ik ben gaan duiken, Heb dus ook een aquarium in huis.

    Maar het is veeeeeel erger geweest. (bij bijna verdronken toen ik ongeveer 2 a 3 jr was, denk zelf dat hier door gekomen is. Heb dus geen watervrees, ben zelfs gek op zwemmen)
     
  11. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb hoogtevrees (bang om te springen), ben bang voor spinnen (alle soorten en maten), wespen, ben een hele tijd bang geweest om te gaan fietsen (na operaties), gruwelijk bang voor de tandarts, prikken, veel insecten, bang dat mijn kinderen en/of man iets overkomt, bang om zonder bezine te komen te staan dus rood staan doe ik liever niet... Ik durf bijna niet meer verder te gaan.. heb nogal veel angsten!
     
  12. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Ik heb last van dieptevrees. Je zou haast zeggen dat het hetzelfde is als hoogtevrees, maar daar heb ik dus geen last van.
    Bijvoorbeeld aan de kade of bij sluizen heb ik hier last van.
    Verder heb ik geen last als ik bijvoorbeeld hoge (rol)trappen op moet of in een hoge flat loop ofzo.

    Ook heb ik een hele grote fobie voor spinnen. Klein, groot, alle soorten, het maakt mij niks uit. Ze zijn allemaal eng.

    Oja en ik heb het ook niet zo op liften. Maar dat is meer een hekel en geen fobie. Uiteindelijk als ik een behoorlijk aantal verdiepingen omhoog moet neem ik hem wel. Ben een beetje lui hoor. :D

    Liefs Hummel.
     
  13. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Heb een verschrikkelijke angst voor de tandarts en voor spinnen.
     
  14. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    - open trappen
    - wespen (wordt ik echt een freak..)
    - grote spinnen
     
  15. Niet meer actief

    - spinnen
    - hoogtevrees (bijv met atracties in een reuzenrad want dan blijf je stil staan. Iets dat hoog gaat maar blijft bewegen durf ik wel in)

    Dit zijn niet echt fobiën maar soort angsten niet heel heftig. Zo heb ik dat ook met autorijden. zolang het bekend terrein is dan vind ik het wel leuk maar anders niet. Ik zie te veel gevaar aldoor.
     
  16. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    -Slangen
    -Wespen en bijen
    -Onweer
     
  17. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb watervrees maar je kunt het beter verdrinkingsangst noemen. Durf ook niet zomaar met mijn gezicht in een straal met water en zwemmen kun je al helemaal vergeten.

    En ik heb ook een spinnen fobie
     
  18. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja hier ook een spinnenfobie, maar dat noem ik gewoon gezond gedrag ;)

    Maar mijn broer is helemaal grappig, die is bang voor vlinders...woont in het buitenland en daar hebben ze nogal wat vlinders, ook grotere, en als er een in z'n buurt zit, wordt ie echt gek! Geweldig leuk om te zien :p
     
  19. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier last van:

    - fobie voor de tandarts (en dat terwijl mijn moeder tandartsassistente is)
    - fobie voor vliegende insecten
     
  20. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    - bang voor slangen
    - bang voor onweer (het is bijons een x ingeslagen dus ben er erg bang voor geworden)
    -bang voor het donker, ik doe altijd lichten aan, anders begin ik te schreeuwen (man lief heeft er weleens de gek mee en doet het licht uit nou dan ben ik helemaal histerische)
     

Deel Deze Pagina