OPLOSSING: arm1=A , arm2=B , suiker=S 450A = BxS => A/B = S/450 AxS = 512B => A/B = 512/S Dus S/450 = 512/S => S² = 512x450 => S = 480 gram
Vader, moeder en hun 10 jarig dochtertje gaan op vakantie naar een nudistenkamp. Ze kleden zich uit en het meisje gaat de omgeving verkennen. Snel komt ze terug bij haar moeder en zegt: Er zijn hier vrouwen met veel grotere borsten dan jij, mama. Moeder antwoordt: Dat klopt schat maar hoe groter de borsten hoe dommer. Het meisje kijkt opnieuw wat rond en komt weer bij haar moeder: Er zijn hier mannen met een veel grotere piemel dan vader. Moeder zegt: Dat klopt, maar ook hiervoor geldt: hoe groter hoe dommer. Het meisje komt voor de derde keer bij haar moeder. Mam, vader staat te praten met een héél domme blondine en hoe langer hij praat, hoe dommer hij wordt!
Hihi, die vind ik veel leuker dan die van de suiker. Man, dat is hogere wiskunde. En dat leg jij dan voor aan zwangere vrouwen met een specifieke vorm van dementie. Het is dat je een lieve meid bent, anders zou ik je nog van pesten beschuldigen!
Wist je dat? ... alle klokken in de film Pulp Fiction op 4:20 uur staan? ... Donald Duck strips verboden waren in Finland, omdat hij geen broek draagt? ... een automobilist tijdens zijn leven 912 scheten in zijn wagen laat? ... de gemiddelde chauffeur 6 keer seks heeft in de wagen? ... automobilisten gemiddeld 32.025 keer vloeken in de wagen? ... een automobilist gemiddeld 181 keer door het rood rijdt? ... de gemiddelde chauffeur 15.250 keer toeterd in zijn leven? ... de urine van een kat licht geeft onder een black light? ... Mohammed de meest voorkomende naam is in de wereld? ... de oudste boom op aarde 4700 jaar oud is? ... de langste man ooit, 2,72 meter lang was? ... de langste vrouw ooit, 2,32 meter lang was? ... geen enkele president van de Verenigde Staten enig kind was? ... de naam "Wendy" werd verzonnen door het boek "Peter Pan"? ... het cruiseschip Queen Elizabeth II 4,5 liter diesel nodig heeft om 5 centimeter vooruit te komen? ... er twee keer zoveel credit cards bestaan als Amerikanen? ... Montpelier, Vermont de enige hoofdstad van Amerikaanse staat is zonder McDonalds? ... er op z'n minst 9 miljoen mensen jarig zijn op dezelfde dag als jij? ... "U at" de kortse volledige nederlandse zin is? ... het het langste Engelse woord 1909 letters lang is en verwijst naar een bepaald deel in het DNA? ... de meeste hamsters maar met een oog tegelijk knipperen? ... jaarlijks meer mensen worden gedood door een ezel dan door een vliegtuigcrash? ... vechten in Paraguay legaal is op voorwaarde dat beide partijen staan geregistreerd als bloeddonor? ... de hoorn van een neushoorn uit compact haar bestaat? ... ratten zich zich zo snel kunnen voortplanten dat ze in 18 maanden 1 miljoen nakomelingen kunnen hebben? ... Elvis een tweelingbroer had genaamd Garon, die bij de geboorte overleed en dat Elvis' tweede naam daarom Aron is? ... als Barbie echt bestond haar maten 39-23-33 zouden zijn, dat ze 2,15 meter lang zou zijn en haar nek 2 keer zo lang als dat van een normaal mens? ... in de zin "the quick brown fox jumps over the lazy dog" alle letters die op je toetsenbord staan worden gebruikt ? ... Het 2,3 caloriën kost om een ijsblokje te laten smelten in je mond? ... De vingerafdrukken van Koalaberen zo sterk op die van mensen lijken, dat ze soms worden verward in moordzaken? ... Een mie 50 maal zijn eigen gewicht kan tillen, 30 maal zijn eigen gewicht kanslepen en altijd op zijn rechterzijde valt als hij vergiftigd is? ... Koeien meer melk geven wanneer ze naar muziek luisteren? ... Een mens tijdens zijn leven ongeveer 1,2 jaar met zijn ogen knippert? ... Er 336 kuiltjes zitten in een professionele golfbal? ... Olifanten na hun dood soms recht blijven staan? ... Dat als je niest, snot met ± 365 km p/u uit je neus komt? ... Volgens het Kinsey Rapport uit 1992 de gemiddelde ejaculatiesnelheid 18 kilometer per uur bedraagt? ... Een goudvis een geheugencapaciteit van slechts 3 seconden heeft? ... Een kakkerlak gemiddeld elke 15 minuten een wind laat? ... kikkers kunnen overgeven? ... In Bangladesh kinderen vanaf 15 jaar gevangenisstraffen krijgen als ze spieken tijdens een examen? ... Een vrouwenhart sneller slaat dan een mannenhart? ... Je lijdt aan Arachibutyrophobie wanneer je bang bent dat er pindakaas tegen je gehemelte zal blijven plakken? ... Coca-Cola oorspronkelijk groen was? ... De langste plaatsnaam ter wereld Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahad-ilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniwesmahasa tharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavisanukamprasit is? ( en dat zijn 163 letters, natellen mag altijd ) ... Het meer waarschijnlijk is dat je door een champagnekurk wordt gedood dan door een giftige spin ? ... Dynamiet pindakaas bevat? ... Bij het bestuderen van meer dan 20.000 struisvogels gedurende de laatste 80 jaar, er geen enkel geval vastgesteld is waarbij een struisvogel zijn kop in de grond stak ? ... Te hard niezen kan resulteren in een gebroken rib ? ... Poging tot het niezen te onderdrukken aanleiding kan geven tot een hersen- of halsbloeding (met dood tot gevolg) ? ... Als je je ogen probeert open te sperren bij het niezen deze de oogholtes kunnen verlaten ? ... Het hart van de garnaal zich in zijn hoofd bevind? ..Als je met je hoofd tegen de muur slaat, je 150 calorieen per uur verbruikt ? ... Rechtshandige mensen gemiddeld 9 jaar langer leven dan linkshandigen ? ... Een mier 50 maal zijn eigen gewicht kan tillen, 30 maal zijn eigen gewicht kan slepen en altijd op zijn rechterzijde valt als hij vergiftigd is ? ... IJsberen linkshandig zijn ? ... Een meerval ruim 27000 smaakpapillen heeft ? ... Een vlo 350 maal zijn lichaamslengte kan springen ? ... Een kakkerlak 9 dagen in leven kan blijven zonder zijn hoofd ? dan sterft hij door verhongering ... De mannetjes-bidsprinkhaan niet kan vrijen als z`n kop nog op z`n romp zit ?De vrouwtjes geven dus aan, seks te willen, door de kop van z`n romp te trekken. Nou hadden ze deze laatste nu niet bij de mensen kunnen bedenken?
Ze zijn weer leuk! Moet wel zeggen dat wij hier wel wat van het gemiddelde afwijken. Die 912 scheten zit ik volgens mij nu al op (en ben nog helemaal niet zo oud!) en mijn vriend zit nu al wel op dat aantal vloeken in de auto. Ach, iemand moet het gemiddelde toch opkrikken?
Geen nieuwe raadseltjes meer Patroeschka? Ik had me er juist zo op verheugd. Zondagochtend wakker worden, ontbijten en dan een raadseltje van jou .....
Owh eh.. monumentje dan.. "Ik ben altijd 45 jaar ouder dan jouw vader", zei oma tegen Wimke. "Maar nu is er toch iets bijzonders met onze leeftijden aan de hand", ging ze verder. "Als je de twee cijfers van mijn leeftijd van plaats verwisselt, dan krijg je jouw vaders leeftijd. En het kan nog mooier: beide cijfers zijn priemgetallen !" Wimke kon zijn oren niet geloven. Hij dacht altijd dat zijn oma zo dom als een ezel was en had daar nogal eens wat flauwe opmerkingen over gemaakt. En nu kwam ze zomaar ineens met zo'n wiskundige opmerking ! Hoe oud is de oma van Wimke ? Alsjeblieft, veel plezier
Haha, dank je wel! Ik ga me even opfrissen (moet nog tandenpoetsen enzo) en in de tussentijd goed nadenken.
Noem de twee cijfers A en B. Dan geldt: 10A + B - 10B - A = 45, dus 9(A - B) = 45. Dit geeft: A - B = 5 wat alleen kan voor de tweetallen (5,0), (6,1), (7,2), (8,3) en (9,4). Alleen van het paar (7,2) zijn beide priemgetallen (ja: 2 is een priemgetal!) Dus de oma van Wimke is 72 jaar. Idd goed hoor Moes!