En nog een Vraag: Makkum en Stavoren zijn twee dorpjes. Michael en Donald willen van Makkum naar Stavoren gaan. Ze vertrekken op hetzelfde tijdstip. Michael gaat op de fiets. Donald gaat met de auto die zes keer sneller is dan Michael op zijn fiets. Helaas krijgt Donald pech met zijn auto, halverwege tussen Makkum en Stavoren. Gelukkig geeft een passerende boer hem een lift naar Stavoren per tractor. Maar de boer rijdt slechts half zo snel als Michael op zijn fiets. Wie arriveert er als eerste in Stavoren?
Ronald en Michelle hebben twee kinderen. De kans dat het eerste kind een meisje is, is 50%. De kans dat het tweede kind een meisje is, is ook 50%. Ronald en Michelle vertellen je dat ze een dochter hebben. De Vraag: Hoe groot de kans dat hun andere kind ook een meisje is?
Sorry sorry ik dacht dat ik een pb had gestuurd, maar het was een gewoon bericht. Maar gelukkig had ik het fout....
hoi hoi nou ik had het dus fout en weet het nu dus echt niet meer hahaha meiden succes groetjes nathalie
Eh? 56 katten.. ik heb het van uit 49 gerekend en ik had de uitkomst goed.... nog maar eens kijken dan.
Natuurlijk ligt het eraan wanneer de boer passeert, maar normaal gesproken als de boer meteen passeert, is Donald er eerder. Groetjes, Didier
laten we eerst even de vraag/antwoord van de TS eens door nemen.... Goudvis: jij zet zo veel raadsels neer, Terwijl we eigenlijk nog met raadsel 1 bezig zijn.....
Misschien is het het handigst om in voor nieuwe raadsels een niet topic aan te maken. Zo wordt het namelijk erg verwarrend. Wanneer zal ik de uitkomst van mijn raadseltje publiceren?