hihi leuk topic... zo was er ook een raadseltje met die bus en welke kant hij opreed. Peuters wisten het precies te zeggen en volwassenen niet... was echt heel grappig.
heb hierboven dan een raadsel van 5+5+5=550 je mag 1 ding veranderen en nog een is 102+1=101 hierbij mag je ook maar 1 ding verplaatsen heb op de eerste som al een paar goede antwoorden binnen
In een la liggen 50 rode sokken 50 blauwe sokken en 40 gele sokken. Hoeveel sokken moet je minimaal pakken om één paar te hebben? (het is donker en je kunt de kleuren niet zienn uiteraard)
2 sokken minimaal natuurlijk 4 sokken als je zeker wilt weten of je een paar hebt. Het mag vast wel, maar het gaat een beetje moeilijk Groetjes, Didier
je stelt volgens mij de vraag niet goed. je hoeft maar 2 sokken MINIMAAL te pakken om een paartje kunnen maken van 2 de juiste kleuren. het kan nl zijn dat je de eerste 2x grijpen 2 dezelfde pakt.
Ja maar misschien ook niet. Dus hoeveel sokken moet je dan pakken om er zeker van te zijn dat je eenpaar hebt van de juiste kleur?
precies nu stel je een hele andere vraag! Hoeveel moet je er pakken om er ZEKER van te zijn! Eerst was het een open kansberekening. Want als ik 2 sokken pak zou het kunnen dat het 2 dezelfde zijn. Maar als je het zeker moet weten wordt het dus een ander verhaal. (ik kende hem nl al).
Tweeling. Twee jongens zijn in het zelfde jaar geboren. Op de zelfde datum. De zelfde moeder schonk hun het leven. Zo op het oog dus een tweeling. Was dat maar waar! Wat zijn ze dan wel?