Hoewel we er niet actief mee bezig zijn, had ik afgelopen cyclus een aantal dagen werkelijk het gevoel gehad zwanger te zijn. Ik herkende het meteen, ik had het echt alleen nog maar eerder gevoeld tijdens mijn eerste zwangerschap. Mijn borsten waren heel pijnlijk, ik had een gek gevoel in de buik, kreeg het heel koud, werd misselijk. Geen normale PMS zaken, voor mijn doen dan. Ik heb alleen niet meer kunnen testen, omdat ik op het verwachte tijdstip ging menstrueren en een dag of wat ervoor de verschijnselen ineens verminderden. Dat ging alleen héél raar: ik had al een week mentruatiepijn maar geen drupje bloedverlies, toen het op gang kwam had ik eerst heel dik, héél donker en stroperig bloedverlies, en daarna 2 dagen echt héél heftig en pijnlijk bloedverlies, met veel en soms ook grote stolsels, doorlekken etc. En nu, dag 3 is het al zo goed als helemaal over en heb ik geneens meer maandverband nodig. Zó raar! Mijn "normale menstruatie"duurt meestal 4-5 dagen, komt vaak met wat spotting op gang, soms is er 1 dag hevig bloedverlies (maar nooit zoals deze keer) en dan gaat het langzaam voorbij. ik heb dan ook normaalgesproken niet zo'n enorme buikpijn. Natuurlijk is het allemaal achteraf, maar ik vraag me toch af, of er inderdaad iets qua bevruchting heeft plaatsgehad. De gedachte houdt me nl. best bezig... (Ik ben overigens bijna 40 en vroege overgang zit niet in de familie. Dit zet ik er maar even bij, omdat hevig menstrueren ook een teken van naderende overgang kan zijn. Mijn ei heb ik gevonden met een ovutest en ik temp. Mijn luteale fase is meestal een dag of 13 lang)
Hallo, Het kan een zwangerschap zijn geweest die al in een vroeg stadium is misgegaan. Maar dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen, dat zal altijd gissen blijven. Groetjes Ineke
Ik kom er nu even op terug, want mijn cyclus ligt nu ook in de war. Uiteindelijk heb ik trouwens nog bijna een hele week nagedruppeld, die ene dag van geen bloedverlies was ook al zo traar. Sinds mijn bevalling 2 jaar geleden, heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad ( daarvoor overigens niet en waren ze vaak anovulair). Maar nu na die afgelopen cyclus met die zware bloedingen en het zeer zwangere gevoel in de dagen ervoor heb ik op dag 18 nog geen enkel teken van een naderende eisprong. gemiddeld ovuleer ik op dag 18. Ik temperatuur elke dag, die aan cervixslijm waarneming en gebruik ovutesten. Niets wijst op een naderend ei. Nu las ik dat na een mislukte innesteling je cyclus in de war kan raken. Als dat zo is, kun je dan aangeven hoe lang zoiets duurt?
hoi als je geen positieve test hebt gehad kun je nooit concluderen dat je zwanger bent geweest ( of niet). Als het een mislukte innesteling is geweest, ik kan niet voorspellen hoe lang het gaat duren. Je zult af moeten wachten hoe je cyclus zich herstelt. Mirjam