vanaf donderdag heb ik heel erg jeuk aan mijn vagina , en tijdens het plassen brand het zo erg dat ik naar de HAP ben geweest, de dokter heeft gekeken maar het was geen schimmelinfectie , ze heeft mijn urine nagekeken en dat was net op de grens van blaasontsteking, omdat ik ook pijn heb bij plassen heb ik antibiotica kuur van 3 dagen gekregen , maar nu nog steeds jeukt en brand het heel erg.Wat kan het zijn? misschien komt het omdat ik al 2 weken maandverband draag??? ik vloei nog steeds
Ik had het ook ineens na de bevalling, maar echt alleen onwijze jeuk aan m'n schaamlippen, vooraan zeg maar. Terwijl ik een mirena had bleef het jeuken, toen mirena verwijderd werd heb ik gevraagd aan de gyn wat er was. Geen schimmelinfectie ofzo, maar waarschijnlijk door hormonen die uit balans zijn. Wel zalf voorgeschreven gekregen, wat ik niet kon gebruiken ivm allergie, waar de apotheek gelukkig achter kwam! Toen andere zalf gekregen, vanmiddag voor het eerst gebruikt, en helpt nu al volgens mij. Hoop dat het snel over is! Is namelijk erg irritant en pijnlijk (hier wel eens tot bloedens aan toe gekrabd).
oe heel rot, wel goed dat je er meteen naar hebt laten kijken. Mss een reactie op het maandverband? Heb je maandverband met zo een beetje plastic laagje ad bovenkant? Zo ja mss kan je eens kijken voor een maandverband dat wat zachter & minder plastic is aan de bovenkant, dat gaat toch minder snel broeien. Volgens mij bestaat dat oa van Kotex. Ik hoop verder dat je antibiotica werkt en anders uiteraard weer terug naar de huisarts.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb 3 verschillende antibiotica kuren tegen blaasontsteking gehad. Daarna zalf en tabletjes tegen schimmelinfectie. Urine een paar keer op kweek maar jeuk en pijn bleef (dokter kon niks vinden) Sinds een week draag ik geen inlegkruisjes/maandverband meer en het jeukt en brand niet meer. Nu ik dit lees denk ik ja dat zou het best eens geweest kunnen zijn Ik zou als ik jou was wel probiotica nemen naast de antibiotica. De antibiotica dood ook de goede bacterien waardoor je eerder een schimmelinfectie oploopt. Het zalfje wat ik kreeg was hypoallergeen. Succes ik hoop dat het snel over is!
dankjulliwel allemaal!! ik zal toch wel naar de dokter moeten, heb zonet gebeld dokter wil me graag zien. Ik hoop niet dat hij inwendig onderzoek gaat doen
Zalf die de gyn had voorgeschreven was iets met oestrogenen ofzo. Maar er zat ook chloorhexidine in, en daar ben ik onwijs allergisch voor (krijg hele erge uitslag), dus was niet zo handig. Die ik nu heb is een gewone basiszalf volgens mij. Ben benieuwd wat je HA heeft gezegd!