Hey meiden, Heb even jullie advies nodig, er gaat even een verhaal aan vooraf maar dan weten jullie gellijk waarom ik zo twijfel... ( dit is wel de korte versie hoor ) Mijn vriend en ik willen heel graag gaan proberen om een 2e kindje te krijgen, financieel zouden we dat wel kunnen redden want we hebben alletwee een goed betaalde baan maaaaaaar ik heb nog geen vast contract, nou weet ik dat ze je officieel niet mogen ontslaan vanwege een zwangerschap maar tegenwoordig verzinnen ze van alles om je er toch uit te kunnen flikkeren... En de reden dat wij twijfelen komt omdat ik 2 jaar geleden toen ik er achter kwam dat ik zwanger was van Kyano er ook bij mijn vorige werkgever ben uit geflikkerd, dit terwijl ik gewoon een vast contract had en er dus al 4 jaar werkte ... Dit is uitgelopen tot een rechtzaak die ik uiteindelijk heb gewonnen maar dit wil ik niet weer mee maken want ik wil gewoon mijn baan niet kwijt ... Nou denk ik aan de ene kant dus dat het toch niet uit maakt of je een vast contract hebt of niet want als ze je weg willen hebben dan krijgen ze je toch wel weg ... Wat zouden jullie doen ?
Ik heb bij het zwanger raken van Demi ook niet gewacht tot ik een vast contract had. Ben overigens weggepest door mn baas omdat ik zwanger was (heeft hij erbij gezegd, maar helaas kon ik niets bewijzen). Ik zou me niet laten leiden door een het hebben van een vast contract, maar dat komt ook omdat ik weet dat de baas waar ik nu werk mij nooit zal ontslaan omdat ik zwanger ben (hij heeft me immers ook met 6 maanden zwanger aangenomen). Denk dat je gewoon moet overwegen wat je opties zijn als je zou worden ontslagen. Kan je snel een nieuwe baan krijgen. Ben je bereid om een baan aan te nemen die je misschien niet leuk vind maar wel nodig hebt.
Stel je contract wordt niet verlengd, kun je dan tijdelijk van de ww rondkomen? Ik zou persoonlijk er niet vanuit gaan dat je wordt ontslagen. Kijk anders of je kunt sparen voor als dat mocht gebeuren en reken uit of jullie ook rond kunnen komen van 1 inkomen en een inkomen van 70% wat je had. Wij wachten tot mijn vriend een vast contract heeft in maart. Maar eigenlijk zegt dat ook niet zoveel meer.
Op zich kunnen we het redden met 1 salaris alleen met een extra salaris erbij is het altijd leuk om bv te sparen of iets extra's te doen ... het feit dat ik zo twijfel komt echt door mijn vorige werkgever :'( ... vind het echt niet normaal hoe sommige bazen met hun werknemers om gaan ... @dreames: ook lekker dan om iemand weg te pesten, vind zo iemand echt ziekelijk in zijn hoofd en ze weten vaak niet wat ze aanrichten ....
Ik kreeg nog te horen dat het allemaal me eigen schuld was als ik financieel een probleem kreeg er werd letterlijk gezegd: had je maar geen huis moeten kopen en zwanger moeten raken voor je een vast contract had. En dat terwijl me ondanks de zwangerschap was toegezegd dat ik een fulltime contract kon krijgen. Ze gaven me namelijk ineens nog maar een contract voor 2 dagen omdat ik zwanger was met daarbij de mededeling dat ze hebben getwijfeld om me uberhaupt nog een contract te geven omdat ik zwanger was.
ik zou afwegen wat voor jou de opties zijn. ik heb 1 sept mijn vaste contract gekregen en ik ben 5 sept bevallen. ik heb wel met mijn werkgever gesproken voor ik zwanger werd. dit zodat ik wist waar ik aan toe was. ik vroeg of zwanger zijn verschil zou maken met een vast contract krijgen en zij zei dat het niet uit maakt anders zou ik misschien wachten en daarna aankomen dat ik zwanger was. ook werk ik in een bedrijf met allemaal vrouwen en de meeste tussen de 20 en 30 dus je begrijpt dat de kans op zwangerschappen bij ons nogal groot is. we waren dan ook met 3 collega´s in 1 maand tijd uitgeteld. xxxxxxxxxxxxxxxxx
hihihi dat is wel toevallig ... wel grappig om allemaal tegelijk uitgerekend te zijn ... Ik werk bij een Arke reisbureau en dat is een onderdeel van TUI Nederland, groot bedrijf dus ... ik denk dat ik gewoon maar eens ( zoals jullie al aangaven ) nog een keer goed met mijn vriend praten over wat we zouden kunnen gaan doen ... bij mij neigt meer de kant om het gewoon te doen, ik wil gewoon gaan voor een 2e kindje .. hoop dat we ons gelukkig mogen prijzen als het lukt
Ik had een jaarcontract toen ik (bewust) zwanger raakte. Bij mijn gesprek voor contractverlenging heb ik wel meteen mijn zwangerschap (9 weken) aangegeven omdat ik wel open kaart wilde spelen. Toch heb ik een onbepaalde tijd contract gekregen en ze hebben nog geen moment moeilijk gedaan op welk gebied dan ook (controles, helaas eerder moeten stoppen, straks minder uren etc). Ik denk wel dat het er misschien een beetje aan ligt in welke branch je werkt en of er personeelstekort is (bij ons is dat namelijk behoorlijk)
Wat voor contract heb je? Als het een jaarcontract is dan zou ik nog heel even wachten. Als je nu echter al weet dat het hierna weer een jaarcontract wordt dan zou ik er gewoon voor gaan
mijn contract loopt nu tot februari maar heb gehoord dat dat word verlengd, maar zolang ik niets zwart op wit heb kan ik nergens van uit gaan ..
Als het voorval van devorige ker je zo hoog zit zou ik nog even wachten. Februari is al erg snel. Mocht het meteen raak zijn kun je er veel meer van genieten met een vast contract.
Nou meiden, heb mede met jullie adviezen toch besloten ( samen met mijn mannetje ) dat we even afwachten tot februari en dat we dan wel weer verder zien ... thanx voor de tips / adviezen