Vitamine B12

Discussion in 'Eerste symptomen' started by schrijvertje, Jul 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schrijvertje

Jul 6, 2008
    18
    0
    0
    Ik heb een vitamine B12 opnameprobleem en krijg elke maand een spuit. Weet iemand of dit de uitslag van een zwangerschapstest kan beinvloeden?

2. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

Apr 10, 2008
    255
    0
    0
    huismama
    ik heb werkelijk geen idee

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    nee kan geen kwaad, ik heb er ook last van, maar tegen mij is verteld dat je pas om de 2 maanden een prik mag hebben en niet iedere maand :(

Wel op tijd foliumzuur slikken he!

4. schrijvertje

Jul 6, 2008
    18
    0
    0
    @ scorpion: Volgens mij klopt het niet dat je alleen om de 2 maanden een prik mag hebben hoor. Ik heb een oplaaddosisgehad van 10 prikken (elke week 1) gehad en nu ben ik aan het afbouwen tot elke 2 maanden 1 prik, maar ik mag vaker prikken van mijn huisarts als ik voel dat ik het nodig heb. Op deze site staat ook veel info http://www.stichtingb12tekort.nl, misschien heb je er iets aan.

Aan de foliumzuur ben ik al begonnen!

5. Bia74

Bia74 Bekend lid

Jun 24, 2008
    634
    0
    0
    Ik heb er ook last van en prik om de 3 weken. Moet zelfs goed op peil zijn heb ik begrepen ivm vruchtbaarheid, ook folium bijslikken idd anders krijg je flink problemen. Ik slik een b-complex om de 2 dagen en elke dag een multivitamine.
    Ik heb jaren gedacht dat ik onvruchtbaar was ivm b12-probleem. Homeopaat geeft nu toch weer hoop dat we flink aan de 'klus' kunnen :) , dus we'll see..... niet geschoten altijd mis :D

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    ik snap er niks meer van! Mij is weer verteld door de apotheek dat als je multivitaminen met foliumzuur combineert je weer te veel foliumzuur binnenkrijgt en dat is ook weer niet goed voor een baby

7. Bia74

Bia74 Bekend lid

Jun 24, 2008
    634
    0
    0
    Ik slik ook geen extra folium, er zit bij mij folium in de multivitamine en dat moet voldoende zijn 0,4mg. Echter als je b12 spuit, kan het geen kwaad om bv. 0,8mg op een dag binnen te krijgen. Maar het is dus in principe niet nodig om nog extra folium te slikken als je een multivitamine gebruikt.

Share This Page