Weet niet hoe ik het aan moet pakken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Moon77, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Mijn dochter van inmiddels 5 maandjes drinkt sinds een week of 3 minder goed. Ze krijgt volledige bv en ik voed niet op verzoek, maar volgens een schema. Dit werkte prima, maar nu al een paar weekjes wat minder.
    Gevolg is dat ik een beetje gefrustreerd raak als het drinken niet wil vlotten en er een lange tijd over de voeding heen gaat :).
    Ze drinkt dus heel kort en lijkt totaal geen interesse in mijn borst te hebben.
    Ze heeft ook reflux en spuugt dus ook nog redelijk wat (ondanks nexium). Ik weet dus ook niet of het beter is wat korter of juist langer tussen de voedingen aan te houden. Ik heb een behoorlijke toeschietreflex dus vaak spuit het eruit en verslikt ze zich vaak :);).

Ze krijgt 5 voedingen: 7.15-11.00-14.45-18.30/18.45-22.15/22.30 uur.
    Het liefste zou ik de laatste voeding eerder doen, want ik moet haar echt wakker maken...zo sneu. En kan ik ook wat eerder gaan slapen (ben nog zoooo moe :)).

Daarnaast zou ik ook één voeding willen (nou ja meer gedwongen) vervangen door een kunstvoeding, maar weet niet goed hoe dat aan te pakken.

Hebben jullie tips hoe ik het het beste kan doen? Mss ideeën voor een dagindeling?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Loslaten en kijken wanneer je kindje trek heeft :) Dan heeft ze vast meer interesse in de borst en drinkt ze beter. Dus niet wakker meer maken maar kijken hoe het uitkomt en daarop eventueel een nieuw schema vormen als je dat graag wilt.

3. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @JuJu: Bedankt voor je reactie! Euhm, dan wordt het voeden op verzoek, toch?? Daar had ik dus geen goede ervaring mee...tussen ene voeding 4 uur en de voeding erna maar 2 uur. Toen is het vele spugen ook begonnen en ben toen maar weer gestopt en teruggegaan naar op schema voeden.

Ik vraag me ook af of er misschien al een voeding af kan?? Dus dat ze maar 4 voedingen krijgt, of is dat te weinig??

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zeis nu weer ouder, dus je kunt rustig weer proberen het aan haar ove te laten.
    Voor de meeste kinderen ( en borsten ) is nu vier voedingen nog veel te weinig, maar het kan natuurlijk zijn dat je dochter dit zelf aangeeft en dan is het een ander verhaal.

Door je dag op een vaste tijd te laten beginnen stuur je het op verzoek voeden toch een beetje.

Deel Deze Pagina