Ik was zo blij dat m'n dochter nachten gingen slapen van ongeveer 8 a 9 uurtjes. Na wekenlang nog een een nachtvoeding was dit een verademing. Het is een paar weken goed gegaan maar nu zijn de nachten ineens weer korter! Ik denk om te voorkomen dat mama te verwend raakt , maar nu ik weer ben begonnen met werken zijn de nachten van 6 a 7 uurtjes toch wat moeilijker te dulden! Overdag is ze maximaal 2,5 uur wakker en doet gerust slaapjes van zo'n 2, 3 uur! Is het slimmer om haar proberen wakker te houden? Of meegaan in haar ritme en gewoon naar bed wanneer ze moe is? (ze kan behoorlijk chagerijnig worden )
Ik zou gewoon meegaan in haar ritme, zeker als ze chagerijnig wordt. Ons zoontje is nu inmiddels 14 maanden oud en heeft misschien alles bij elkaar 10 goede nachten gehad en wordt voor de rest ook altijd nog wel 1 à 2 keer wakker 's nachts dat we eruit moeten. En dan maakt het echt niet uit of hij overdag goed geslapen heeft of niet. Denk dat het gewoon per kindje scheelt, de één zal lekker lang slapen, de ander heeft minder slaap nodig/slaapt onrustiger.
haar zeker niet wakker houden, als ze moe is, moet ze gewoon slapen, anders word ze jengelig en hier geen verschil in wel/geen goede nacht of ze overdag meer of minder heeft geslapen. Meegaan in haar ritme, ook al is dat soms pittig!
Ik zou haar ook zeker niet wakker houden. Overdag veel slapen zegt niets over s'nachts niet goed slapen. Maar wordt je kindje gewoon wakker, of omdat hij honger heeft? Misschien accepteert hij een speen of anders een flesje (warm) water?
Ze ligt 'gezellig' te kletsen en is dus klaarwakker. Ik kan haar gerust nog even in de wipstoel zetten om ontbijt voor ons beiden klaar te maken zonder dat ze ongeduldig wordt! Dus echt honger heeft ze dan nog niet. Na de fles is ze vaak ook nog zo'n 2 uur wakker voordat ze weer moe is .
Kan je haar dan niet laten liggen (als ze tevreden is)? Wie weet valt ze na een 15 a 30 min wel weer in slaap. Is hier vaak wel zo!