moet ik me zorgen maken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jantina, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik heb ons meisje vandaag laten wegen, en in 1 week
    is ze maar 67gr aangekomen, dit was teweinig volgens het cb,
    want het gemiddelde is ongeveer 150gr.
    Het is allemaal nog zo onbekend...
    moet ik me zorgen maken?
    doe ik iets verkeerd....
    ze is nog zo klein....maak me nu al zorgen ppffff
    ze heeft 9 voedingen op een dag,maar ik vind wel dat
    ze heel veel poepluiers heeft.... 5 op een dag..is dit normaal?
    haar plasluiers zijn ook behoorlijk zwaar.
    Zou ze teqweinig opnemen?....of heb ik geen voeding genoeg.
    damn pieker me suf...en heb er ookal een traan om gelaten.

Wie herkend dit?
    of overdrijf ik mischien :oops:
    Er zijn er vast meer waarbij het juiste gewicht niet gelijk gehaald werd?

Ik hoor het graag van jullie...mischien steld het me gerust.

groetjes jantina

2. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik herken het niet, maar snap wel dat je je zorgen maakt.
    Maar wat ik dan niet snap van het CB is dat ze wel zeggen dat het te weinig is, maar je niet meteen vertellen wat je eraan moet doen. Of je naar de huisarts moet of wat dan ook. Dat vindt ik echt raar!
    Ik zou gewoon maar even gaan bellen en vragen.

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    misschien is je dochter gewoon heel actief (weinig slaap) geweest deze week. Net als volwassenen gebruiken ze dan meer energie, die kan ze dan niet gebruiken om aan te komen. Als ze genoeg plast en poept krijgt ze iig veel binnen, gewoon volgende week weer wegen en haar veel laten slapen.

Groetjes Lisette

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo lang ze goed plast en poept zou ik me niet teveel zorgen maken. Misschien de volgende keer als je haar gaat wegen heeft ze een inhaalslag gedaan. Is vaak zo bij baby's, de ene week groeien ze bijna niets, de andere week wel het dubbele van wat ze zou moeten. En als het niet goed was had het cb je wel geadviseerd naar de huisarts te gaan, denkl ik.

5. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Het cb denkt soms dat kindjes machines zijn die precies volgens een schema moeten werken. Ik zou me echt geen zorgen maken hoor. Anders kun je altijd even de huisarts bellen als het volgende keer weer niet genoeg is.

6. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik heb idd wel afgesproken om maandag
    nog even tekomen wegen op het cb.
    En ik ga kolfen om te kijken hoeveel voeding ik zelf heb......Maar aan de andere kant denk ik dan weer..
    als ik niet genoeg voeding zou hebben zou mijn kindje toch veel vaker komen en huilen omdat ze honger heeft?
    Ga nu ook proberen om 1 x een flesje er bij tegen
    Of zou dit niet verstandig zijn?

groetjes

7. Matrix

Matrix Actief lid

Sep 11, 2006
    161
    0
    0
    Jantina, de gemiddelden(groeicurve) liggen nogal uit elkaar voor fv of bv. borstvoedingskindjes geven zelf aan hoe veel ze willen hebben.

Laat je niet van streek maken door het CB, het zijn adviezen, zo lang jou kindje allert, vrolijk is en goed plast en poept (dit kan bij bv meerdere keren per dag zijn maar ook maar 1x per week) moet je je niet al te druk maken hoor, maar ik begrijp je ongerustheid volkomen, zelfde gehad.

Overigens is iedere week wegen ook niet echt een juiste meting, de ene week drinkt ze misschien beter dan de andere jij hebt immers ook niet altijd even veel honger ? Bekijk de groei is over een periode van bijvoorbeeld 4 weken, weet zeker dat ze het dan hartstikke goed doet !

Mocht je borstvoeding geven wil ik je graag verwijzen naar het borstvoedingsforum waar je altijd terecht kan met je vragen of gewoon een hart onder de riem.

http://www.borstvoedingsforum.nl/

Meis suc6 en vertrouw op je gevoel ! En er is geen één kindje hetzelfde hou je dat altijd voor, niet 1 is er volgens ''het boekje''

8. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    je moet gewoon op je gevoel afgaan.
    niet elk kind is gelijk

mij keken ze in het begin zwart aan omdat ik alleenstaand was

jij bent altijd samen met je puk en als die kleine tevreden is is dat toch goed.

succes

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    De curve voor borstvoeding is anders dan die voor flesvoeding! Borstgevoede baby's hebben vaak andere groeimomenten.. zolang jouw meisje een stijgende lijn in haar groei heeft, lekker alert is en goed poept/plast zou ik me geen zorgen maken..

Mijn dochter heeft na de borstvoeding flesvoeding gekregen en heeft afgezien van de eerste weken volgens mij nooit de 150g per week gehaald. Ze zit met haar gewicht en lengte aan de onderste lijn van de curve..dat is nou eenmal haar bouw en niet omdat ze te weinig eten krijgt ;)

Laat je niet gek maken door het cb..je doet het prima!

10. Matrix

Matrix Actief lid

Sep 11, 2006
    161
    0
    0
    Kolven om te kijken hoeveel voeding je hebt is geen optie, je kindje kan wat dat betreft beter drinken als dat jij het kan kolven. Als je begint met kolven hou er dan wel rekening om het in het begin ná een voeding te doen anders zou je kindje wel wat onrustiger kunnen worden omdat wanneer je bijvoorbeeld in 1x veel zou kolven je borsten nog niet in 1x die hoeveelheid extra aankan.

Ik denk dat je het verder juist heel goed doet, je kindje is tevreden en daar gaat het om, 9 voedingen is ook prima hoor voor een kindje van zo veel weekjes oud.

Persoonlijk denk ik dus dat je niet moet gaan kolven, of fles moet gaan geven maar gewoon ''live'' blijven voeden. Je moet gewoon wat meer zekerder van jezelf worden, dat kan door naar je meisje te blijven kijken hoe zij het doet, zij geeft het immers allemaal aan.
    En wat ik zei, wekelijks meten is echt niet goed om te bepalen, weet dat ze dat aanraden in het begin, maar ga anders eens om de twee weken en als ze wat groter gaat worden om de 4 weken....

En echt kijk eens op http://www.borstvoedingsforum.nl/ daar lees je een hoop hoor.

En ene Cb is gelukkig het andere niet, bij mij zeiden ze, je mag blij zijn als ze 65 tot 100 gram per week aankomt, dus niet druk maken en genieten van je meisje !

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Zoals je zelf aan aangeeft zou je meisje wel vaker komen als ze niet voldoende zou hebben.

Volgens mij heb je een prima beoordelingsvermogen, uit je berichten lees ik dat je goed naar je meisje kijkt en dat is het belangrijkste.

Als er geen noodzaak is voor een flesje zou ik het nu (nog) niet doen ivm tepel/speen verwarring.

Matrix schrijft het ook al..een kolfopbrengst zal nooit hetzelfde zijn als de hoeveelheid die je kindje uit de borst drinkt. Veel vrouwen moeten echt leren kolven en die beweging is niet zo krachtig als het drinken van je meisje..

12. sim

sim Niet meer actief

ik zou je ook doorverwijzen naar het bv forum, er is een andere curve voor bv kinderen en cb is inderdaad soms te standaard, als ze teveel groeien is het niet goed en te weinig ook niet. je kindje is nog maar twee week. hebben ze dat percentage wat ze verliezen na de geboorte wel meegerekend?

met kolven kun je niet precies zien hoeveel ze drinkt, het is een andere techniek, wat enige oefening vereist. ik zou denken als ze genoeg natte luiers heeft (want zelfs 1 keer in de week poepen is met bv niet ongewoon) zou ik me geen zorgen maken. vraag daar maar eens, er zijn daar veel ervaringsdeskundigen en je krijgt binnen no time antwoord.

succes en laat je niet te onzeker maken door het cb ;)

13. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik heb dit zelfde verhaal nog is op het Bv forum gezet;)thnx voor de tip.

En al vast beankt voor alle andwoorden die me toch wel een stukje gerust stellen!

Thnx meiden!

14. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    I heb precies hetzelfde met Kathara, ze was gemiddeld geboren en zakte na 1 maand 2 groeilijn naar beneden want ze groeide opeens niks meer.
    CB in paniek, moesten naar kinderarts :s
    Nu groeit ze wel maar maar het minimale, CB niet tevreden :evil: die willen dat ze het gaat inhalen, hoeft voor mij niet want ze volgt nu het lijntje waar ze naar gezakt was en ik vind dat prima.
    Ze krijgt al 9 voedingen van 100ml meer gaat er niet in en kan het er toch niet ingieten.....
    Ik ga nu niet meer elke week wegen bij het CB, ik werd er gek en gestoord van doordat ze op het CB zo paniekerig deden want wij liepen al in het ziekenhuis voor haar groeistoornis en nog bemoeide het CB zich ermee.....Dus we gaan niet meer wegen, ga nu elke 2 weken naar de kinderarts toe.

15. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Meid, laat je niet gek maken hoor!
    De huisarts zal ook zeggen 'Zolang ze goed eet (lees; drinkt), poept, en plast"............

16. biancaatje

Apr 11, 2007
    45
    0
    0
    thuismama
    heerlen
    ik heb laatst ook nog gezeur gehad op het cb mijn zoontje 10 maanden woog ongeveer een halve kilo te ilcht en hun vonen dat vrontrustend....
    ik trek me er niks meer van aan ondertussen... heb dit met mijn ousdte ook altijd gehad dat gezeur van het cb die was altijd te groot en te zwaar voor zijn leeftijd ze kijken niet naar hoe het kindje het verder doet of het lengte gewicht wel goed in overeenstemming is want als je mijn jongste ziet is hij helemaal niet mager hij is gewoon net goed hij is nu (nou ja begin april) 74 cm en 8,5 kg maja hij is gewoon niet zo'n groffe baby

ik hou mijn hart al vast want moet met mijn oudste binnekort naar de schoolarts... en hij is nu 5 jaar en 1.25 lang en weegt 24 kg...dus dat zal ngo wat worden vrees ik hij is nu even groot als kids van 7/8 hjaar

17. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    ik moet de 26ste naar het cb;mijn zoontje is 1mtr en weegt 18,5kg.zal ook wel weer n gezeur worden.

voor alle moeders:jij bent zijn/haar moeder en jij weet het beste wat er omgaat in je kind.doe zelf wat je gevoel je aangeeft!

liefs kristy ;)

Share This Page